Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een high-end systeem samenstellen dat toch zo stil mogelijk is voor gamen, software development, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
5k
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het wordt een nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit te denken aan een i7-13700k en RTX 4080 in een Fractal Design Define 7 kast. Dit gebaseerd op reviews/prestaties/kosten van die drie.
Heb deze en wat opties voor lucht-/waterkoeling in mijn lijstje staan.
Moederbord, RAM, SSDs, etc heb ik niet in het lijstje staan aangezien die voor mijn vragen niet van belang zijn. (Dacht ik zo.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor Intel en Nvidia. Verder moet de kast stil en ingetogen zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet het gewoon doen. Ik heb geen zin om zelf te gaan rommelen met de beste overclock instellingen. Verder moet het systeem snel zijn maar wel zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil met name advies over:
Ik wil een high-end systeem samenstellen dat toch zo stil mogelijk is voor gamen, software development, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
5k
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het wordt een nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit te denken aan een i7-13700k en RTX 4080 in een Fractal Design Define 7 kast. Dit gebaseerd op reviews/prestaties/kosten van die drie.
Heb deze en wat opties voor lucht-/waterkoeling in mijn lijstje staan.
Moederbord, RAM, SSDs, etc heb ik niet in het lijstje staan aangezien die voor mijn vragen niet van belang zijn. (Dacht ik zo.)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart | € 179,90 | € 179,90 |
1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 469,99 | € 469,99 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB | € 139,- | € 139,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte AORUS GeForce RTX 4080 16GB MASTER | € 1.546,50 | € 1.546,50 |
1 | Videokaarten | Gigabyte AORUS GeForce RTX 4080 16GB XTREME WATERFORCE | € 1.699,- | € 1.699,- |
1 | Voedingen | Corsair RM1000x Zwart | € 200,41 | € 200,41 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor Intel en Nvidia. Verder moet de kast stil en ingetogen zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet het gewoon doen. Ik heb geen zin om zelf te gaan rommelen met de beste overclock instellingen. Verder moet het systeem snel zijn maar wel zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil met name advies over:
- Koeling:
Kan ik het beste voor lucht- of waterkoeling gaan? Is luchtkoeling uberhaupt nog wel effectief genoeg voor die CPU en GPU? En als dat nog wel zo is, wat is dan stiller? Lucht- of waterkoeling?
Qua waterkoeling wil ik me beperken tot AIO oplossingen. Ik ben geen loodgieter.Is voor de CPU dan een 360mm radiator noodzakelijk? Of is 240mm ook goed genoeg?
Luchtkoeling zou het allemaal wat goedkoper en makkelijker houden. Maar ik heb zo vaak gelezen dat die CPU en GPU zo veel warmte ontwikkelen... - Voeding:
Is (deze) 1000 watt voeding voldoende voor zo'n systeem?