Tijdelijk adres ivm nieuwbouw woning.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:59

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Mijn vraag:

Nieuwbouwwoning gekocht, deze is eind 2023 klaar als alles goed gaat.
Huidige woning verkocht en hier moeten we per 1 maart uit.
We moeten dus tijdelijk ergens anders wonen, was allemaal erg lastig om wat te vinden, maar gelukkig gelukt. We kunnen tijdelijk terecht in een chalet op de plaatselijk camping.

Nu wil de camping niet meewerken met de post, ze willen daar geen post van ons ontvangen en we kunnen ons daar dus niet inschrijven.

Dus ik ben naar de gemeente gegaan voor een briefadres, dat had ik online gevonden. Helaas wil de gemeente hier niet aan meewerken want ze geven aan "jij woont daar, dus daar ga je ook maar je post ontvangen.

Ik zit nu dus een beetje vast, hebben jullie nog tips? Adviezen over wat te doen? :?

I intend to live forever. So far, so good.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-06 09:12
https://www.rijksoverheid...k-geen-vast-woonadres-heb

Je kunt ook ( in overleg) een persoon aanwijzen als briefadres. Dus vrienden of familie in de buurt?

Daarentegen moet dus de gemeente hier verplicht aan meewerken als je geen briefadresgever kan vinden. Dus de opmerking " je zoekt t maar uit want jij woont daar " is tegen de regels waar ze zich aan moeten houden.

[ Voor 13% gewijzigd door S-te-fan op 19-12-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:24
De Gemeente verstrekt normaalgesproken alleen briefadressen voor mensen die dakloos zijn of in een instelling zitten en zich aan bepaalde voorwaarden houden.

Ik jouw geval zou het logischer zijn familie, vrienden of kennissen te vragen of je hun adres als briefadres mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
S-te-fan schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:57:
https://www.rijksoverheid...k-geen-vast-woonadres-heb

Je kunt ook ( in overleg) een persoon aanwijzen als briefadres. Dus vrienden of familie in de buurt?

Daarentegen moet dus de gemeente hier verplicht aan meewerken als je geen briefadresgever kan vinden.
Ok, want de man van burgerzaken die ik sprak was erg resoluut. Je kunt geen briefadres aanvragen.
Camping moet maar gewoon je post ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-06 14:45
Zou het misschien mogelijk zijn om je al op het nieuwe adres in te schrijven en dan vervolgens het briefadres op te geven? Immers kun je dan feitelijk geen post ontvangen op de plaats van je nieuwbouwwoning. Als er een vergunning voor de nieuwbouw is verleend dan zou de woning ook in de BAG zijn geregistreerd en zou je je technisch gezien misschien al moeten kunnen inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wat is eigenlijk het probleem als je geen post ontvangt? ik doe alles digitaal en wat er door de bus valt, heb ik ook digitaal of het is reclame troep.

~

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alwind
JJ Le Funk schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:01:
wat is eigenlijk het probleem als je geen post ontvangt? ik doe alles digitaal en wat er door de bus valt, heb ik ook digitaal of het is reclame troep.
Lang niet alles gaat digitaal. Ik zou dat zeker niet aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Je moet toch ergens ingeschreven staan voor de belasting e.d.
Dat is wat ik er van begrijp in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
IkWilbert schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:58:
[...]

Ok, want de man van burgerzaken die ik sprak was erg resoluut. Je kunt geen briefadres aanvragen.
Camping moet maar gewoon je post ontvangen....
Kon je geen briefadres aanvragen op het adres van het gemeentehuis? Of kun je uberhaupt geen briefadres aanvragen?

Op dit website staat namelijk wel wat er voor nodig is om een persoon als briefadres aan te geven. Dat zou dan toch gewoon moeten kunnen?

Helaas is gelijk hebben en gelijk krijgen niet hetzelfde, maar als de camping niet meewerkt aan post ontvangen zul je wel moeten want je zult zien dat er dan toch belangrijke post per envelop verzonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
S-te-fan schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:05:
[...]

Kon je geen briefadres aanvragen op het adres van het gemeentehuis? Of kun je uberhaupt geen briefadres aanvragen?

Op dit website staat namelijk wel wat er voor nodig is om een persoon als briefadres aan te geven. Dat zou dan toch gewoon moeten kunnen?

Helaas is gelijk hebben en gelijk krijgen niet hetzelfde, maar als de camping niet meewerkt aan post ontvangen zul je wel moeten want je zult zien dat er dan toch belangrijke post per envelop verzonden wordt.
Ik ben nog niet langs gegaan, heb ze vanmorgen gebeld. Meneer van burgerzaken was erg duidelijk en resoluut aan de telefoon. Voor dit soort situaties werken wij niet mee.
Wel de lusten maar niet de lasten waren zijn woorden (gericht aan de camping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zonder vast woonadres (ingeschreven bij een gemeente) kan je geen bankrekening openen (bij een Nederlandse bank), bestaande rekeningen worden ook bevroren en zelfs uiteindelijk opgeheven.
Ook een visum e.d. is vrijwel onmogelijk zonder adres.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 19-12-2022 13:08 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Wij hadden gewoon op alle belangrijke plekken het postadres van onze ouders gezet. Al moesten wij maar 1 maand overbruggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
Staat er geen informatie over op de website van je gemeente?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-06 15:12
Heeft je kavel nog geen adres of is deze nog niet toegankelijk vanaf de openbare weg? Want als het in de buurt is dan kun je daar toch wel op de een of andere manier een brievenbus ophangen en regelmatig controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
S-te-fan schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:05:
[...]

Er staat dat als het echt niet lukt de gemeente je moet helpen. Hoeveel pogingen heeft TS al gedaan voordat hij de gemeente heeft gebeld?

Je wil de gemeente helemaal niet hebben als postadres. Dan moet je je steeds melden bij een loket of een partner organisatie.

Ik zou lekker een bekende vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door alwind op 19-12-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:43
Hebben ze voor deze situaties juist geen postbus in het leven geroepen?
https://www.postnl.nl/kla...vraag-ik-een-postbus-aan/

Kan me herinneren dat mijn vader er vroeger ook eentje had toen we op een tussenadres ingeschreven waren.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Mijn schoonouders willen wel meewerken hier aan. Kan ik mijzelf en mijn vrouw dan misschien op hun adres in laten schrijven tijdelijk? We wonen er dan wel niet maar kan dat kwaad?

Heeft dit nog invloed voor hen? Uitkeringen, toeslagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:41
Als je oude huis verkocht is en je nieuwe huis is nog niet af, dan ben je toch effectief dakloos?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
IkWilbert schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:13:
Mijn schoonouders willen wel meewerken hier aan. Kan ik mijzelf en mijn vrouw dan misschien op hun adres in laten schrijven tijdelijk? We wonen er dan wel niet maar kan dat kwaad?

Inschrijven en een postadres zijn 2 verschillende dingen. Inschrijven kan veel gevolgen hebben afhankelijk van de inkomstenbron van je schoonouders en de samenstelling van het huishouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:48

SambalBij

We're all MAD here

Postbus is praktisch voor de daadwerkelijke post, maar je kunt je bij de gemeente niet inschrijven op een postbus.
Je moet je inschrijven op je woonadres. Briefadres doen ze schijnbaar alleen nog in uitzonderingen.

Pas op met inschrijven bij je (schoon)ouders of iets. Een briefadres daar zal de gemeenten niet accepteren, dus wordt dat dan je woonadres. Dat kan gevolgen hebben voor financieen van je (schoon)ouders. Ik ken uiteraard hun situatie niet, maar stel ze wonen in een sociale huurwoning met huurtoeslag, dan wordt het inkomen van jouw gezin daar in meegenomen. Reken in dat geval dus op zaken als verlies/terugbetalen huurtoeslag; maximale inkomensafhankelijke huurverhoging..

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je het nieuwe adres niet al opgeven? Desnoods zet je al vast een brievenbus in de voortuin (en geef je verder als het kan het adres van de camping op).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
GarBaGe schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:13:
Als je oude huis verkocht is en je nieuwe huis is nog niet af, dan ben je toch effectief dakloos?
Niet volgens de normen. Daar is meer voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

IkWilbert schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:13:

Ja dat kan, heeft invloed op gemeentebelastingen en misschien als ze subsidies krijgen waar het gezinsinkomen telt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

DonJunior schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:11:
Hebben ze voor deze situaties juist geen postbus in het leven geroepen?
Een postbus kan niet als briefadres gebuikt worden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:16:
Kun je het nieuwe adres niet al opgeven? Desnoods zet je al vast een brievenbus in de voortuin (en geef je verder als het kan het adres van de camping op).
Adres en postcode nieuwe woning is al wel bekend. Misschien daar dan maar inschrijven? Zou dat kunnen? Is natuurlijk tegen eind feb nog een grote bouwput.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
IkWilbert schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:23:
[...]

Adres en postcode nieuwe woning is al wel bekend. Misschien daar dan maar inschrijven? Zou dat kunnen? Is natuurlijk tegen eind feb nog een grote bouwput.
Hebben wij destijds ook gedaan met onze nieuwbouwwoning, wij zaten ook tijdelijk op een camping.
Gewoon zo'n groene bus op een paal met groot het huisnummer erop.
Post kwam daar gewoon op binnnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Inschrijven op nieuwe adres en postadres aanvragen bij schoonouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
3CPO schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:26:
[...]

Hebben wij destijds ook gedaan met onze nieuwbouwwoning, wij zaten ook tijdelijk op een camping.
Gewoon zo'n groene bus op een paal met groot het huisnummer erop.
Post kwam daar gewoon op binnnen.
Ah kijk, dat is mooi.
Goed om te weten dat dat gewoon kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3CPO
IkWilbert schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:27:
[...]

Ah kijk, dat is mooi.
Goed om te weten dat dat gewoon kan.
Toen er nog hekken van de aannemer om het perceel stonden had ik de brievenbus aan de hekken gehangen, daarna op een paal toen de hekken weggingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
IkWilbert schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:53:
Nu wil de camping niet meewerken met de post, ze willen daar geen post van ons ontvangen en we kunnen ons daar dus niet inschrijven.
Je gaat er vanuit dat de verhuurder die voorwaarde kan stellen, maar de vraag is of dat wel klopt. In art. 7:203 BW staat bepaald:
De verhuurder is verplicht de zaak ter beschikking van de huurder te stellen en te laten voor zover dat voor het overeengekomen gebruik noodzakelijk is.
Als je ergens maanden woont, dan moet je daar ook post kunnen ontvangen. Let op: uiteraard moet je hier pas een punt van maken als je daadwerkelijk een huurovereenkomst hebt ondertekend, anders zal de verhuurder waarschijnlijk de overeenkomst niet (meer) willen aangaan. Als je op je strepen gaat staan als huurder zal een verhuurder waarschijnlijk ook een overeenkomst niet willen verlengen en dan heb je mogelijk weer een probleem als je huis later wordt opgeleverd.

Verder lijkt mij de huur van een huisje gedurende (bijna) driekwart jaar geen 'huur welke een gebruik van woonruimte betreft dat naar zijn aard slechts van korte duur is' zoals staat bepaald in art. 7:232 lid 2 BW.

Als je een contract hebt getekend, heb je daarom naar ik vermoed een 'gewone' huurovereenkomst voor woonruimte met de camping en de onmogelijk om post te kunnen ontvangen is dan mogelijk een gebrek (art. 7:204 lid 2 BW):
2 Een gebrek is een staat of eigenschap van de zaak of een andere niet aan de huurder toe te rekenen omstandigheid, waardoor de zaak aan de huurder niet het genot kan verschaffen dat een huurder bij het aangaan van de overeenkomst mag verwachten van een goed onderhouden zaak van de soort als waarop de overeenkomst betrekking heeft.
En gebreken van een woonruimte moeten door de verhuurder verholpen worden (art. 7:206 lid 1 BW) behoudens kleine gebreken. Dat geldt al vanaf aanvang huur (zie art. 7:209 BW).
IkWilbert schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:53:
"jij woont daar, dus daar ga je ook maar je post ontvangen.
De Wet BRP schrijft in art. 2.39 inderdaad voor dat je een adres moet registreren, dus ook als dat een vakantiehuisje is. Zie voor de definitie van een woonadres namelijk art. 1.1 aanhef en onder o Wet BRP:
o het woonadres:

1° het adres waar betrokkene woont, waaronder begrepen het adres van een woning die zich in een voertuig of vaartuig bevindt, indien het voertuig of vaartuig een vaste stand- of ligplaats heeft, of, indien betrokkene op meer dan één adres woont, het adres waar hij naar redelijke verwachting gedurende een half jaar de meeste malen zal overnachten;

2° het adres waar, bij het ontbreken van een adres als bedoeld onder 1, betrokkene naar redelijke verwachting gedurende drie maanden ten minste twee derde van de tijd zal overnachten;
Niet registreren kan voor de gemeente aanleiding zijn om je een boete op te leggen op grond van art. 4.17 Wet BRP. Maar vervelender is dat allerlei organisaties de BRP hanteren voor van alles en nog wat. Bijvoorbeeld uitnodigen voor bevolkingsonderzoek, post van de RDW of Svb worden allemaal naar je BRP adres gestuurd.

Maar als de post niet afgeleverd kan worden, vraag ik me af of de gemeente niet verplicht is om toch een briefadres bij de gemeente te laten registreren, of een briefadres bij familie/vrienden.

Vraag lijkt mij dus vooral eerst of de beheerder van de camping wel in z'n recht staat.

Heb je al een huurcontract? Wat staat daarin?

Hou er wel rekening mee dat het op een forum zoals dit niet mogelijk om alle feiten te overzien en uitzonderingen of omstandigheden relevant zijn. Mede daarom blijft elk risico dat samenhangt met wat handelen naar wat ik noem bij jou. Win zonodig advies in, bijvoorbeeld bij het Juridisch Loket of een organisatie zoals WOON! als die advies geeft in je regio. Diverse gemeenten subsidiëren of betalen ook een zogenaamd huurteam.

Mij lijkt het gezien de relatieve complexiteit verstandig in dit geval om een expert op het gebied van huurrecht te raadplegen zoals een advocaat huurrecht voor woonruimte. Wel vooraf een tarief afspreken uiteraard.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Gemeente moet gewoon de feitelijke situatie vastleggen. Niet meer, niet minder. Dat staat verder los van welke handhaving dan ook. Dus als jij tijdelijk op adres A woont, dan moeten ze dat registreren. Maar een groene bus bij je nieuwe adres is ook een optie. Dan help je de ambtenaar een beetje om zijn werk te ontwijken. Zou me er niet te druk om maken voor die 3 serieuze brieven per jaar, die je dan toevallig niet digitaal krijgt.

En kijk uit met je zomaar bij iemand inschrijven. Het kan hier en daar wel invloed hebben. Neem dan mensen die geen uitkering, toeslagen o.i.d. ontvangen of alleen wonen. Dan kan het niet zoveel kwaad. Maar zo hoort het dus eigenlijk niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 19-12-2022 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Real schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:32:
[...]

Je gaat er vanuit dat de verhuurder die voorwaarde kan stellen, maar de vraag is of dat wel klopt. In art. 7:203 BW staat bepaald:

[...]

