Toon posts:

Game PC 2.5k-3k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Oli4_Bruges
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-01 20:59
Hallo iedereen

Lang geleden dat ik een nieuwe PC heb gekocht dus tijd voor een nieuwe.
Ik waardeer jullie feedback.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Belangrijkste is gamen (Ik speel vooral RTS en citybuilding spellen (geen shooters), browsen, kantoorwerk, TV is tweede monitor om via HDMI-kabel films te bekijken.
Ik zal hem zelf niet bouwen (geen tijd en vooral onhandig), na enig opzoekingswerk lijkt alternate.be me een goede mogelijkheid om mijn keuze in elkaar te zetten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Als ik kan landen rond de 2500 € zou dat leuk zijn. Dat is geen harde limiet en er kan wel 100-200 euro bij voor een substantiele verbetering van mijn wensen. Momenteel kost deze setup 2800 € geassembleerd met dure Windows 11 licentie

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope. Huidige PC is een Acer met i7-4770 met een GTX645 zonder SSD en die begint nu toch wel echt moeilijk te doen bij RAM-intensieve spellen zoals Cities Skylines.
Monitor denk ik kan wel nog mee (Philips Brilliance B-line 241B7QPJKEB Zwart = Full HD 75 Hz). Een 1440p of 4k monitor kan ik dan volgend jaar aan de Sint vragen ;)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Was eerst van plan om Intel iCore5 van de 13de generatie en een RTX 3080 te nemen, gezien huidige prijzen doe ik kleine upgrade CPU en kleine downgrade GPU. Dat is hopelijk goed genoeg om terug een jaar of 10 mee te gaan. Ik plan niet om veel te upgraden, meestal gebruik ik een systeem tot het helemaal "op" is. Misschien maak ik binnen een 4 tot 5 jaar een uitzondering voor een RTX 4000 series en wat extra RAM.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen enkele reden voor maar Intel en Nvidea boezemen vertrouwen in.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe minder RGB hoe beter. Liefst all black all the time. Als er elementen zijn die ervoor zorgen dat het een stil systeem is dan wil ik daar best een kleine meerprijs voor betalen. Waterkoeling schrikt me af. Met de energiekost van vandaag mag het ook efficiënt zijn.
Als de PC 10 jaar lang op dezelfde plaats blijft staan zonder dat ik hem moet openen of ten hoogste eens uitblazen dan is dat perfect.

Ga je overklokken?
Nope

Wat verwacht je van ons?
Zijn er zaken die echt slechte keuze zijn of waar een alternatief de kosten substantieel verminderd of performantie substantieel verbeterd? Radeon 6950 XT lijkt me een goed alternatief maar alternate biedt dat niet aan

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-13700KF Boxed€ 447,70€ 447,70
1MoederbordenASUS PRIME Z790-A WIFI€ 359,-€ 359,-
1VideokaartenGigabyte RTX 3070 Ti GAMING 8G€ 659,95€ 659,95
1Behuizingenbe quiet! Silent Base 601 (Zwart)€ 142,83€ 142,83
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 11 Home (EN, OEM)€ 106,71€ 106,71
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 84,62€ 84,62
1Geheugen internCorsair Vengeance CMK32GX5M2D6000Z36€ 218,25€ 218,25
1VoedingenCorsair RM850 (2021) Zwart€ 125,90€ 125,90
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 2TB€ 202,55€ 202,55
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB€ 109,99€ 109,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.457,50

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:14
De videokaart bepaalt grotendeels je gameprestaties, meer dan de CPU. Alternate BE biedt de Sapphire AMD Radeon RX 7900 XT 20GB voor 1250 euro, die zou ik met dit budget dan in een systeem met een wat bescheidener CPU en DDR4 RAM bouwen - ik heb verder niet gecheckt of de andere onderdelen door jouw voorkeurs leverancier geleverd worden, mogelijk moet er hier en daar nog wat aangepast worden.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-13600K Boxed€ 369,-€ 369,-
1MoederbordenMSI PRO Z690-A WIFI DDR4€ 209,90€ 209,90
1VideokaartenSapphire AMD Radeon RX 7900 XT 20GB€ 1.249,-€ 1.249,-
1BehuizingenFractal Design Pop Air Black TG Clear€ 95,-€ 95,-
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer II 240€ 84,90€ 84,90
1Geheugen internCrucial CT2K16G48C40U5€ 129,86€ 129,86
1VoedingenCooler Master V850 Gold - V2€ 114,88€ 114,88
1Solid state drivesKingston NV2 2TB€ 110,-€ 110,-
Totaal€ 2.362,54

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:32
Draai je veel mods met city of skylines,dan is meen ik zelfs 64gb aan te raden,

Alleen weet ik niet in hoeverre die game van belang is natuurlijk

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee