Ik ben toevallig met een identiek project bezig en zal dus mijn opgedane ervaring delen:)
Ik heb zoals hierboven ook gesuggereerd wordt verticale ventilatielatten tegen de muur geschroefd (met slagpluggen, lokatie van de latten markeren vervolgens markeren op vloer en plafond) en hier tegenaan 8cmPIR+ 2cm OSB plaat gelijmd en geschroefd (schroeven die zo lang zijn dat ze uiteindelijk ~1/2 cm in de osb plaat verdwijnen en in de ventilatielatten vastdraaien). Geeft een strak resultaat en je kunt later alles aan de muur verankeren. Zorg dan wel dat ze (evt indirect) op de vloer steunen.
Zorg dat je als laatst alle openingen dicht maakt met pur (ook bij de vloer, vensterbaken etc). Mocht je een stukje vergeten dan kom je daar bij de eerst volgende ongure winterdag wel achter.
Ik heb er vervolgens een aantal stootvoegen uitgehaald en deze af gewerkt met een bijenbek. Of dat nodig is hangt van de situatie af, maar het is weinig werk en die bijenbekjes zijn een euro per stuk. Bij mij was het zeker nodig.
Zelf heb ik vooraf de elektra aangelegd en deze verdiept in de osb plaat aangesloten. Hoewel het er netjes uit ziet was het veel te veel werk om de boel van pas te krijgen en zou ik dit niet direct aanraden. Gewoon opbouw stopcontacten is ook prima voor een klushok en later eenvoudiger uit te breiden.
Als je een plafond hebt met balken kun je daar steenwol tussen duwen en dit vervolgens dicht maken met vocht dichte folie. Ik heb hier een gipsplafond overheen gelegd met een hoop LED spotjes (folie met wat latten en schroeven omhoog houden zodat de spotjes niet te warm worden, en gewoon goede 230v spotjes: geen gekke Chinese omvormers luchtdicht wegwerken boven een plafond) en kan hier maar een advies geven; meer spotjes is meer beter. Ik heb nog nooit een werkplek met te veel licht gehad.. er zitten er nu 15 in, maar ik ga er later meer bij plaatsen.
Vloerisolatie en verwarming vind ik persoonlijk wat overkill en te veel ruimte innemen maar dat hangt uiteraard van de usecase af. Ik ben zelf bezig met een (verwijderbaar) houtkacheltje en de nieuwe deuren (gebruikte eiken vloer gelijmd op hardhout multiplex), dus kan ook nog geen oordeel geven over de uiteindelijke isolerende eigenschappen van de garage 😋
Ik heb deze platen gebruikt (rondzoeken naar een restpartij kan soms uit):
https://isolatienoord.nl/...atie/pir-osb/pir-osb-18mm
Deze lasdoosjes zijn ideaal voor het aansluiten van de spotjes;
https://www.sandervunderi...rg-lasdoos-mini-25-l.html
Succes er mee!