Uitsteken bij aanhangwagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 19:04
Ik moet iets van 4m vervoeren en ik kijk nu of dit met een aanhanger gaat lukken, ik heb begrepen dat deze aan de achterkant in ieder geval 1m mag uitsteken. Maar dan ben ik er nog niet, want de bak van de aanhanger is zelf 249cm. Aan de voorkant mag die dus niet uitsteken. Maar wat is voor uitsteken, is dit van de bak of gaat dit ook over het koppel punt (uitstekende deel voor).

Kortom, mag dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkFqzOhOLstFmKamVaTve9kJkxc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NcsSgSJobyJcTh8yhZYAzBxs.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja, dit mag. De lading mag vooraan niet verder uitsteken dan de koppeling van de aanhanger.

Edit: ondeelbare lading (lange balken oid) mag achter verder uitsteken: niet meer dan de helft van de lengte van de aanhangwagen, en je moet een markeringsbord gebruiken.

[ Voor 48% gewijzigd door teacher op 18-12-2022 17:33 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:41
Zoals op de foto zit je met ander probleem. Namelijk dat je kenteken niet leesbaar is en dat mag ook niet.

Voor de rest max 1 meter aan de achterkant, of 5 meter gemeten vanaf de wiel as. (Is je bak dus 4.20 vanaf je as mag je max 80 cm uitsteken).

Hou met een kleine kar ook rekening met het laadgewicht. En je dient een waarschuwingsbord te gebruiken (en nee een rode zakdoek of veiligheids vestje is niet toegestaan).