Toon posts:

Quote-Replies geforceerd naar discussietopic re-routen

Pagina: 1
Acties:

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:17

.oisyn

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:17

deepbass909

In een besloten forum alhier hebben een topic waar het de bedoeling is om alleen grafische content te plaatsen, en waar discussie strikt verboden is omdat het alleen maar in eindeloos gezeur resulteert. Zie de TR voor de topics (what happens in een besloten forum stays in a besloten forum :+ ).

Nu weten we dat mensen slecht zijn in het lezen van TopicWaarschuwingen, en er was dus vaak zat puinruimen. Er is een apart discussietopic waar men mag ouwehoeren ;)

@.oisyn heeft een slimme truc toegepast, waardoor mensen de optie krijgen om hun reply in het discussietopic te plaatsen, maar dat werkt niet altijd.

De feature die hier handig zou zijn is om alle quote-replies automagisch naar het discussietopic te verplaatsen. Als men ook text-only datzelfde lot zou ondergaan, zelfs beter.

Alternatief zou een nagscreen zijn, maar ik zou het automagisch doen.

Edit: ik heb @deepbass909 en @.oisyn medeauteur gemaakt voor het crewperspectief, aangezien zij het meeste modwerk daar en de truc hebben gedaan :)

[Voor 7% gewijzigd door gambieter op 19-12-2022 15:53]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Topicstarter
@devvers hier, als jullie hier verder geen aandacht aan wensen te geven (het is immers mijn html-in-topicwaarschuwing-hack) dan zou ik toch willen vragen om dit topic open te houden zodat we een betere plek hebben om het erover te hebben dan in de HK zelf :).

Maar liefst zie ik natuurlijk wel een aanpassing in de forumsoftware zelf, als dat even kan ;).

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

maar dat werkt niet altijd.
Wat werkt er dan (soms) niet?

Intentionally left blank

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Topicstarter
.oisyn kan het beter uitleggen, maar als ik het goed begrijp gebruikt hij de TW om dit te doen. Als je dan eerst een preview doet, dan valt dat weg en gaat het automagisch naar het originele topic. Op mobiele weergave schijnt dat ook te kunnen gebeuren. Verder user stupidity, maar daar is weinig tegen te doen, vandaar forceren.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Topicstarter
Goed, dan mijn suggestie (die tevens geimplemteerd kan worden middels de hack):
  • Gooi de aparte knop weg.
  • Maak in plaats daarvan een checkbox / binaire slider / whatever om te kunnen kiezen tussen "reageren in GGPT" en "reageren in discussietopic". Het aanpassen van deze slider verandert de action van het html formulier (dev-detail ;))
  • Maak "reageren in discussietopic" de default als de URL van de pagina /quote/ bevat. (Imho ligt de uiteindelijke beslissing voor dit puntje vooral bij de HK mods @deepbass909 en @zwahiel, maar het heeft ook mijn voorkeur ;))
Dit fixt een aantal dingen:
  • De plaatjeschecker gooit geen roet meer in het eten
  • De preview werkt ook als je de optie op "reageren in discussietopic" had gezet. Let wel, vanwege de aard van de preview kun je daarna geen verandering meer maken aan je geselecteerde doeltopic want de topicwaarschuwing is dan weg
  • Mensen drukken niet meer per ongeluk op de verkeerde knop omdat ze van tevoren al hebben kunnen aangeven waar de reactie moet komen.
Dan zullen we door de andere default bij quotes wel gaan zien dat sommige valide plaatjes in het discussietopic belanden, maar dat is imho minder storend :)

@crisp zie de fixes. De extra knop heeft nu een alternatieve form action die niet gerespecteerd wordt door de plaatjeschecker. En ook de preview gaat gewoon naar het oude topic (en dan is de TW weg, dus geen optie meer om te kiezen)

.edit: ik zal eens kijken of ik hier in de kerstvakantie tijd voor heb. Ik accepteer donaties in bitcoin ter aanmoediging :+

[Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2022 16:19]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee