New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
Verwijderd
Gooi der gelijk nog maar een minuut achteraan want die van mij is een dag of 3 geleden ook kapot gegaan... 30gig kwijtOp donderdag 30 augustus 2001 08:44 schreef ijzer7 het volgende:
Hi,
Een minuut stilte aub. Gisteren is mijn lieftallige IBM 45GB 75 GXP een vroege dood gestorven na nog geen jaar trouwe dienst.
Ik zit nog te twijfelen... zal ik het via de winkel (alternate) doen of direct via IBM? En eigenlijk wil ik ook m'n geld terug want ik heb nu een nieuwe hd moeten kopen (maxtor D540XHeb echter een RMA aangevraagd, en struu de HDD vandaag op.
Dat hebben er meer van jullie gedaan heb ik gelezen
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben bang van niet. Die dingen worden niet meer gemaakt, dus ik denk dat ze ze ook wel niet meer zullen repareren want ze hebben de onderdelen der niet meer voor. En de schijven die ze eventueel nog in het magazijn hebben liggen zullen van de laatste batch zijn voordat ze stopten met de productie van die dingen en die was ook niet zo betrouwbaar. Als ik jou was zou ik gewoon om een 60GXP eisen (als je die al niet krijgt, want de voorraad van die 75GXP's moet onderhand ook wel opraken). En dan maar hopen dat die wel wat betrouwbaarder zijn.Vraag: werken de geretourneerde items/HDD's WEL goed? Oftewel, zijn die van betere kwaliteit dan voorgaande batch?
Lemmeknow...
... (minuut stilte)Op donderdag 30 augustus 2001 11:42 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Gooi der gelijk nog maar een minuut achteraan want die van mij is een dag of 3 geleden ook kapot gegaan...
Dat kan je niet van Alternate eisen. Zij zullen hem opsturen naar IBM, en dan krijg jij je HDD terug wanneer zij hem ontvangen.Ik zit nog te twijfelen... zal ik het via de winkel (alternate) doen of direct via IBM? En eigenlijk wil ik ook m'n geld terug want ik heb nu een nieuwe hd moeten kopen (maxtor D540X) omdat deze computer gewoon niet al te lang down kan zijn... Kan ik zoiets eisen van alternate? Of moet ik gewoon weer een IBM in ontvangst nemen en die weer verpatsen, want ik durf geen belangrijke data meer op zo'n 75GXP of 60GXP te zetten.
[..]
Direct naar IBM lijkt me sneller; ik heb zelf op hun site een RMA aangevraagd. Vandaag gaat ie op de post.
Onderdelen zullen ze voldoende hebben. Ik vermoed dat ik een refurbished item terugkrijg. Ik vroeg me alleen af of die als gevolg van bijvoorbeeld nieuwe testmethodieken beter c.q. betrouwbaarder zouden zijn.Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben bang van niet. Die dingen worden niet meer gemaakt, dus ik denk dat ze ze ook wel niet meer zullen repareren want ze hebben de onderdelen der niet meer voor. En de schijven die ze eventueel nog in het magazijn hebben liggen zullen van de laatste batch zijn voordat ze stopten met de productie van die dingen en die was ook niet zo betrouwbaar.
Een 60GXP zal ik niet snel krijgen... Ik heb overigens wel een Maxtor DiamondPlus 61GB ATA-100 7200RPM besteld bij Eynstein als mijn nieuwe hoofd-HDD. Die IBM wordt met name een game-HDD; als ie dan crasht, dan geeft het niet...Als ik jou was zou ik gewoon om een 60GXP eisen (als je die al niet krijgt, want de voorraad van die 75GXP's moet onderhand ook wel opraken). En dan maar hopen dat die wel wat betrouwbaarder zijn.
Verwijderd
Nieuwe disk werk al weer enkele maanden prima (staat 24 uur per dag aan)geen klachten over.
Verwijderd
En, ja, backuppen wordt ook meer gedaan in huize ijzer7 in de toekomst. maar omdat ik nooit een crash zelf mee had gemaakt, verwachtte ik het ook niet (temeer daar ik altijd IBM's had)
T'sja, d'r was niet thuis, dus ze komen maandag pas weer terug.
Dan weet ik pas welke schijf ze hebben terug gestuurd.
Euhmmmmm, kunnen jullie wel op de Warranty pagina komen van IBM.
Krijg namelijk deze melding:
Due to scheduled maintenance, the IBM hard disk drive warranty site will be unavailable from 17:00 PST on August 24th until 08:00 on August 27th. For Helpdesk support call 1-888-426-5214.
And The Only One
Verwijderd
Die had ik laatst idd ook, maar ondertussen is het allang 27 augustus geweest...
ff kijken of ik 'm ook nog krijg.
edit: heb al een omweg gevonden, deze directe link werkt wel nog
Zijn de 60GXP's nou kwalitatief beter?
Ik heb ze nu net 2mnd erin zitten en mij rijst de vraag: hoe lang nog??
Na 2 weken begon je hem te horen spinnen en ratelen.
Daarna kwamen de zachte tikken, als ie flink bezig was.
Van de week bleek een image file corrupt te zijn, en een Winamp Installatie bestand, had een CRC-error..
Dus ik denk. Voor dat het telaat is, ff terug sturen.
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
D'r zat een IC35L060AVER07-0 (een 61,5 Gb exemplaar) in.
Hoe zijn de ervaringen met deze schijf.Land van herkomst: Thailand
Productie datum: Augustus 2001
P/N: 07N6655
S/N: TZ0K3044
And The Only One