IBM HDD 45GB- refurbished /vervangen items wel ok?

Pagina: 1
Acties:

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025
Hi,

Een minuut stilte aub. Gisteren is mijn lieftallige IBM 45GB 75 GXP een vroege dood gestorven na nog geen jaar trouwe dienst. :'(

Heb echter een RMA aangevraagd, en struu de HDD vandaag op.
Dat hebben er meer van jullie gedaan heb ik gelezen ;)

Vraag: werken de geretourneerde items/HDD's WEL goed? Oftewel, zijn die van betere kwaliteit dan voorgaande batch?

Lemmeknow...

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• ijzer7
komop jongens; ik heb jullie zien klagen dat ze kapot gingen, dan hebben jullie ook een HDD teruggekregen. mijn simpele vraag: werkt die WEL geod / beter dan de oude..

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 08:44 schreef ijzer7 het volgende:
Hi,

Een minuut stilte aub. Gisteren is mijn lieftallige IBM 45GB 75 GXP een vroege dood gestorven na nog geen jaar trouwe dienst. :'(
Gooi der gelijk nog maar een minuut achteraan want die van mij is een dag of 3 geleden ook kapot gegaan... 30gig kwijt :( Gelukkig had ik 3gig van de allerbelangrijkste troep gebackupped omdat hij al een beetje vreemd deed.
Heb echter een RMA aangevraagd, en struu de HDD vandaag op.
Dat hebben er meer van jullie gedaan heb ik gelezen ;)
Ik zit nog te twijfelen... zal ik het via de winkel (alternate) doen of direct via IBM? En eigenlijk wil ik ook m'n geld terug want ik heb nu een nieuwe hd moeten kopen (maxtor D540X :P ) omdat deze computer gewoon niet al te lang down kan zijn... Kan ik zoiets eisen van alternate? Of moet ik gewoon weer een IBM in ontvangst nemen en die weer verpatsen, want ik durf geen belangrijke data meer op zo'n 75GXP of 60GXP te zetten.
Vraag: werken de geretourneerde items/HDD's WEL goed? Oftewel, zijn die van betere kwaliteit dan voorgaande batch?

Lemmeknow...
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben bang van niet. Die dingen worden niet meer gemaakt, dus ik denk dat ze ze ook wel niet meer zullen repareren want ze hebben de onderdelen der niet meer voor. En de schijven die ze eventueel nog in het magazijn hebben liggen zullen van de laatste batch zijn voordat ze stopten met de productie van die dingen en die was ook niet zo betrouwbaar. Als ik jou was zou ik gewoon om een 60GXP eisen (als je die al niet krijgt, want de voorraad van die 75GXP's moet onderhand ook wel opraken). En dan maar hopen dat die wel wat betrouwbaarder zijn.

• ijzer7
Op donderdag 30 augustus 2001 11:42 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Gooi der gelijk nog maar een minuut achteraan want die van mij is een dag of 3 geleden ook kapot gegaan...
... (minuut stilte)
Ik zit nog te twijfelen... zal ik het via de winkel (alternate) doen of direct via IBM? En eigenlijk wil ik ook m'n geld terug want ik heb nu een nieuwe hd moeten kopen (maxtor D540X :P ) omdat deze computer gewoon niet al te lang down kan zijn... Kan ik zoiets eisen van alternate? Of moet ik gewoon weer een IBM in ontvangst nemen en die weer verpatsen, want ik durf geen belangrijke data meer op zo'n 75GXP of 60GXP te zetten.
[..]
Dat kan je niet van Alternate eisen. Zij zullen hem opsturen naar IBM, en dan krijg jij je HDD terug wanneer zij hem ontvangen.
Direct naar IBM lijkt me sneller; ik heb zelf op hun site een RMA aangevraagd. Vandaag gaat ie op de post.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben bang van niet. Die dingen worden niet meer gemaakt, dus ik denk dat ze ze ook wel niet meer zullen repareren want ze hebben de onderdelen der niet meer voor. En de schijven die ze eventueel nog in het magazijn hebben liggen zullen van de laatste batch zijn voordat ze stopten met de productie van die dingen en die was ook niet zo betrouwbaar.
Onderdelen zullen ze voldoende hebben. Ik vermoed dat ik een refurbished item terugkrijg. Ik vroeg me alleen af of die als gevolg van bijvoorbeeld nieuwe testmethodieken beter c.q. betrouwbaarder zouden zijn.
Als ik jou was zou ik gewoon om een 60GXP eisen (als je die al niet krijgt, want de voorraad van die 75GXP's moet onderhand ook wel opraken). En dan maar hopen dat die wel wat betrouwbaarder zijn.
Een 60GXP zal ik niet snel krijgen... Ik heb overigens wel een Maxtor DiamondPlus 61GB ATA-100 7200RPM besteld bij Eynstein als mijn nieuwe hoofd-HDD. Die IBM wordt met name een game-HDD; als ie dan crasht, dan geeft het niet...

• ijzer7
komop jongens; niemand een refurbished / vervangen IBM DTLA 75 GXP HDD?? Hoe kan dat nou ;)

Verwijderd

Als je een RMA nummer hebt, altijd meteen naar IBM opsturen (UPS distributiecentrum in Herkenbosch) en niet naar de winkel, heb ik ook gehad met een 20 gig DTLA en met 6 werkdagen had ik een andere disk in huis die vanuit Maleisie verstuurd was.
Nieuwe disk werk al weer enkele maanden prima (staat 24 uur per dag aan)geen klachten over.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 13:36

4POX

Everybody is wired

Ik heb een harddisk van IBM terug gekregen.. En met die heb ik nog nooit problemen gehad.. Het model wat bij mij was overleden (Hij was niet dood.. Maar corrupte steeds de data) had wel steeds problemen.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Heb een week terug een vervangende DTLA 307030 (75GXP)gekregen (Datum 1 aug 2001 staat erop), maar of die betrouwbaarder is dan de vorige is de vraag,...een kwestie van afwachten. Je meot gewoon geluk hebben denk ik maar voor de zekerheid, aangezien ik nu alleen maar 2 IBM's (75 en 60GXP) gebruik,...maak ik wel backups enzo!

• ijzer7
Ik heb zelf ook voor de zekerheid ook maar een 60GB 7200 RPM ATA-100 Maxtor Diamond Plus besteld. Just in case.

En, ja, backuppen wordt ook meer gedaan in huize ijzer7 in de toekomst. maar omdat ik nooit een crash zelf mee had gemaakt, verwachtte ik het ook niet (temeer daar ik altijd IBM's had)

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Mijn HD is een aantal dagen geleden ook gesneuveld. :(

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Kwam vandaag terug van Introductie, en ze waren aan de deur geweest met een levering.
T'sja, d'r was niet thuis, dus ze komen maandag pas weer terug.
Dan weet ik pas welke schijf ze hebben terug gestuurd.

Euhmmmmm, kunnen jullie wel op de Warranty pagina komen van IBM.
Krijg namelijk deze melding:
Due to scheduled maintenance, the IBM hard disk drive warranty site will be unavailable from 17:00 PST on August 24th until 08:00 on August 27th. For Helpdesk support call 1-888-426-5214.

And The Only One

Verwijderd

hey, krijg je die boodschap nog steeds te zien :?
Die had ik laatst idd ook, maar ondertussen is het allang 27 augustus geweest...
ff kijken of ik 'm ook nog krijg.

edit: heb al een omweg gevonden, deze directe link werkt wel nog :P

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ik word met de dag beroerder als ik lees dat die dingen naar de t*ring gaan. :'(

Zijn de 60GXP's nou kwalitatief beter?
Ik heb ze nu net 2mnd erin zitten en mij rijst de vraag: hoe lang nog?? :?

specs

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 16:26
Ik heb mijn 60GXP 40GB gister terug gestuurd, want in het begin hoorde je hem niet spinnen of ratelen.
Na 2 weken begon je hem te horen spinnen en ratelen.
Daarna kwamen de zachte tikken, als ie flink bezig was.

Van de week bleek een image file corrupt te zijn, en een Winamp Installatie bestand, had een CRC-error..

Dus ik denk. Voor dat het telaat is, ff terug sturen.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Okay, ik heb vandaag een pakket gekregen van IBM, voor mijn defecte 45Gb DTLA.
D'r zat een IC35L060AVER07-0 (een 61,5 Gb exemplaar) in.
Land van herkomst: Thailand
Productie datum: Augustus 2001
P/N: 07N6655
S/N: TZ0K3044
Hoe zijn de ervaringen met deze schijf.

And The Only One

Pagina: 1