Goedemiddag allemaal, voorop gesteld, bedankt voor het lezen van mijn vraag.
Ik ben voor mijn baas opzoek naar een goede laptop welke bijpassend is bij de monitor welke hij graag wilt.
De monitor welke hij interesse bij heeft is de AOC 493UCX2.
Zelf heb ik wat voorverkenning gedaan maar ik loop een beetje vast.
De monitor draait op 5120x1440p 165hz, hiervan willen we natuurlijk alle capaciteiten gebruiken.
Voor deze monitor heb je uiteraard een goede video aansluiting nodig, volgens mij lag dit rond de HDMI 2.1 of Displayport 1.4.
Ten eerste, is dit laatste correct?
Hiernaast zie ik dat laptops vrijwel nooit (voor wat ik heb gevonden) normale displayport aansluitingen hebben maar Mini Displayport. Dit wordt geadverteerd met Displayport 1.4 maar dan de mini DP versie.
Zal Mini DP de zelfde kwaliteiten kunnen behalen als de convensional DP 1.4? Dan weet ik ook meteen naar wat voor een laptops ik kan kijken.
Ik kijk uit om jullie kennis te lezen!
Mocht ik ergens nog verduidelijking aan moeten geven, laat dat dan a.u..b weten
Gr, Thimo
Ik ben voor mijn baas opzoek naar een goede laptop welke bijpassend is bij de monitor welke hij graag wilt.
De monitor welke hij interesse bij heeft is de AOC 493UCX2.
Zelf heb ik wat voorverkenning gedaan maar ik loop een beetje vast.
De monitor draait op 5120x1440p 165hz, hiervan willen we natuurlijk alle capaciteiten gebruiken.
Voor deze monitor heb je uiteraard een goede video aansluiting nodig, volgens mij lag dit rond de HDMI 2.1 of Displayport 1.4.
Ten eerste, is dit laatste correct?
Hiernaast zie ik dat laptops vrijwel nooit (voor wat ik heb gevonden) normale displayport aansluitingen hebben maar Mini Displayport. Dit wordt geadverteerd met Displayport 1.4 maar dan de mini DP versie.
Zal Mini DP de zelfde kwaliteiten kunnen behalen als de convensional DP 1.4? Dan weet ik ook meteen naar wat voor een laptops ik kan kijken.
Ik kijk uit om jullie kennis te lezen!

Mocht ik ergens nog verduidelijking aan moeten geven, laat dat dan a.u..b weten

Gr, Thimo