Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.monsma
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-05 21:27
Hallo allemaal,

Ik heb een 65OLED936 tv met een losse subwoofer die middels een kabel aan de TV is aangesloten.
Ik wil deze losse subwoofer vervangen door de Philips TAW8506 draadloze Play-fi subwoofer echter vraag ik me af:

-Als je de Philips TAW8506 aan de 65OLED936 koppelt is dan het volume van de subwoofer ook instelbaar op de TV?

-En als de Philips TAW8506 aan de TV gekoppeld is kun je hem dan ook gebruiken icm bv twee TAW6205 om een stereopaar met subwoofer te maken??

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniebouwman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 17:42
Ik heb wel een tikkie laat misschien recent ook zo een taw8506 gekocht voor me recente pay fi TV en kan vertellen dat ie wel te regelen is maar het is ook een beetje een eigenwijs apparaat, Ik heb nl al enkele malen meegemaakt dat het volume na opnieuw aanzetten dat dit op fabrieksinstellingen is gaan staan. En ondanks dat het geluid me een stuk beter klinkt dan met alleen de tv speakers (40Watt op de 708 tv) vind ik dat ze soms erg VEEL bassen geven, ooit zelfs storend. Ik ga nu eens proberen om met minimaal volume kijken of ie nog steeds storend blijft, het lijkt alsof ie na stille passages en dan ineens bas moet geven dat de 1e bas zwaarder klinkt dan vlak erna ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:08
@benniebouwman

Heb je dit nog fatsoenlijk werkend gekregen? Heb er zojuist ook 1 aan mijn 909 tv gehangen en vind de regeling dramatisch slecht, in de home theater stand.

Met de subwoofer om -30 doet ie niks met het tv volume lager dan 18, en zet ik het tv volume op 19 of hoger dan komt er een zwaar overdreven basdreun.

Als ik het volume van de subwoofer hoger zet komt die dreun eerder, en overstemt de tv volledig. Compleet waardeloos op deze manier.

Even googlen leert dat dit ding na de laatste update alleen nog op 100% volume werkt, compleet onbruikbaar dus.

Update: 1 dag later nog maar eens geprobeerd en eerst met de Philps Entertainment app verbonden. Er bleek nog een update te zijn (0.20), terwijl ik er gisteren al 2 geïnstalleerd had. Nu kon ik het volume in de Entertainment app instellen en daarna heb ik de subwoofer weer aan de tv gekoppeld in Home theater stand.

De 909Oled klinkt nu een stuk beter met deze subwoofer erbij, al haalt ie het uiteraard niet bij mijn 16 jaar oude en helaas overleden Loewe 5.1 setup.

Nu toch de €99,- waard, al zie ik ze nu al voor minder dan €70,- ;)

[ Voor 41% gewijzigd door guido66 op 31-12-2024 11:29 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:08
Het is toch maar een matig ding:
-In de afgelopen maand is de tv 3x de verbinding met de subwoofer geheel kwijtgeraakt, herstarten van de subwoofer herstelt het meestal, maar 1x moest ik met de Play-Fi app alles opnieuw instellen.
-soms gaat het volume niet goed mee met dat van de tv, er komt dan zelfs nog geluid uit met de tv op mute
-soms schiet de regelaar van het volume (correctie tov tv speakers) spontaan naar maximum

Meer gebruikers hier met deze problemen?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sinds een maand heb ik ook deze subwoofer aangeschaft om het geluid van mijn TV (Philips 48OLED907) te verbeteren. TV heeft standaard prima geluid, maar met films en muziek heeft zo'n subwoofer toch echt wel meerwaarde.
Het werkt nu goed, maar heel eenvoudig ging dit niet. Het koppelen aan het netwerk en de TV lukte in eerste instantie niet goed. Toen het eenmaal gelukt was kwam er een enorm hard en schel gekraak uit de sub en dan stopte deze weer. Gelukkig kreeg ik daarna de melding dat er firmware updates waren, na installatie daarvan kreeg ik het wel werkend.

Nu, sinds een week na weer een update van Play-Fi, krijg ik echter met regelmaat kort de melding op het scherm dat het netwerk niet stabiel is, heel raar, de sub doet het gewoon en met het netwerk is niets mis. Nog geen idee waar dat vandaan komt, die melding heb ik de eerste paar weken niet gehad.

Ik heb nog wel een vraag, in de Play-Fi software op de TV heb ik nog een optie om een 'Home Theater' setup aan te maken, weet iemand wat daar de toegevoegde waarde van is? Ik heb verder geen achter luidsprekers, ik gebruik de alleen B&W soundbar van de TV zelf icm de subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniebouwman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 17:42
Hometheater is om surround instellingen (atmos) te maken, je kunt ook zonder extra speakers, dus alleen een sub koppelen. Maar t is wel een gepuzzel en in mijn idee zit er een "gat" in het geluid als je alleen de tv en een subwoofer installeert . De bassen zijn dan storend aanwezig en het middengebied ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
benniebouwman schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:32:
Hometheater is om surround instellingen (atmos) te maken, je kunt ook zonder extra speakers, dus alleen een sub koppelen. Maar t is wel een gepuzzel en in mijn idee zit er een "gat" in het geluid als je alleen de tv en een subwoofer installeert . De bassen zijn dan storend aanwezig en het middengebied ontbreekt.
Dankjewel voor je reactie. Dan laat ik de Hometheater setup voor wat het is en gebruik ik alleen de koppeling van de subwoofer aan de tv speakers.
Pagina: 1