Toon posts:

Harde schijf en CDROM speler op een kabel,kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had begrepen dat de performance van de HD negatief beinvloed werd door een CDRom, maar dat was lang gelee.
Kan dat tegenwoordig?
HD= 7200 IBM Ata33
CDROm=Aopen 52X

Scheelt me nl een IRQ-tje als ik een port eruit gooi.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 18:57

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op donderdag 30 augustus 2001 08:56 schreef LaTiNo het volgende:
Ik had begrepen dat de performance van de HD negatief beinvloed werd door een CDRom, maar dat was lang gelee.
Kan dat tegenwoordig?
HD= 7200 IBM Ata33
CDROm=Aopen 52X

Scheelt me nl een IRQ-tje als ik een port eruit gooi.
Een kennis heeft een abit KT7 met CD-RW, een DVD, ZIP 100 drive en HDD. z'n zipdrive gaat enorm traag, zou dat hier ook mee te maken hebben of zou het door drivertjes komen?

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Je HD is zo te zien al een ATA33, dus dat zal weinig performance problemen bezorgen.
Wat wel vaak het geval is dat je je CDROM-drive altijd als MASTER moet neerzetten en je HD dus als SLAVE.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:51

DSK

boeiend...

Nog bijna nooit gehad dat de CDrom als master moet... (maar kan wel)

edit:

Trouwens niet moeilijk om te weten, installer de harddisk eens op een apart kanaal en draai HDTach, kijk naar de scores (schrijf desnoods op) en sluit dan de HD aan bi jde CD en doe hetzelfde en vergelij kde scoren)
Niet moeilij ktoch ? ;)

Blog (Linux-related)

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 14:03
Het kan wel maar als het anders kan zou ik harde schijven op een kabel en de cd-rom en brander of dvd op andere kabel doen...

Maar goed het kan perfect, veel zou je er niet van mogen merken...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 30 augustus 2001 09:02 schreef oudakker het volgende:
Wat wel vaak het geval is dat je je CDROM-drive altijd als MASTER moet neerzetten en je HD dus als SLAVE.
Huh :?

Waar baseer je dat op? Het moet juist precies omgekeerd! Een deel van de computerperformance leunt namelijk ook op de harddisk, zeker als op die ene harddisk de besturingssysteem en/of virtueel geheugen staat.

Maargoed, het antwoord is dus inderdaad: Ja, dat kan op een kabel. Prestatieverlies heb je niet als ze beiden dezelfde interfacesnelheid (ATA33) hebben.

Verwijderd

Topicstarter
edit:

Trouwens niet moeilijk om te weten, installer de harddisk eens op een apart kanaal en draai HDTach, kijk naar de scores (schrijf desnoods op) en sluit dan de HD aan bi jde CD en doe hetzelfde en vergelij kde scoren)
Niet moeilij ktoch ? ;)
Ennuh? Waar kan ik aan die HDTach komen?
Pagina: 1