Als je ergens maanden woont, dan moet je daar ook post kunnen ontvangen. Let op: uiteraard moet je hier pas een punt van maken als je daadwerkelijk een huurovereenkomst hebt ondertekend, anders zal de verhuurder waarschijnlijk de overeenkomst niet (meer) willen aangaan. Als je op je strepen gaat staan als huurder zal een verhuurder waarschijnlijk ook een overeenkomst niet willen verlengen en dan heb je mogelijk weer een probleem als je huis later wordt opgeleverd.

Verder lijkt mij de huur van een huisje gedurende (bijna) driekwart jaar geen 'huur welke een gebruik van woonruimte betreft dat naar zijn aard slechts van korte duur is' zoals staat bepaald in art. 7:232 lid 2 BW.

Als je een contract hebt getekend, heb je daarom naar ik vermoed een 'gewone' huurovereenkomst voor woonruimte met de camping en de onmogelijk om post te kunnen ontvangen is dan mogelijk een gebrek (art. 7:204 lid 2 BW):

[...]

En gebreken van een woonruimte moeten door de verhuurder verholpen worden (art. 7:206 lid 1 BW) behoudens kleine gebreken. Dat geldt al vanaf aanvang huur (zie art. 7:209 BW).

[...]

De Wet BRP schrijft in art. 2.39 inderdaad voor dat je een adres moet registreren, dus ook als dat een vakantiehuisje is. Zie voor de definitie van een woonadres namelijk art. 1.1 aanhef en onder o Wet BRP:

[...]

Niet registreren kan voor de gemeente aanleiding zijn om je een boete op te leggen op grond van art. 4.17 Wet BRP. Maar vervelender is dat allerlei organisaties de BRP hanteren voor van alles en nog wat. Bijvoorbeeld uitnodigen voor bevolkingsonderzoek, post van de RDW of Svb worden allemaal naar je BRP adres gestuurd.

Maar als de post niet afgeleverd kan worden, vraag ik me af of de gemeente niet verplicht is om toch een briefadres bij de gemeente te laten registreren, of een briefadres bij familie/vrienden.

Vraag lijkt mij dus vooral eerst of de beheerder van de camping wel in z'n recht staat.

Heb je al een huurcontract? Wat staat daarin?

Hou er wel rekening mee dat het op een forum zoals dit niet mogelijk om alle feiten te overzien en uitzonderingen of omstandigheden relevant zijn. Mede daarom blijft elk risico dat samenhangt met wat handelen naar wat ik noem bij jou. Win zonodig advies in, bijvoorbeeld bij het Juridisch Loket of een organisatie zoals WOON! als die advies geeft in je regio. Diverse gemeenten subsidiëren of betalen ook een zogenaamd huurteam.

Mij lijkt het gezien de relatieve complexiteit verstandig in dit geval om een expert op het gebied van huurrecht te raadplegen zoals een advocaat huurrecht voor woonruimte. Wel vooraf een tarief afspreken uiteraard.
Bedankt voor je uitgebreide en heldere verhaal. Ik heb nog niets officieels ondertekend.
We hebben op locatie gekeken, datum bevestdigd e.d. allemaal via whatsapp nog op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:43
DukeBox schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:21:
[...]

Een postbus kan niet als briefadres gebuikt worden.
Excuses.

Nu las ik net wel het volgende:
Lukt het u niet om een briefadresgever te vinden? Dan moet uw gemeente u sinds 1 januari 2022 verplicht inschrijven op een briefadres. Bijvoorbeeld het adres van het gemeentehuis.
Bron: https://www.rijksoverheid...k-geen-vast-woonadres-heb

Aangezien de huidige verblijfplaats niet wil meewerken aan post, wat ik volledig begrijp, kom je toch tot deze regel "Het lukt je niet om een briefadresgever te vinden". Dus dan moet de gemeente.. tenminste.. als ik dit zo lees.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

DonJunior schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:44:
[...]

Excuses.

Nu las ik net wel het volgende:

[...]

Bron: https://www.rijksoverheid...k-geen-vast-woonadres-heb

Aangezien de huidige verblijfplaats niet wil meewerken aan post, wat ik volledig begrijp, kom je toch tot deze regel "Het lukt je niet om een briefadresgever te vinden". Dus dan moet de gemeente.. tenminste.. als ik dit zo lees.
Maar is heel dat artikel wel van toepassing? De allereerste zin "Alleen als u geen woonadres heeft" - Maar dat heeft de TS dus wél...
Dat die het niet leuk vindt als TS zich als bewoner daar inschrijft, heeft de gemeente helaas weinig mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:44:
[...]
Dus dan moet de gemeente.. tenminste.. als ik dit zo lees.
Niet als de camping gewoon woonruimte verhuurt zoals elke commerciële verhuurder van woonruimte of een woningbouwcorporatie bijvoorbeeld (ervan uitgaande dat art. 232 lid 2 BW niet van toepassing is).

Op zich snap ik het punt van de gemeenteambtenaar dus wel: wel de lusten, niet de lasten. Waarom moet de gemeente de post van de TS bewaren en de verhuurder (die daar wel geld voor ontvangt) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Real schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:48:
[...]

Waarom moet de gemeente de post van de TS bewaren en de verhuurder (die daar wel geld voor ontvangt) niet?
Stukje service naar je burgers toe, maak het je burgers eens makkelijk ipv overal altijd moeilijk over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:50:
[...]
Stukje service naar je burgers toe, maak het je burgers eens makkelijk ipv overal moeilijk over te doen.
Het gaat uiteraard niet om 'service' maar om de bedoeling van de Wet BRP.

De verplichting (sinds dit jaar pas!) om een briefadres aan te bieden is bedoeld om mensen die bijvoorbeeld dakloos zijn zich te kunnen laten registreren. Als de gemeente als 'service' iedereen met een huurwoning een briefadres laat registreren wordt het erg druk met postbezorgers op het gemeentehuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Real schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:53:
[...]

Het gaat uiteraard niet om 'service' maar om de bedoeling van de Wet BRP.

De verplichting (sinds dit jaar pas!) om een briefadres aan te bieden is bedoeld om mensen die bijvoorbeeld dakloos zijn zich te kunnen laten registreren. Als de gemeente als 'service' iedereen met een huurwoning een briefadres laat registreren wordt het erg druk met postbezorgers op het gemeentehuis.
Paar voorwaarden eraan plakken kan natuurlijk altijd, bijvoorbeeld dat je zit te wachten tot je koopwoning af is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Bedankt allen voor de input tot nu toe.

Ik denk dat we maar gewoon een groene brievenbus gaan aanschaffen en deze aan het hek monteren bij de bouwplaats. Het wordt anders best wel ingewikkeld en bureaucratisch volgens mij.

Zal hier nog over in overleg gaan met de aannemer, maar neem aan dat dit geen probleem zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
IkWilbert schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:58:
Bedankt allen voor de input tot nu toe.

Ik denk dat we maar gewoon een groene brievenbus gaan aanschaffen en deze aan het hek monteren bij de bouwplaats. Het wordt anders best wel ingewikkeld en bureaucratisch volgens mij.

Zal hier nog over in overleg gaan met de aannemer, maar neem aan dat dit geen probleem zal zijn.
Zeker als je niet elke dag kunt kijken niet vergeten om er meteen een NEE NEE sticker op te plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
NESFreak schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:07:
[...]

Zeker als je niet elke dag kunt kijken niet vergeten om er meteen een NEE NEE sticker op te plakken.
Chalet is een paar honderd meter van de nieuwe woning. Dus we kunnen elke dag even kijken.
Sticker is een goeie tip, zal ik regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:02

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Als je de brievenbus aan het hek hangt, bespreek dit dan ook even met de aannemer. Die vindt het ook fijn als hij weet wat er aan zijn spulletjes hangt :)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Waterbeesje schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:52:
Als je de brievenbus aan het hek hangt, bespreek dit dan ook even met de aannemer. Die vindt het ook fijn als hij weet wat er aan zijn spulletjes hangt :)
Zojuist contact gehad en ze willen dit niet hebben. Mag geen brievenbus plaatsen.

Man man man, wat een gedoe. En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:02

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Willen ze geheel geen brievenbus plaatsen of willen ze hem niet aan het hek hebben?
Als het enkel het laatste is, kun je alsnog een zware paal de grond in meppen en de brievenbus daar aan vast maken. Gewoon vóór het hek waar hij niemand in de weg staat.

Als het echt een no go is, kun je misschien toch nadenken over het briefadres op familie zetten. Daar hoef je zelf (of gezin) natuurllijk niet te wonen of geregistreerd te staan; daar komt enkel de post binnen. Als je maar helder hebt dat je geregistreerd bent als 'reiziger' (dakloze) of op het camping-adres.

Nog een mogelijkheid zou misschien zijn de post op je werk te laten bezorgen?

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Er mag helaas ook geen paal in de grond van de aannemer buiten het hek.

Zou het een optie zijn om eind februari een verhuizing door te geven naar ons nieuwe adres? We wonen er dan nog niet uiteraard. Is dat toegestaan? En dat we de post laten doorsturen via de postnl service daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Wat ik nog niet helemaal kan opmaken uit je eerdere berichten is of het hier gaat om een kavel wat al van jou is, of grond wat nog van een projectontwikkelaar is. Want in dat eerste geval lijkt het me dat ze daar niks over te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
NESFreak schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:16:
Wat ik nog niet helemaal kan opmaken uit je eerdere berichten is of het hier gaat om een kavel wat al van jou is, of grond wat nog van een projectontwikkelaar is. Want in dat eerste geval lijkt het me dat ze daar niks over te zeggen hebben.
Kavel is van ons, gekocht. Ze zijn nu net begonnen met eerste bouwvoorbereidingen. Bodempomp boring e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:06
als het jouw grond is dan mag je er natuurlijk wel een paal zetten en een brievenbus aan hangen.

dat die gemeentemeneer moeilijk doet over campingbewoners snap ik wel, heb je hem uitgelegd dat het een tijdelijke overbruggingssituatie is?
Anders, post op je oude adres laten blijven en met de nieuwe bewoner afsprekend at je het even komt halen ivm in startpost uitgelegde situatie. Die paar dingen die met de post komen dat kan toch geen probleem zijn?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-06 10:25
NESFreak schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:16:
Zelfs dan is het nog steeds een geval van gelijk hebben en gelijk krijgen.

Ik kan me ook wel voorstellen dat de aannemer (als het echt nog steeds een volledig leeg nieuwbouwblok is) en niet wil dat hij (en zijn personeel) moet opletten dat ze niet die brievenbus omver rijden (of dat het ding godsgruwelijk in de weg staat) en niet wil dat er mensen het blok daar inrijden (wat wellicht nog steeds een soort bouwterrein is, als een heel blok uit de grond wordt gestampt) om uberhaupt te kijken of ze post hebben, terwijl er ook weet ik veel hoeveel machines rondrijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 20:17

Arjan A

Cenosillicafoob

Zolang er gebouwd wordt op jouw kavel, moet je niet gek opkijken als die paal ineens horizontaal ligt met een platte brievenbus eraan. Zeker als er grotere wagens (hijskranen, betonwagens etc) rijden, houden ze daar op een bouwterrein eigenlijk nooit rekening mee. Eventuele obstakels worden van te voren al ingetekend.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Weet iemand of je een verhuizing kunt doorgeven bij de gemeente naar een huis wat nog niet af is? Adres en postcode e.d. zijn bekend en al te vinden via bag en woz systeem online.

Dan doe ik dat eind februari en laat ik de post doorsturen naar mijn schouders via postnl doorstuur service of ik overleg even met de nieuwe bewoners dat ik daar even de post zolang ophaal.

Maar gaat dus met name even om een adres om ingeschreven te zijn bij de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:32
IkWilbert schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:15:
Er mag helaas ook geen paal in de grond van de aannemer buiten het hek.

Zou het een optie zijn om eind februari een verhuizing door te geven naar ons nieuwe adres? We wonen er dan nog niet uiteraard. Is dat toegestaan? En dat we de post laten doorsturen via de postnl service daarvoor?
Je nieuwe woning zal in de BAG de status 'bouw gestart' hebben. Ik denk niet dat je een verhuizing kunt regelen zolang de aannemer het niet heeft aangemeld als zijde gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Mmm ok, nieuwe adres al gebruiken lijkt dus ook geen optie...

Even over inschrijven bij mijn schoonouders maar dan elders wonen.
Situatie schoonouders, gepensioneerd, aow, zorgtoeslag.
Eigen woning met hypotheek zo goed als afbetaald

Zou het invloed hebben als wij ons daar inschrijven? Kan ik dat ergens berekenen/inzien online?

Als ik het zo lees op https://moveria.nl/tips-v...elijk-inwonen-bij-ouders/ dan zou dit mogelijk wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
Joe28965 schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:29:
[...]

Zelfs dan is het nog steeds een geval van gelijk hebben en gelijk krijgen.

Ik kan me ook wel voorstellen dat de aannemer (als het echt nog steeds een volledig leeg nieuwbouwblok is) en niet wil dat hij (en zijn personeel) moet opletten dat ze niet die brievenbus omver rijden (of dat het ding godsgruwelijk in de weg staat) en niet wil dat er mensen het blok daar inrijden (wat wellicht nog steeds een soort bouwterrein is, als een heel blok uit de grond wordt gestampt) om uberhaupt te kijken of ze post hebben, terwijl er ook weet ik veel hoeveel machines rondrijden.
Ik had hem zelf toen bij de kast van bouwstroom neergezet , die rijden ze echt niet omver....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Kan/mag er trouwens verschil zitten tussen gemeenten? Tijdens het zoeken op briefadres kwam ik op de site van een andere gemeente in Nederland. Daar stond onderstaande:

Artikel 2 Redenen briefadres.

Redenen voor de aangifte van een briefadres zijn:

1.

het ontbreken van een woonadres vanwege:
a)

dak- of thuisloosheid;
b)

korte overbrugging tussen twee woonadressen (nieuwbouw huis);

c)

de uitoefening van een ambulant beroep (bijv. rondreizende kermisklanten)
d)

kort verblijf in het buitenland (minder dan acht maanden);
e)

korter dan 2 jaar verblijf in het buitenland en varend op een schip dat de thuishaven in Nederland heeft;
2.

verblijf in een instelling voor mannen- of vrouwenopvang (blijf-van-mijn-lijf-huizen);
3.

verblijf in een instelling als bedoeld in artikel 2.40 van de Wet Basisregistratie personen (BRP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06 16:19
IkWilbert schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:34:
Weet iemand of je een verhuizing kunt doorgeven bij de gemeente naar een huis wat nog niet af is? Adres en postcode e.d. zijn bekend en al te vinden via bag en woz systeem online.

Dan doe ik dat eind februari en laat ik de post doorsturen naar mijn schouders via postnl doorstuur service of ik overleg even met de nieuwe bewoners dat ik daar even de post zolang ophaal.

Maar gaat dus met name even om een adres om ingeschreven te zijn bij de gemeente.
Ik had andere motivatie om eerder ingeschreven te staan voor m'n nieuwe woning, maar ik meen dat er wel al een casco huis stond in mijn geval, toen was het sowieso geen issue meer om daar ingeschreven te zijn. Ik weet niet of de ramen er al in zaten, zou kunnen van niet.
Wij hebben een tweedehands goedkope brievenbus aan een paal geschroefd (en die staat er nog steeds :9).

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
IkWilbert schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:19:
[...]

Kavel is van ons, gekocht. Ze zijn nu net begonnen met eerste bouwvoorbereidingen. Bodempomp boring e.d.
Dan kun je lekker zelf bepalen waar die paal komt. Ik zou de aannemer dus ook niet vragen of het kan maar waar voor hem het beste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
Sethro schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:19:
[...]

