Docking station laadt telefoon en laptop niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 12:56
Ik heb de volgende hardware op mijn werkplek:Ik heb de laptop aangesloten via de verlengkabel op het dockingstation. Het docking station krijgt stroom via de oplader. De telefoons zijn via hun reguliere oplaadkabels aangesloten op het DS. Aan het DS zijn twee AOC monitoren via HDMI aangesloten en ook een keyboard/muis zijn aangesloten (via een aparte USB switch). Tot slot zit er ook een webcam aan het DS gekoppeld.

Het volgende gebeurt nu wel/niet:
  • De laptop wordt niet opgeladen via het DS
  • De iPhone wordt niet opgeladen
  • De Huawei telefoon wordt wel opgeladen
  • De laptop kan zijn beeld wel weergeven op de schermen
  • De laptop kan wel bediend worden via de muis/keyboard aangesloten via het DS
  • De webcam werkt wel icm de laptop
Mijn vraag is nu: hoe kan het dat de laptop en de iPhone niet opgeladen worden via het DS? Is de oplader niet krachtig genoeg? Gaat er in het DS iets mis? Ik kan het niet achterhalen. Hopelijk hebben jullie advies.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Je oplader is wel aan de zwakke kant inderdaad. HP laptops worden meestal geleverd met een 65watt lader.
Jij wilt nu naast de laptop met die zelfde lader nog je docking voeden, 2 telefoons, een webcam.

Ik weet dat meerdere HP docking stations met een 120watt lader geleverd worden en problemen geven als je toch een 65watter er aan hangt.

Daarnaast probeer eerst eens zonder de USB verleng kabel.

Wbt de iPhone, mijn ervaring is dat die krengen nogal picky kunnen zijn qua opladers :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
sapphire schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:05:
Je oplader is wel aan de zwakke kant inderdaad. HP laptops worden meestal geleverd met een 65watt lader.
Jij wilt nu naast de laptop met die zelfde lader nog je docking voeden, 2 telefoons, een webcam.

Ik weet dat meerdere HP docking stations met een 120watt lader geleverd worden en problemen geven als je toch een 65watter er aan hangt.
Daarnaast probeer eerst eens zonder de USB verleng kabel.
Dat heb ik al geprobeerd, maar dat gaf geen ander effect. Ik zal nog eens proberen om de laptop direct op de oplader aan te sluiten, dat heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd.
Wbt de iPhone, mijn ervaring is dat die krengen nogal picky kunnen zijn qua opladers :(
De iPhone laadt met dezelfde kabel, maar dan rechtstreek via een USB-stekker in het stopcontact wel prima op. Zou je toch via het DS ook verwachten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kan die lader wel het volledige PD protocol ?
Vermoedelijk wel, maar niet het vereiste van de dock;

adapter: 20V 3.25A
vereiste voor dock: USB-C PD Charging 20V 4.25A

[ Voor 96% gewijzigd door DukeBox op 19-12-2022 11:28 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23:14
Zowel je lader, als het dockingstation, geven een enorm gelimiteerde compatabiliteit met USB-C PD charging.

Ze kunnen beide het probleem zijn. Daar kom je niet achter zonder een andere lader danwel dock te gebruiken.

Ik kan uit de handleiding wel opmaken dat je dock zelf in ieder geval tot 15w verbruikt. (max 100w in max 85w out). Dan blijft er op bepaalde voltages echt nog maar heel weinig over.

[ Voor 9% gewijzigd door XelaRetak op 19-12-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

XelaRetak schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:30:
...als het dockingstation, geven een enorm gelimiteerde compatabiliteit met USB-C PD charging.
Docking kan prima het maximale voor de laptop leveren (https://support.hp.com/us-en/document/c06336560#AbT12).

Dus zolang er maar minimaal 85 Watt PD adapter aan hangt (zoals vereisten van het dock) dan zou dat prima moeten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 19-12-2022 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23:14
DukeBox schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:50:
[...]

Docking kan prima het maximale voor de laptop leveren (https://support.hp.com/us-en/document/c06336560#AbT12).

Dus zolang er maar minimaal 85 Watt PD adapter aan hangt (zoals vereisten van het dock) dan zou dat prima moeten werken.
Hij klaagt echter niet alleen over het niet laden van zijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
Dus de voorlopige conclusie is: de adapter moet krachtiger zijn (zowel in wattage als in ampere)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

goldcard schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:57:
Dus de voorlopige conclusie is: de adapter moet krachtiger zijn (zowel in wattage als in ampere)?
Je moet in eerste instantie naar Watt kijken, zowel HP als Dell hebben 130 Watt USB-C adapters in hun assortiment waar officieel de huidige PD standaard maar tot 100 Watt toestaat dus die hebben speelruimte.
De 2e stap is om te kijken bij welk voltage het hoeveel Watt te leveren is. Voor laptops is 18V/20V vaak een vereiste en meestal is alleen bij de hogere voltages het maximale wattage te leveren, vermogen blijft vaak wel gelijk (dit is vanwege de weerstand van de kabel/connector, zonder hier rekening mee te houden komt dat neer op Watt = Volt x Ampere).

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 19-12-2022 12:25 ]

Pagina: 1