Ik ben nieuw met 3d printen en gebruik een heel simpele 3d printer, namelijk de eaysthreed X1. Op www.easythreed.com staat een uitgebreide 3d modellen bibliotheek in gcode formaat. Deze gcodes worden op een raft geprint en het printproces verloopt soepel, en het resultaat is prima.
Zie:
en
:strip_exif()/f/image/S13JHopdKBRHiYhBpSaUke8w.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik echter via ultimaker cura 5.2.1 een 3d model laat slicen tot een gcode, dan mislukt het resultaat volledig. Zie foto hieronder (waarbij ik de print geannuleerd heb nadat duidelijk werd dat niet alleen de raft mislukt was, maar ook het 3d model zelf verkeerd (te dun?) werd geprint:
:strip_exif()/f/image/1EkR5wOrlIj5UwBG5W9WLNPc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou echter niet weten waar te beginnen met het aanpassen van instellingen. De bases die bij de standaard gcode van de easythreed website geprint worden, bestaan uit beduidend dikkere geprinte lijnen, en ook bij de modellen zelf worden er dikkere wanden geprint, zo lijkt het.
Zie:
:strip_exif()/f/image/dXgbnMTaENnWJM8NVJ1tf9xb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7C5faJ6nvQdO1HNy4oaG4lqR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben in eerste instantie benieuwd welke instellingen ik moet aanpassen om een beter resultaat te krijgen, en het gemakkelijkst lijkt het mij om de gcode uit te lezen en te bekijken welke instellingen tussen de verschillende gcodes (die wel en die niet goed gaan) te bekijken om van daaruit te leren.
Bestaat er zo'n programma?
mochten mensen meteen aan de hand van mijn foto's zien, welke instellingen ik moet aanpassen, hoor ik het natuurlijk ook graag.
Zie:
:strip_exif()/f/image/0JHsr1LS07CpE4ncOfE4Yp8W.jpg?f=fotoalbum_large)
en
:strip_exif()/f/image/S13JHopdKBRHiYhBpSaUke8w.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik echter via ultimaker cura 5.2.1 een 3d model laat slicen tot een gcode, dan mislukt het resultaat volledig. Zie foto hieronder (waarbij ik de print geannuleerd heb nadat duidelijk werd dat niet alleen de raft mislukt was, maar ook het 3d model zelf verkeerd (te dun?) werd geprint:
:strip_exif()/f/image/1EkR5wOrlIj5UwBG5W9WLNPc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou echter niet weten waar te beginnen met het aanpassen van instellingen. De bases die bij de standaard gcode van de easythreed website geprint worden, bestaan uit beduidend dikkere geprinte lijnen, en ook bij de modellen zelf worden er dikkere wanden geprint, zo lijkt het.
Zie:
:strip_exif()/f/image/dXgbnMTaENnWJM8NVJ1tf9xb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7C5faJ6nvQdO1HNy4oaG4lqR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben in eerste instantie benieuwd welke instellingen ik moet aanpassen om een beter resultaat te krijgen, en het gemakkelijkst lijkt het mij om de gcode uit te lezen en te bekijken welke instellingen tussen de verschillende gcodes (die wel en die niet goed gaan) te bekijken om van daaruit te leren.
Bestaat er zo'n programma?
mochten mensen meteen aan de hand van mijn foto's zien, welke instellingen ik moet aanpassen, hoor ik het natuurlijk ook graag.