Toon posts:

Tesup - Windturbine voor thuis

Pagina: 1
Acties:

• Leanderr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-01 16:37
Beste Tweakers,

Samen met mijn vriendin woon ik in een tussenwoning uit 1934. Nu lagen er toen wij het kochten al 10 zonnepanelen aan de voorzijde van de woning. Deze wekken ongeveer 2700 kwh per jaar op (ZW). In februari komen er nog 9 panelen aan de achterzijde van de woning bij (NO). Ondanks dat deze panelen veel efficiënter zijn, leveren ze door de ligging minder op, 2300 kwh per jaar.

Deze energie hebben wij nodig omdat wij ons huis inmiddels verwarmen doormiddel van airco's. Omdat de salderingsregeling wordt afgebouwd wil ik graag ook investeren in andere stroomopwekkers voor thuis. Nu kwam ik online via een facebookgroep een wind turbine tegen die je thuis kan installeren. Bijvoorbeeld dit model;

https://www.tesup.nl/prod...NvyusF3-J2dkaAgJ0EALw_wcB

Op Youtube staat een grafiek dat deze bij een lage windsnelheid ook al aardig wat stroom op wekt. Ik zou hem achter in de tuin op het dak van het nieuwe (nog te bouwen) schuurtje kunnen zetten. Klachten van de buren verwacht ik niet, daar waar de achterburen een illegale uitbouw hebben aan hun sociale huurwoning. Nu lees ik veel terug dat dit soort kleine windturbines niet rendabel zijn etc. Mij lijkt het wel een mooie oplossing op het standaardverbruik van de woning op te wekken. Het waait namelijk bijna altijd wel een beetje.

Andere vraag is of ik een speciale groep moet leggen, daar waar deze 5kwh op kan wekken, dit is 5000 watt... Kan dit in mijn huidige standaard meterkast of is moet ik hiervoor een 3 fase aansluiting hebben? Graag zou ik een aantal ervaringen lezen en niet theoretische berekeningen.

Ons huis ligt in het midden van het land dus niet een heel winderig gebied.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik ben al tegen de windturbines die ze hier op de dijk willen bouwen vanuit de provincie. Laat staan een ding bij je in de tuin. Grotendeels door het geluid.

Dacht dat er hier nog andere topics over zijn geweest ook.

Dit soort dingen klinken heel leuk, maar in de praktijk denk ik dat je er zelf ook last van gaat hebben. Maar misschien gaat het wel meevallen, ik zou alleen niets van een facebook pagina overnemen en kijken of er reviews voor zijn van mensen die hem ook echt gebruiken. Zeker in een woonwijk.

https://nl.trustpilot.com/review/tesup.co.uk
https://www.amazon.nl/TES...08WCHPXW5#customerReviews

Algemene concensus, deel de opbrengst maar door 8.
https://www.duurzaamthuis.nl/kleine-windmolen-test

Andere soort windmolens waarbij hetzelfde zichtbaar is volgens de testen.

[Voor 64% gewijzigd door Arunia op 19-12-2022 11:37]

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:03
Na 1 keer googelen op TESUP dan weet je genoeg.
Ik zou nog liever een 230V scheerapparaat van Alibaba halen dan zo'n gedrocht in de tuin te zetten.

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-01 19:20

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Ik ben al jaren op zoek maar loop tegen 2 dingen aan. Ten eerste een vergunning, ten tweede een geschikte molen tegen een redelijke prijs. Zet het voorlopig maar uit je hoofd.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:43
Daarnaast is een kleine molen gewoon nooit rendabel. Duizenden mensen zijn je voor gegaan, en niemand haalt interessante resultaten.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:59
Tussen woning+ achterburen klinkt als weinig wind.

Waarschijnlijk is beter/ verder isoleren en/ of de oude zonnepanelen vervangen door nieuwe met hoger vermogen (oude set levert wellicht nog wat statiegeld op via marktplaats) een betere investering.

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

BlueTooth76

Let the sun shine!

Die kleine windturbines zijn nooit, op enige manier, rendabel. De aanschafprijs zie je nooit meer terug.

En als ik naar Tesup kijk, zijn er vooral veel video's van mensen die er 1 hebben met het advies om het niet te kopen.
De kroonsteentjes en dunne bedrading zouden genoeg moeten zeggen.

