We hebben in een verenigingsgebouw met meerdere ruimten een Nefit Topline 70 weersafhankelijk aangestuurd door een MBC5. Lastig aan te sturen met verschillende gebruikers. Ruimten worden verwarmd terwijl er niemand is. Zou dat met Tado systeem willen oplossen. Kun je voor een grote ruimte Tado aansluiten op de MBC5 en de rest via MMBC5 (weekklok) en radiatorkramen handmatig laten organiseren?
Ik haak even aan in dit topic aangezien ik in dezelfde situatie zit. Nu hebben wij 2x een Nefit Ecomline aangestuurd door de MBC5 in een cascade opstelling. Heb jij een cascade opstelling met de Nefit Topline 70 of is er maar één ketel?
Want bij één ketel zou ik direct afstappen van de MBC5 en overstappen op Tado of bijvoorbeeld Plugwise/Evohome. Radiatorkranen in de afzonderlijke ruimtes en een temperatuurmeter in de 'normale ruimte'.
Want bij één ketel zou ik direct afstappen van de MBC5 en overstappen op Tado of bijvoorbeeld Plugwise/Evohome. Radiatorkranen in de afzonderlijke ruimtes en een temperatuurmeter in de 'normale ruimte'.
1 ketel; dus we gaan zeker overstappen; dan wel gelijk voor 15 radiatoren in 6 ruimten; Zou het eerst in 1 ruimte willen proberen; Ken Tado overigens wel; thuis naar tevredenheid geïnstalleerd.
Je zou ook kunnen kijken of het mogelijk is om bepaalde ruimtes/zones af te sluiten doormiddel van een zoneafsluiter als dit technisch beter uit komt. Vaak is één zone afsluiter goedkoper t.o.v. meerdere radiatorknoppen. Verder kun je met een EMS-OT Converter van Nefit de ketel opentherm maken aangezien je bij het verwijderen van de MBC5 de weersafhankelijke functie kwijt zal raken.