Toon posts:

2 in 1 laptop aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CitizenVeen
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-02 16:47
Dag allemaal,

Andere post vroeg ook naar aankoopadvies voor een een 2in1, maar net wat andere vraag dus maar eigen topic aangemaakt.

Thuis heb ik een desktop, ik heb ook een oud laptopje voor onderweg die echt aan vervanging toe is. Na wat rondzoeken heb ik uiteindelijk een Samsung android tablet met extern toetsenbord en muis aangeschaft, maar die schiet toch softwarematig echt tekort, dus heb ik hem teruggestuurd.
Office voor android is echt minder dan voor windows, er zijn geen echt bruikbare IDE's, ook dropbox werkt een stuk minder, ik gebruik werkmatig een aantal andere tekstverwerkers die er niet zijn voor Android etc. Een tablet blijkt gewoon echt geen vervanging voor een laptop.
Wat ik wil is vooral office gebruik, excel en word voornamelijk. Beetje lange batterij is wel erg fijn voor onderweg. En dus een werkende Windows voor desktop besturingsysteem. Wat lichter dan een standaard laptop lijkt me wel fijn en kwam zodoende bij een 2in1 uit. Af en toe de wat lichetere games op spelen tijdens de loze momenten onderweg is ook niet erg. Veel SSD hoeft niet, ik stop er wel een SD kaartjes in voor grotere opslag dacht ik.

De samsung met alle toebehoren was 800 euro, wat al meer was dan ik had gepland en daar zou ik graag onder blijven.

Ik zat te denken aan een Microsoft surface, al zijn die wat duur.
Ik heb een aantal refurbished opties van een Surface Pro 7 gevonden die wat goedkoper zijn:
bijv van microsoft zelf:
https://www.microsoft.com...ivetab=pivot:overzichttab
of een X:
https://www.rebuy.nl/i,11...C_v8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

of toch een surface book, dit is qua hardware best wat waar voor je geld:
https://www.estunt.nl/pro...IDHWfW5cERUhoCnvgQAvD_BwE

Zouden jullie refurbished afraden? Ik heb altijd in mijn hoofd zitten dat je computers echt nieuw moet kopen, maar misschien is dat inmiddels achterhaald.
Nog andere merken of opties waar ik misschien niet aan heb gedacht die bij je opkomen naar mijn eisen luisterend? Hoor het graag.
Dank weer!

Alle reacties

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
de beroemde badkuip curve
meeste problemen aan het begin en natuurlijk aan het einde van het leven, refurbished/2e hands zou de DOA en problemen aan het begin moeten overslaan. Hangt wel van de staat van het product af, maar goed daarvoor doe ik zo goed als alle tech via V&Â (verkoper beoordeling minimaal 4 sterren en bij gelijke keuze de tweaker die het langste actief is als eerste aanschrijven.)

• Acezeck
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-02 14:39
Misschien zou je inderdaad een 2e hans even achterwege kunnen laten zo te zien lijk je me iemand die een laptop wilt kopen waar vervolgens je een lange tijd mee vooruit kan zonder enige problemen. Stukje garantie is dan wel fijn.

Persoonlijk heb ik het echt niet met 2in1 laptops maar goed ik vond deze: https://www.coolblue.nl/p...5-14alc05-82hu00v1mh.html
Voordeel bij dit model is de 16GB RAM en redelijke snelle specificaties.

Tegenwoordig is 16GB RAM voor een laptop wel minimaal in mijn optiek. (Ja ook voor alleen Office & Browsen).

Verder misschien buiten je scope, sneller maar geen 2in1 https://www.coolblue.nl/product/907738/hp-15s-eq2970nd.html

Denk je.. ik wil wel 5-10 jaar er mee voorruit overweeg een Macbook. Werkt super voor jou use-case maar ik begrijp ook dat je dat pad niet wilt ingaan.

• CitizenVeen
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-02 16:47
Dank voor de antwoorden.

Oudere surface pros zijn er ook met best goeie specs zie ik, de 4 bestaat bijv ook met i7, 16gb ram. Terwijl die al uit 2017 is
Wat is daar dan minder goed aan? Minder goeie batterij/camera alleen?

• Acezeck
Kijk een i7 of i5 of i9 zegt in zekere zin vrij weinig. Men met minder kennis denkt vaak dat een oude i7 beter is dan een nieuwe i3 of i5.

Bij CPU's gaat de tijd zo snel dat als je een nu nieuwe i3 haalt hij altijd sneller is dan een i7 uit 2017.

En wat betreft RAM. Je kan heel makkelijk 16GB of 32GB of meer halen met oudere systemen. Bijvoorbeeld DDR3 of lage snelheid. Dus die nummers zeggen niet veel.

Je kan het beste even letten op leeftijd. Natuurlijk gaat de batterij ook elk jaar achteruit. Als je een Surface Pro ziet zitten dan kun je het beste nog even doorsparen in mijn opinie.

• Acezeck
Vergelijking i3 12th gen en i7 7th gen.

https://www.cpubenchmark....i3-12100-vs-Intel-i7-7700

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:02
Het is ook nog zo dat bij Intel cpu's die onder 8gen (8x00) serie geen Windows 11 aan kunnen.
Moederbord is ook nog belangrijk. Die moet TPM 2.0 hebben.
Windows 10 is op 14 oktober 2025 end of live. Dus iets minder dan 2 jaar.

Bij ARM 2in1 zou ik niet zo snel nemen. In het verleden, maar het kan anders zijn, als er geen ondersteuning meer is, dan kan je er helemaal niks meer mee, bv. de surface rt die kon je na een reset helemaal niet meer actieveren, er kon ook niet eens iets anders er opgezet worden omdat geblokkeerd was.

[Voor 40% gewijzigd door Calamor op 21-12-2022 09:13]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee