Hi,
Hoop op wat advies op een ontvangen offerte van Zonnemarkt voor zonnepanelen op een schuin dak (onder 40 graden) zuid-kant voor 9 panelen.
Ik heb over het jaar wel wat offertes gehad met weinig afwijking. Vraag me af of anderen de prijs hoog/laag vinden, de leverancier kennen en ervaringen mee hebben (gebruiken wel onderaannemers om aan te vullen)
Tussen de 5000 & 8000.
Doel is toekomstige besparing op gas. Dus zoveel mogelijk met electriciteit verwarmen, koken etc. Mogelijk electische auto in de verdere toekomst.
Verwachte opbrengst: 3873 kWh
9 URE 400 WP full black panelen (URECO_EU_Peach_FBK_MFD_E1_3.2_30mm_BS_EN_220411)
met Enphase IQ 7+ microinverters
+ montagebeugel
5567,- ex.
Bovenstaande + montage incl. meterkast aansluiting en monitoring
6733,- ex.
Hoor graag jullie feedback.
Hoop op wat advies op een ontvangen offerte van Zonnemarkt voor zonnepanelen op een schuin dak (onder 40 graden) zuid-kant voor 9 panelen.
Ik heb over het jaar wel wat offertes gehad met weinig afwijking. Vraag me af of anderen de prijs hoog/laag vinden, de leverancier kennen en ervaringen mee hebben (gebruiken wel onderaannemers om aan te vullen)
Foto's
Beschikbare (dak)ruimte
Max ruimte op zuid is 9 panelen. Horizontaal leggen voor meer past niet. Toekomstige uitbreiding op noord kant zou handig kunnen zijn.Schaduw
Schaduw op zuid door dak buren bij laaghangende zon. Geen specifieke data.Jaarverbruik
Huidig verbruik: 2620 kWh (maar naar verwachting meer gas > electriciteit in de toekomst)Huidige elektriciteitsaansluiting
Budget en doel
Zo weinig mogelijk
Doel is toekomstige besparing op gas. Dus zoveel mogelijk met electriciteit verwarmen, koken etc. Mogelijk electische auto in de verdere toekomst.
Wie gaat het project uitvoeren
Alles door een leverancier/installateur.Bijhouden van data
Standaard app van leverancier is ok. Ik heb ook zo'n los dongle-tje aan de slimme meter hangen en verwacht dat die dat ook kan uitlezen.Reeds verkregen offertes
Zonnemarkt:Verwachte opbrengst: 3873 kWh
9 URE 400 WP full black panelen (URECO_EU_Peach_FBK_MFD_E1_3.2_30mm_BS_EN_220411)
met Enphase IQ 7+ microinverters
+ montagebeugel
5567,- ex.
Bovenstaande + montage incl. meterkast aansluiting en monitoring
6733,- ex.
Regio
Lelystad, FlevolandHoor graag jullie feedback.
[Voor 88% gewijzigd door crappyt op 19-12-2022 22:00. Reden: Format gewijzigd.]