Hoi Allemaal,
Ik ben bezig mijn pa te helpen met het configureren van een nieuw systeem. Werk zelf al een tijdje met laptops, en heb in het verleden wel eens desktops gebouwd. Ik neem aan dat het in elkaar zetten niet zoveel anders is dan vroeger, en dat ik daar wel uitkom. Ik heb graag advies van jullie over de samenwerking van verschillende componenten binnen deze build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een PC voor voornamelijk videobewerking in Adobe Premiere en modelleren en animaties maken in Blender.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximum prijs is 2000 euro. Het systeem dat ik nu heb samengesteld is losjes gebaseerd op de Best Buy Guide 1440p en deze guide die meer in Blender duikt. Daarom ook de keuze voor oa een 3060Ti
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee alles is nieuw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gezien het budget snelle videokaart en dito processor. Twijfel nog over een SATA SSD (voor bijv programma's) zodat de bestanden op de NVMe kunnen staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet persé, liever wel kwalitatief goed spul
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje stil is wenselijk. Energieverbruik zal per definitie bij renderen / animeren oplopen.
Ga je overklokken?
Nee, standaard
Wat verwacht je van ons?[i]
Meekijken met het volgende systeem. Zit hier nog verbetering / optimalisatie in, in relatie tot hetgeen verwacht wordt? Zijn er zaken die niet samenwerken etc? Ik zie soms door de bomen het bos niet meer.
Oja, is het zinvol voor een AM5 systeem te gaan? Om later nog te kunnen upgraden, of is dat de meerprijs (nu) niet waard?
Nu samengesteld systeem
Ik ben bezig mijn pa te helpen met het configureren van een nieuw systeem. Werk zelf al een tijdje met laptops, en heb in het verleden wel eens desktops gebouwd. Ik neem aan dat het in elkaar zetten niet zoveel anders is dan vroeger, en dat ik daar wel uitkom. Ik heb graag advies van jullie over de samenwerking van verschillende componenten binnen deze build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een PC voor voornamelijk videobewerking in Adobe Premiere en modelleren en animaties maken in Blender.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximum prijs is 2000 euro. Het systeem dat ik nu heb samengesteld is losjes gebaseerd op de Best Buy Guide 1440p en deze guide die meer in Blender duikt. Daarom ook de keuze voor oa een 3060Ti
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee alles is nieuw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gezien het budget snelle videokaart en dito processor. Twijfel nog over een SATA SSD (voor bijv programma's) zodat de bestanden op de NVMe kunnen staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet persé, liever wel kwalitatief goed spul
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje stil is wenselijk. Energieverbruik zal per definitie bij renderen / animeren oplopen.
Ga je overklokken?
Nee, standaard
Wat verwacht je van ons?[i]
Meekijken met het volgende systeem. Zit hier nog verbetering / optimalisatie in, in relatie tot hetgeen verwacht wordt? Zijn er zaken die niet samenwerken etc? Ik zie soms door de bomen het bos niet meer.
Oja, is het zinvol voor een AM5 systeem te gaan? Om later nog te kunnen upgraden, of is dat de meerprijs (nu) niet waard?
Nu samengesteld systeem
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 379,- | € 379,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550M-PLUS WIFI II | € 171,- | € 171,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 3060 Ti V2 OC Edition met LHR | € 514,94 | € 514,94 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 104,90 | € 104,90 |
1 | Monitoren | Dell S2722DZ Zilver | € 347,75 | € 347,75 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Toetsenborden | Logitech Wireless Combo MK330 (Qwerty US) | € 44,99 | € 44,99 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 104,89 | € 104,89 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-650 | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 84,15 | € 84,15 |
Totaal | € 1.876,42 |