Porc/Mobo kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:02
Een vriend van me zijn computer doet niks meer. Ik heb hem vertelt dat waarschijnlijk de voeding of het moederbord kapot zijn.

De winkel (Memo) zegt: meneer, waarschijnlijk zijn processor óf moederbord kapot, maar we weten het niet precies en zullen dus allebei moeten vervangen.

|:(

Hoe kom je - zonder mobo of processor te vervangen (want die heb ik of die maat van me natuurlijk ook niet liggen - erachter wat kapot is?

PS> Kan een computer door onweer beschadigen? Heb iets gehoord over telefoonlijnen ..

Verwijderd

volgens mij is het de porc :)

Maar serieus: het antwoord dat ze niet weten welke van de twee kapot is en ze daarom beide moeten vervangen is echt onzin. (memo is dan ook een bukwinkel van de hoogste orde)

Bliksem kan idd je computer om zeep helpen.

Wat voor moederbord heeft ie? Bij sommige moederborden kun je dmv. ledjes zien waar het misgaat.

Wat doet die computer wel/niet?

Verwijderd

"Bliksem" kan via modem naar binnen komen, zowel via 56k als via kabel...
Het resultaat is dat je modem naar de haaien is en je pc 9 op 10 ook... :'(
Maar da is brandverzekering dus steek er nog andere kapotte onderdelen bij en je trek...met wa geluk...een hele hoop geld terug :P

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:02
Op donderdag 30 augustus 2001 08:12 schreef hezik het volgende:
volgens mij is het de porc :)

Maar serieus: het antwoord dat ze niet weten welke van de twee kapot is en ze daarom beide moeten vervangen is echt onzin. (memo is dan ook een bukwinkel van de hoogste orde)

Bliksem kan idd je computer om zeep helpen.

Wat voor moederbord heeft ie? Bij sommige moederborden kun je dmv. ledjes zien waar het misgaat.

Wat doet die computer wel/niet?
Er zitten alleen schijtwinkel in Tilburg (Vobis, Dynabyte, Memo) dus...

mobo = Chaintech (precies weet ik niet)

Computer start niet meer op sinds maandag...in eerste instantie nog wel, maar kon HD's niet meer vinden (uit Bios gewist? Waarschijnlijk) maar na een paar keer helemaal niets meer.