Toon posts:

eTwist thermostaat versus Tado thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rien Hanekamp
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-01 15:18
Mijn vraag
Wij willen binnenkort een nieuwe CV ketel gaan aanschaffen en dat wordt een Remeha Avanta Ace 35C, dus gas gestookte CV ketel in combinatie met een Remeha Elga Ace 6 kw warmtepomp. Nu wordt daarbij de eTwist thermostaat geoffreerd. Lijkt mij op zich niets mis mee, maar ik wil in ons huis ook de radiatoren voorzien van TADO slimme thermostaat knoppen. En ergens moet dat aan elkaar geknoopt worden. Ik kan de TADO slimme thermostaat knoppen met elkaar verbinden door een TADO bridge, maar deze communiceert niet met de eTwist thermostaat. Ik kan er ook voor kiezen om geen eTwist te nemen, maar een TADO thermostaat. Die communiceert natuurlijk met alles wat TADO is, maar de vraag is communiceert deze net zo goed (of beter) met de nieuwe CV ketel als de eTwist thermostaat. Normaliter zou je verwachten dat de geoffreerde thermostaat misschien wel beter qua communicatie is afgestemd op de nieuwe ketel (zelfde merk, qua ontwikkeling in lijn met elkaar), maar is dat in de praktijk ook waar?

Of te wel waar leg ik de knip? Remeha t/m de eTwist thermostaat, of TADO t/m de TADO thermostaat.

Kan iemand mij hierin adviseren?

M.v.g. Rien Hanekamp.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04
Ik ken zelf het hele etwist niet. Zijn daar niet ook slimme thermostaat knoppen van? Etwist lijkt het systeem van Remeha zelf te zijn.
Hier op tweakers niet heel erg super reviews:
uitvoering: Remeha eTwist
Is alleen wel van 2 jaar terug.

Zelf zou ik kiezen voor alles tado als etwist geen thermostaat knoppen heeft.

Je hebt ook nog plugwise.

Ik zou eerst kijken naar de kwaliteit van etwist. Reviews en dergelijke.

[Voor 54% gewijzigd door Arunia op 19-12-2022 10:17]

• Rien Hanekamp
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-01 15:18
Heb de knip gelegd. TADO thermostaat aangeschaft met TADO slimme radiatorknoppen.

• Ewil
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15-01 12:52
Hallo Rien,
Ik ben al zeer tevreden over mijn Tado systeem.
Zie mijn Youtube filmpje
https://youtu.be/_bVYlrFw14Y
Zie echter wel in diverse forums tegenstrijdige berichten met Tado in combinatie met warmtepomp Remeha Elga Ace.
Warmtepompen dienen een bepaalde tijd aan te staan.
Wat is jouw mening/ervaring?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee