Vraag
Alle reacties
Dat is een Golf 8 GTE.
Hoe kan ik ook controleren of de P1 kabel uberhaupt wel wat doet? Deze heb ik net voor de test er even uitgetrokken maar alle current blijft het uitlezen.. Hoe kan ik dit testen?
Hoe kan ik ook controleren of de P1 kabel uberhaupt wel wat doet? Deze heb ik net voor de test er even uitgetrokken maar alle current blijft het uitlezen.. Hoe kan ik dit testen?
Een golf GTE laadt met 1 fase. Vandaar dat je wel spanning (volt / current) ziet, maar geen stroom (ampere). Dat current L2 en L3 op 0 blijft staan is dus niet zo gek.
Die hoofdaansluiting zou er niet uit mogen klappen. Kun je zware apparaten wellicht naar een andere fase verplaatsen? Airco, inductieplaat, oven, quooker, waterkoker, droger…
Die hoofdaansluiting zou er niet uit mogen klappen. Kun je zware apparaten wellicht naar een andere fase verplaatsen? Airco, inductieplaat, oven, quooker, waterkoker, droger…
Het is vaak de strijkijzer wat we op zolder gebruiken, kan ik de Alfen niet vertellen fase 3 te gebruiken ipv fase 1 bijvoorbeeld? Ik had "Phase rotaion" aangepast van L1L2L3 naar L3L2L1 maar dat haalt dat ook weinig uit denk ik..eLScha schreef op zondag 18 december 2022 @ 23:57:
Een golf GTE laadt met 1 fase. Vandaar dat je wel spanning (volt / current) ziet, maar geen stroom (ampere). Dat current L2 en L3 op 0 blijft staan is dus niet zo gek.
Ik gok dat daarvoor de bedrading van de paal verwisseld zou moeten worden...
Weet je wat er op welke fase in je huis zit/ kan je je huisverbruik monitoren per fase?
Weet je wat er op welke fase in je huis zit/ kan je je huisverbruik monitoren per fase?
Ja dat weet ik, alleen zou de loadbalancing van de laadpaal dit niet moeten kunnen voorkomen?MSXBas schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:07:
Ik gok dat daarvoor de bedrading van de paal verwisseld zou moeten worden...
Ja de loadbalancing zou dit moeten voorkomen, ik zou de installateur terug laten komen.
Systemadmin schreef op zondag 18 december 2022 @ 23:41:
Sinds een tijd ben ik in het bezit van een Alfen Single S line laadpaal en sprint de hoofd fase 1 er soms uit.
Nu ben ik met de ACE Installer applicatie is gaan kijken en zag ik dat onde "live monitoring" de currents van L2 en L3 continu op 0 staan. Is dit normaal?
Hieronder wat screenshots:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die laadt sowieso op 1 fase op, niet op 3, de Alfen geeft alles wat hij kan maar de auto is uiteindelijk de tweede beperkende/bepalende factor. Je rijdt "maar" met een hybride rond, dus dat is per definitie vaak 1 fasig ladenSystemadmin schreef op zondag 18 december 2022 @ 23:50:
Dat is een Golf 8 GTE.
Wel, je beantwoordt je eigen probleem al: normaal zou (indien correct geconfigureerd) je P1 uitlezing er voor moeten zorgen dat de hoofdzekering er niet uit klapt.Hoe kan ik ook controleren of de P1 kabel uberhaupt wel wat doet? Deze heb ik net voor de test er even uitgetrokken maar alle current blijft het uitlezen.. Hoe kan ik dit testen?
@Systemadmin : als je safe current instelt op bv. 8A dan zou als je de P1 kabel uittrekt de Alfen na een tijdje moeten terugvallen op die 8A (dat is namelijk de current die je instelt die hij mag doen zonder contact met de smart meter).
Je moet wel even kijken hoe vaak de Alfen contact opneemt met de P1, want je zegt ik heb 'm uitgetrokken, dan zou hij in principe smart meter niet meer mogen updaten natuurlijk.
Currents van de socket ga je uiteraard wel nog kunnen uitlezen, dat is namelijk de paal zelf.
Is de Alfen in de juiste volgorde aangesloten? Te oordelen aan de screenshot van Live monitoring lijkt dit te kloppen, anders dan geeft smart meter vs Socket 1 volgens mij een "verdraaiing" aan.Systemadmin schreef op zondag 18 december 2022 @ 23:59:
[...]