[Voor 7% gewijzigd door BlueTooth76 op 19-12-2022 12:14]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:56
5000 watt zou een koopje zijn.

Persoonlijk zou ik een klein molentje voor 50 tot 100 watt prima vinden. Puur om standby verbruik in de niet-zonneuren te compenseren.

Maar vooral duur, je haalt geen fatsoenlijke hoogtes en veel troep te koop.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Jan Workum schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:38:
Ik ben al jaren op zoek maar loop tegen 2 dingen aan.
Je vergeet het belangrijkste. Je loopt tegen natuurwetten aan.
Zo'n ding is nooit rendabel.

Tibber-klant, 18.285 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:05
Ik zal mijn duit ook nog even in het zakje doen. Al die kleine molentjes zijn onzin, werken niet, geen rendement, besteed je geld er niet aan.
En dan nog moet je en vergunning enzo.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:05
ahha, en die website ook. Kun je daar nou gesprekken boeken met allerlei experts tegen betaling? :D

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• BlueTooth76
  • Nu online

BlueTooth76

Let the sun shine!

Overigens lees ik ook reviews van mensen die wel betalen, niet geleverd krijgen en ook hun geld niet meer terug zien.

https://nl.trustpilot.com/review/tesup.co.uk

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Ik ben al best verbaast dat ze daadwerkelijk leveren. De website doet erg scammerig aan... Van die heerlijke automatische vertalingen...
Bedankt voor het kiezen van TESUP NL, wij zijn 's werelds grootste fabrikant van huishoudelijke windturbines en flexibele zonnepanelen!
Dit is zo geweldig dat je geïnteresseerd bent in schone energie. Het is belangrijk om mondiale klimaatveranderingskwesties samen te ontmoeten en op te lossen.
[...]
Begin ik nog even niet over de betaalde lezingen waar je aan deel kan nemen als je vragen hebt _/-\o_

Maar goed, uiteraard zijn deze kleine molentjes per definitie niet rendabel. Basale natuurwetten. De opbrengst staat niet in verhouding tot de kosten voor zo'n ding. Ieder bedrijf dat anders verkondigd lult uit zijn nek.

• hesselbeertje
@Leanderr

Vergeet windenergie, dat kost je alleen maar energie.

Qua zonnepanelen, als je maximaal wilt, zou ik de nieuwe panelen (of zoveel meer er maar passen) op het ZW dak leggen. Oude set kan dan naar NO.

En knal dat dak maximaal vol!

[Voor 7% gewijzigd door hesselbeertje op 19-12-2022 12:32]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Leanderr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-01 16:37
Jammer dat er weinig goede ervaringen zijn en de vlieger dus niet opgaat. Kon zelf ook al wat minder goede ervaringen vinden online maar dacht misschien zijn er ervaringsdeskundige op Tweakers. Zonnepanelen zijn natuurlijk super rendabel maar alleen als de zon schijnt. Vandaag, zou op basis van de informatie van de website een ideale dag zijn voor zo een kleine windturbine......

Voorlopig gaan we hier dus nog niet in investeren, bedankt voor jullie inzichten.

Verder inderdaad vreemd dat je via de website van Tesup een ervaringsdeskundige kan betalen....

• hesselbeertje
Leanderr schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:29:
...Vandaag, zou op basis van de informatie van de website een ideale dag zijn voor zo een kleine windturbine......
Voor de verkoper wel inderdaad >:)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:36
simpel gezegd wind bevat relatief weinig energie. Het is opgebouwd uit massa x snelheid.
Aangezien je noch de dichtheid van lucht nog de windsnelheid kan bepalen, blijf er één constante over die van invloed is op de massa. Dat is oppervlakte. Met een groot oppervlakte komt er meer volume langs je molen.
En laat het oppervlakte nou net altijd veel te klein zijn bij dit soort speelgoedmolentjes.

• BlueTooth76
  • Nu online

BlueTooth76

Let the sun shine!

Als je toch een windmolen wil, zou je nog beter een stukje van een windmolenpark kunnen kopen.

Een bladlengte van 65 meter vangt nu eenmaal meer wind dan 1 van 30cm ;)

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
https://powerforum.co.za/topic/7804-tesup-atlas20-review/

Ziet er uit als geweldige kwaliteit, en een fijn bedrijf om zaken mee te doen. 8)7

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Er is al eens een topic hierover geweest. Resultaat, het verdient zich nooit terug...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee