Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Ik ben van plan om de 2 27" 1080p IPS schermen van mijn thuiswerkplek te vervangen door 2 32" schermen. Hierbij twijfel ik tussen 2 verschillende schermen van LG: de 32UN880 en de 32UN650.
Als ik de vergelijkingtool uit de pricewatch gebruik, zie ik dat de 880 een USB 3 hub heeft en ingebouwd en dat de voet anders is. Als ik naar het paneel probeer te kijken, zie ik op tweakers (en andere sites) geen verschil dat het prijsverschil (180 euro) kan verklaren. Ik ben van plan om de schermen op een dubbel monitor vesa bureaustandaard te monteren.

Zie ik iets over het oog of zijn de schermen zelf identiek?

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:23
Er zijn wel wat verschillen.
Prijs, de voet, aansluitingen, aantal afmetingen om maar wat te noemen.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1568934;1598682/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Topicstarter
Zatara schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:02:
Er zijn wel wat verschillen.
Prijs, de voet, aansluitingen, aantal afmetingen om maar wat te noemen.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1568934;1598682/
Klopt, de voet en aansluitingen benoem ik ook in mijn stukje hierboven. Mijn vraag gaat puur over het paneel dat gebruikt wordt. Ik heb 1x HDMI en 1x DP nodig, dat bieden beide schermen. Dus mijn vraag is of het beeld wat ik op de 880 gelijk is aan dat op de 650. Als dat namelijk het geval is, hou ik 360 euro minus het bedrag van de vesa mount in mijn portemonee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:23
Dat zou voor mij aanleiding zijn om de 32UN650 te kiezen. Er is verschil in helderheid maar zo marginaal dat ik me niet kan voorstellen dat dat de keuze kan beïnvloeden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Topicstarter
Ik heb LG om informatie gevraagd, en zij gaven dit antwoord:

Wij hebben de vraag voorgelegd en de technische beeldspecificaties zijn identiek. Dus het gaat inderdaad om een verschil van desgin, USB-C poort etc.
Maar met betrekking tot beeld is de kwaliteit hetzelfde.

Dus ik heb zojuist 2 650's besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 22:09
Nu enkele maanden verder; bevallen ze nog steeds?
Ik twijfel tussen de 27" em 32" versie. Bedoeling is ook 2 stuks; maar dan op een Mac Mini.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Topicstarter
Lord Anubis schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:06:
Nu enkele maanden verder; bevallen ze nog steeds?
Ik twijfel tussen de 27" em 32" versie. Bedoeling is ook 2 stuks; maar dan op een Mac Mini.
Ze bevallen prima, geen spijt van de aanschaf. Het is 4k60, dus geen hoge verversing, maar ik speel geen first person shooters, racen op 60hz gaat prima. Content consumptie is heerlijk, enige wat ik als minpuntje kan zeggen is dat 2 32" schermen naast elkaar naast een laptop (voor mijn werk) op mijn bureau wel erg veel scherm is. De kijkhoeken zijn wel prima, zie geen kleurverschil op een object wat helemaal rechts op het 2e scherm staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zit ook naar dit scherm te kijken al vervanger van mijn 34 inch ultrawide. Wat voor resolutie gebruik je ze icm de mac?
Hetgeen wat mij tegen houdt is dat native 4k misschien iets te klein wordt? En als je het scaled heb je een 1920x1080 scherm wat lekker scherp is maar kwa "werkruimte" mij weer te klein is. En misschien een stomme vraag maar 60hz werkt dat hetzelfde als bij de iphone schermen (non pro, vs pro motion display?), op het moment heb ik een 100hz scherm maar het scrollt bij lange na niet zo vloeiend als bij mij iphone pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Topicstarter
Ik denk dat je beter @Lord Anubis had kunnen quoten om een antwoord van hem te krijgen.

Ik gebruik ze in 4k60. Ja bij het scrollen over tekst gaat het niet vloeiend, dat is een bewuste keuze geweest. Meestal ben ik niet aan het scrollen over tekst pagina's maar blijft het beeld stil staan zodat ik erop kan werken/lezen. Ik speel geen competatieve fps spelen, enkel single player spelen of WoWs, dus hogere refreshrate in spelen is voor mij ook niet direct mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ah inderdaad zie nu dat anubis de mac heeft. @Nitroglycerine bedankt voor je antwoord, ik game zelf ook niet (iig niet op mijn mac), maar ik vind het soepele scrollen op de iphone wel prettig, doe zelf juist heel veel spreadsheet werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-06 14:53
4K op 32" is hetzelfde als 1080p op 16". Als je dus een laptop met zo'n scherm hebt, en die comfortabel kan gebruiken op de (hogere dan normale voor een laptop) werkafstand op je bureau, dan kan je het goed gebruiken.

Voor mij is het iets te klein.

[ Voor 3% gewijzigd door coptician op 06-11-2023 12:00 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Dat is een goede ik heb mijn 16" laptop wel op 1080p staan, maar daar zit ik toch iets dichter op dan mijn scherm. Idealiter zou ik een 4k scherm hebben tussen de 32inch en de 42 inch in, maar vreemd genoeg lijkt dit het enige scherm te zijn:
uitvoering: ASUS ROG Swift PG38UQ Zwart

Maar goed bedankt voor de input, denk dat ik het nog even af wacht totdat ik er 1 in het echt kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Topicstarter
Mocht je in de regio Zeeland zijn, zou je met je laptop langs kunnen komen en deze even aan mijn monitor(en) koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Nitroglycerine schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:53:
Mocht je in de regio Zeeland zijn, zou je met je laptop langs kunnen komen en deze even aan mijn monitor(en) koppelen
Heel erg bedankt voor het aanbod! Zou er graag gebruik van maken, maar zit op een krappe 20 uur vliegen daar vandaan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Topicstarter
StephaN900 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 04:30:
[...]

Heel erg bedankt voor het aanbod! Zou er graag gebruik van maken, maar zit op een krappe 20 uur vliegen daar vandaan :D.
Dat gaat hem niet worden :)

Pagina: 1