Het is vaak de strijkijzer wat we op zolder gebruiken, kan ik de Alfen niet vertellen fase 3 te gebruiken ipv fase 1 bijvoorbeeld? Ik had "Phase rotaion" aangepast van L1L2L3 naar L3L2L1 maar dat haalt dat ook weinig uit denk ik..
Dus als die screenshot is op basis van phase rotation L3L2L1 zou ik het zo ff laten staan.
[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 19-12-2022 10:07 ]
"De hoofd fase 1"Systemadmin schreef op zondag 18 december 2022 @ 23:41:
Sinds een tijd ben ik in het bezit van een Alfen Single S line laadpaal en sprint de hoofd fase 1 er soms uit.
Wat bedoel je daar mee? Springt je zekering van de meter er uit en vallen dus al je fases uit?
Of springt de automaat die de laadpaal zekert?
Ik heb onderin de meterkast drie schakelaars, de eerste springt er vaak uit.HyperBart schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:15:
[...]
"De hoofd fase 1"
Wat bedoel je daar mee? Springt je zekering van de meter er uit en vallen dus al je fases uit?
Of springt de automaat die de laadpaal zekert?
Ik zou die installateur toch eens laten terugkomen, want er gebeurt iets (niet) wat wel hoort te gebeuren en je config lijkt me correct.
En laat dan ook even hier weten wat er mis is, want mogelijk zit ik dan toch ooit met hetzelfde want hier staat ie ook zo ingesteld, heb alleen als Belg nog geen digitale meter/DSMR gekregen en stuur mijn laadpaal nu tot die tijd met iets anders aan.
En laat dan ook even hier weten wat er mis is, want mogelijk zit ik dan toch ooit met hetzelfde want hier staat ie ook zo ingesteld, heb alleen als Belg nog geen digitale meter/DSMR gekregen en stuur mijn laadpaal nu tot die tijd met iets anders aan.
Kan je eens live monitoren terwijl je je strijkijzer opzet boven en een paar screenshots maken?
De eerste schakelaar die er uit springt (automaat vermoed ik dan), hoe zwaar is die? 16A? 20A? Maak daar eens een foto van.
Hoe snel na het inschakelen van het strijkijzer klapt die schakelaar/automaat(?) er uit? Als dat zo goed als instant is dan is die automaat "te snel in het afschakelen" of je laadbox + auto "te traag in het terugduwen van de laadstroom van de auto"
De eerste schakelaar die er uit springt (automaat vermoed ik dan), hoe zwaar is die? 16A? 20A? Maak daar eens een foto van.
Hoe snel na het inschakelen van het strijkijzer klapt die schakelaar/automaat(?) er uit? Als dat zo goed als instant is dan is die automaat "te snel in het afschakelen" of je laadbox + auto "te traag in het terugduwen van de laadstroom van de auto"
[ Voor 36% gewijzigd door HyperBart op 19-12-2022 11:02 ]
Een strijkboud van ~ 2000 Watt op een C automaat zou samen met je 16A laadpaal eigenlijk de hoofdzekering nooit uit mogen laten schakelen. Zit er echt niet meer (en met name langdurige hoge afname) op die groep ?
Kan je je meter niet uitlezen via de P1 poort (splitter) om te zien wat er totaal overheen gaat ?
Kan je je meter niet uitlezen via de P1 poort (splitter) om te zien wat er totaal overheen gaat ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik heb ook een warmtepomp, deze is ook aangesloten op alle drie de fases.
heeft de warmtepomp ook een elektrisch bijverwarmingselement? (want booster + strijkijzer + laadpaal zou boven de 25A kunnen komen) Mijn 9kw elektrische booster heb ik uitgezet, en ik hield mijn huis warm met de vorstdagen van vorige week.
De accu van de GTE is maar 13kWh toch? heb je oplaadtijd (misschien altijd de hele nacht?) genoeg om je laadpaal te begrenzen op 12A of 10A?
De accu van de GTE is maar 13kWh toch? heb je oplaadtijd (misschien altijd de hele nacht?) genoeg om je laadpaal te begrenzen op 12A of 10A?
[ Voor 28% gewijzigd door MSXBas op 19-12-2022 14:43 ]
Pagina: 1