Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwe configuratie voor algemeen gebruik, fotobewerking en videobewerking. Videobewerking is (voorlopig) zeker niet in 4k. Vooral gebruikmaklend van office toepassingen, Adobe CS, Lightroom.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ideaal rond 1500€ tot max 2000€ budget voorzien.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen en andere randapparatuur is voorhanden (keyb, muis, ...).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vermits Intel volgens mijn info interessanter zou zijn voor de videobewerking, zou ik voor Intel opteren. Ga voor 32Gb geheugen en SSD (snelle toegang tot data).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie vorige vraag. Tracht wel te vermijden om grafische kaart apart te moeten nemen. Deze kan in een later stadium toegevoegd worden. Geen merk voorkeur, wel voorkeur voor goede compatibiliteit tussen de verschillende componenten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen luidruchtig systeem. PC staat in de living :-)
Liefst ook voldoende aansluiting vooraan (USB en eventueel USB-C) maar dit is geen prioriteit!
Ga je overklokken?
Nee. Ontbreekt de nodige kennis hiervoor dus geen must.
Wat verwacht je van ons?
Heb getwijfeld tussen systeem op basis van AMD (mijn eerste voorkeur) maar kreeg hier feedback dat Intel interessant was voor het stukje video-bewerking terwijl foto-bewerking nauwelijks een verschil zal maken. Daarom wil ik onderstaande voorstel op basis van Intel eens laten checken of dit:
1. een goede configuratie is
2. interessant voor de prijs
3. de componenten goed samenwerken
Alvast bedankt!!
Nieuwe configuratie voor algemeen gebruik, fotobewerking en videobewerking. Videobewerking is (voorlopig) zeker niet in 4k. Vooral gebruikmaklend van office toepassingen, Adobe CS, Lightroom.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ideaal rond 1500€ tot max 2000€ budget voorzien.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen en andere randapparatuur is voorhanden (keyb, muis, ...).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vermits Intel volgens mijn info interessanter zou zijn voor de videobewerking, zou ik voor Intel opteren. Ga voor 32Gb geheugen en SSD (snelle toegang tot data).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie vorige vraag. Tracht wel te vermijden om grafische kaart apart te moeten nemen. Deze kan in een later stadium toegevoegd worden. Geen merk voorkeur, wel voorkeur voor goede compatibiliteit tussen de verschillende componenten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen luidruchtig systeem. PC staat in de living :-)
Liefst ook voldoende aansluiting vooraan (USB en eventueel USB-C) maar dit is geen prioriteit!
Ga je overklokken?
Nee. Ontbreekt de nodige kennis hiervoor dus geen must.
Wat verwacht je van ons?
Heb getwijfeld tussen systeem op basis van AMD (mijn eerste voorkeur) maar kreeg hier feedback dat Intel interessant was voor het stukje video-bewerking terwijl foto-bewerking nauwelijks een verschil zal maken. Daarom wil ik onderstaande voorstel op basis van Intel eens laten checken of dit:
1. een goede configuratie is
2. interessant voor de prijs
3. de componenten goed samenwerken
Alvast bedankt!!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 369,- | € 369,- |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 | € 209,90 | € 209,90 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 600 Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 112,61 | € 112,61 |
1 | Voedingen | Corsair RM650 (2021) Zwart | € 89,40 | € 89,40 |
1 | Solid state drives | Crucial P3 4TB | € 292,82 | € 292,82 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 119,90 | € 119,90 |
Totaal | € 1.358,48 |