Dan kun je lekker zelf bepalen waar die paal komt. Ik zou de aannemer dus ook niet vragen of het kan maar waar voor hem het beste is.
Of je vraagt de buren of het paaltje tijdelijk stijf op hun kant van de erfafscheiding mag staan. Met het nummer er alsnog goed op dan snapt de postbode het ook wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
NESFreak schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:23:
[...]

Of je vraagt de buren of het paaltje tijdelijk stijf op hun kant van de erfafscheiding mag staan. Met het nummer er alsnog goed op dan snapt de postbode het ook wel 8)
Buren is allemaal van de zelfde bouwer... dat zal dus niet gaan.
Het is een groot nieuwbouw project.

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 19-12-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:16
Out.of.Control schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:36:
[...]

Je nieuwe woning zal in de BAG de status 'bouw gestart' hebben. Ik denk niet dat je een verhuizing kunt regelen zolang de aannemer het niet heeft aangemeld als zijde gereed.
De BAG wordt ook niet van dag tot dag perfect bijgehouden - ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het een probleem zal zijn wanneer het pand nog niet op de juiste status staat. Bovendien staat het adres los van het fysieke pand. Wie weet woon je wel in een caravan op de kavel.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Even wat leesvoer :)

De overheid zegt er o.a. dit over: https://www.rvig.nl/brp/v...registreren-op-briefadres

Op die pagina wordt verwezen naar een 'Handreiking briefadressen' met wat concrete casussen, waaronder wonen op een vakantiepark:
https://www.divosa.nl/han...--de-recreatieparkbewoner

Wellicht dat eens goed doorlezen en eventueel de gemeente daar ook op wijzen. Het lijkt er voor zover ik het snel lees op dat de verhuurder sowieso jou niet mag weigeren je daar in te schrijven. Mag je er wonen, dan mag je je ook inschrijven op dat adres. Andere bepaling is blijkbaar nietig.

Ook een ander verwijzing naar een aparte circulaire: https://www.rvig.nl/brp/d...culaire-brp-en-briefadres

Daar wordt jouw situatie ook omschreven als feitelijk een tijdelijke vorm van dak- en thuisloosheid

Misschien kun je er wat mee :)

[ Voor 16% gewijzigd door SambalBij op 19-12-2022 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-06 16:48
Kleine tip voor als je je gaat "inschrijven" op het adres van je (schoon-)ouders.

Geef bij de belastingdienst aan dat het om een gescheiden huishouden gaat, (officieel moet het dan wel voorzien zijn van eigen brievenbus en voordeur...)
Anders wordt jullie inkomen bij dat van de andere bewoners opgeteld (want 1 huishouden), wat inderdaad invloed gaat hebben op uitkeringen en zorgtoeslag e.d.maar ook inkomensbelasting, vermogensbelasting etc.

vakantieparken zijn hier vaak niet in meewerkend inderdaad, omdat vaak een vakantiepark i.v.m. het bestemmingsplan niet voor permanente bewoning is aangewezen. En je jezelf dus ook niet op dat adres kunt inschrijven. je moet nog een ander hoofdadres hebben.

gemeente amsterdam heeft nogal wat info over een tijdelijk briefadres: https://www.amsterdam.nl/...4DBA-A959-21DBAC61210D%7D

mijn eigen gemeente heeft zelfs de aanvraag formulieren en volledige regeling online staan:
https://roosendaal.nl/file/1781/download

kijk eens op de website van je gemeente? en vertrouw niet zomaar de baliemedewerkerambtenaar. die weten ook niet alles ;)

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Remond_FRL schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:56:
Kleine tip voor als je je gaat "inschrijven" op het adres van je (schoon-)ouders.

Geef bij de belastingdienst aan dat het om een gescheiden huishouden gaat, (officieel moet het dan wel voorzien zijn van eigen brievenbus en voordeur...)
Anders wordt jullie inkomen bij dat van de andere bewoners opgeteld (want 1 huishouden), wat inderdaad invloed gaat hebben op uitkeringen en zorgtoeslag e.d.maar ook inkomensbelasting, vermogensbelasting etc.

vakantieparken zijn hier vaak niet in meewerkend inderdaad, omdat vaak een vakantiepark i.v.m. het bestemmingsplan niet voor permanente bewoning is aangewezen. En je jezelf dus ook niet op dat adres kunt inschrijven. je moet nog een ander hoofdadres hebben.

gemeente amsterdam heeft nogal wat info over een tijdelijk briefadres: https://www.amsterdam.nl/...4DBA-A959-21DBAC61210D%7D

mijn eigen gemeente heeft zelfs de aanvraag formulieren en volledige regeling online staan:
https://roosendaal.nl/file/1781/download

kijk eens op de website van je gemeente? en vertrouw niet zomaar de baliemedewerkerambtenaar. die weten ook niet alles ;)
Bedankt voor deze informatie. Zal het vanavond even rustig doornemen.
Op de website van mijn gemeente staat niet veel inhoudelijke informatie helaas...

Aanvragen
Om een briefadres aan te vragen neemt u contact op met de gemeente waar het briefadres is. U geeft door:

waarom u een briefadres nodig heeft
voor hoe lang u verwacht het briefadres nodig te hebben
de schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner/eigenaar van het briefadres
een geldig identiteitsbewijs of kopie hiervan van de hoofdbewoner/eigenaar van het briefadres
uw eigen geldige identiteitsbewijs

En de voorwaarden

U heeft een goede reden voor uw aanvraag. Het kan zijn dat u:
(tijdelijk) geen woning heeft
schipper bent en maximaal 2 jaar aaneengesloten van huis bent voor uw werk
in een gevangenis verblijft
in een psychiatrische inrichting verblijft
in een blijf-van-mijn-lijfhuis of ander opvangtehuis verblijft
bedreigd wordt of om andere veiligheidsredenen niet wilt dat uw verblijfplaats bekend is
U heeft de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsvergunning.

Ik zie bij veel gemeentes ook erbij staan.

*U moet een kor­te pe­ri­o­de over­brug­gen tus­sen twee wo­nin­gen in

Regels zijn toch overal hetzelfde?

[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 19-12-2022 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:33
IkWilbert schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:07:
[...]
En de voorwaarden

U heeft een goede reden voor uw aanvraag. Het kan zijn dat u:
(tijdelijk) geen woning heeft
Lijkt me dat je daarvoor in aanmerking moet kunnen komen, als je je niet kunt inschrijven op je nieuwe adres. Dat laatste zou ik dus eerst proberen, daarna dat briefadres. Volgens mij kun je dat ook al ruim van tevoren aangeven; als je nu aangeeft dat je daar per xxxx/2023 gaat wonen, is meteen duidelijk dat je maar tijdelijk een briefadres nodig hebt.
Het postadres staat er eigenlijk helemaal los van. Je mag post 52 weken laten doorsturen; dat zou ik op die manier regelen.
Dat je verhuurder niet wil dat je daar post ontvangt, heeft mogelijk te maken met de suggestie van permanente bewoning die daarvan uitgaat? Daar kan hij een flinke boete voor krijgen of zelfs vergunning kwijtraken als hij op de camping alleen tijdelijk mag verhuren (recreatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-06 01:18
@IkWilbert

Heb je misschien een update over hoe dit op te lossen? Ik zit vanaf december met dezelfde situatie, moet waarschijnlijk 2 maanden overbruggen tot de oplevering.

Is inschrijven op het nieuwbouwadres, desnoods zonder fysieke brievenbus ter plekke mogelijk?

Vraag me overigens ook af of een tijdelijk briefadres maar geen woonadres geen gevolgen heeft. Bijvoorbeeld voor het aanvragen van een VOG oid, meen dat ik ooit heb moeten aangeven of ik 5 jaar aaneengesloten in Nederland heb gewoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Laapo schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:02:
@IkWilbert

Heb je misschien een update over hoe dit op te lossen? Ik zit vanaf december met dezelfde situatie, moet waarschijnlijk 2 maanden overbruggen tot de oplevering.

Is inschrijven op het nieuwbouwadres, desnoods zonder fysieke brievenbus ter plekke mogelijk?

Vraag me overigens ook af of een tijdelijk briefadres maar geen woonadres geen gevolgen heeft. Bijvoorbeeld voor het aanvragen van een VOG oid, meen dat ik ooit heb moeten aangeven of ik 5 jaar aaneengesloten in Nederland heb gewoond.
Wij hebben ons uiteindelijk ingeschreven bij mijn schoonouders. Dat was het minste gedoe in onze situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Laapo schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:02:
…Is inschrijven op het nieuwbouwadres, desnoods zonder fysieke brievenbus ter plekke mogelijk?
Je kunt de post toch prima naar je nieuwe adres laten sturen? Ook al is de woning nog niet klaar: paaltje in de grond, brievenbus er aan, straat en huisnummer met stickers er op zetten en klaar. Wel even een NEE-NEE sticker er op (moet dat nog tegenwoordig?)

Voor een korte tijd van 2 maanden lijkt me dat prima te doen. Als je langere tijd geen postadres hebt terwijl er nieuw gebouwd wordt is het wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-06 01:18
sypie schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:12:
[...]

Je kunt de post toch prima naar je nieuwe adres laten sturen? Ook al is de woning nog niet klaar: paaltje in de grond, brievenbus er aan, straat en huisnummer met stickers er op zetten en klaar. Wel even een NEE-NEE sticker er op (moet dat nog tegenwoordig?)

Voor een korte tijd van 2 maanden lijkt me dat prima te doen. Als je langere tijd geen postadres hebt terwijl er nieuw gebouwd wordt is het wat anders.
Dat van die brievenbus gaat gezien de ligging lastig worden. Het is een soort van bouwterrein binnen een bouwterrein en dan staat mijn woning ook nog in het midden. Meeste post krijg ik digitaal en ik kan met de volgende bewoner afspreken dat ik mijn post afhaal die daar nog binnenkomt.

Maar ik moet wel een ander inschrijfadres hebben. Inmiddels bezig met verkennen of ik bij mijn schoonmoeder kan inschrijven. We zullen daar ook een poosje logeren. Woont wel in een huurwoning dus daar moet ook nog toestemming van de eigenaar komen. 7(8)7
Pagina: 1