iMac 2021 kopen of wachten? [Macbook Pro upgrade]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-06 19:20
Hoi allemaal,

Ik heb een MacBook Pro 15” 2018 en sinds kort een MacBook Air M1. Daarmee is de MacBook Pro als laptop niet meer echt nodig.

Door schade moet ik mijn monitor, toetsenbord en monitor arm opnieuw aanschaffen en kwam bij mij het idee op om mijn MacBook Pro te verkopen en alles bij elkaar te leggen voor een iMac.

Ik heb vroeger al een iMac gehad en M1 doet prima wat ik nodig heb al is 8GB krap voor mijn productie werk. Dus voor de iMac zit ik te denken aan 16GB en 512GB opslag, wat ik nu ook in mijn MacBook Pro heb.

De vraag is nu, wachten op de M2 iMac of de M1 kopen. Het omrekenen van de dollar prijzen maakt dat de prijs van Apple product opeens aardig omhoog gaan. Dit gebeurde al met de nieuwe MacBook Air, en de oude Air en Apple Watch. Dus ik neig naar een M1 iMac voor ~2.000 euro.

Iemand een andere invalshoek?

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij heeft de M1 meer dan genoeg rekenkracht voor wat de meeste mensen doen als dat bij jouw ook het geval is zou ik niet wachten. Uiteindelijk is de kans groot dat hij duurder wordt en zijn het voor jouw alleen performance getallen die je in de praktijk niet merkt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@JaPPa03 Blijf je die M1 Air dan ook nog gebruiken? Lijkt me een beetje zonde 2 computers.

Dan zou ik ze eerder allebei verkopen en inruilen voor bijvoorbeeld een laptop met je gewenste specs en een externe monitor.

Is een Studio Display niks voor je?

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 20-12-2022 00:25 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-06 19:20
Greatsword schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 00:04:
@JaPPa03 Blijf je die M1 Air dan ook nog gebruiken? Lijkt me een beetje zonde 2 computers.

Dan zou ik ze eerder allebei verkopen en inruilen voor bijvoorbeeld een laptop met je gewenste specs en een externe monitor.

Is een Studio Display niks voor je?
De MacBook Air gebruik is laptop door het huis alsof het een iPad is (had ik hiervoor ipv de MacBook Air). Dus twee computers is voor mij niet zonde, gebruik de air ook voor iPad apps met gitaarspelen en opnemen.

De iMac is de vervanging voor een monitor en 15” MacBook Pro, heb de MacBook altijd als tweede monitor gebruikt voor webdesign taken, maar daar kan de air ook prima voor dienen met een lokale server met auto-refresh tool.

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe