Beste allemaal,
Ik heb hier al meerdere draadjes gelezen maar een oplossing voor mijn probleem heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden. Daarom hierbij mijn hulp vraag aan jullie en probeer ik deze direct te voorzien van volledige situatie.
Hardware
Ketel Remeha Calenta cw 5 (2016) (geschakeld BDR82)
2 radiatoren op zolder voorzien van HR92
3 radiatoren op de eerste verdieping voorzien van HR92
1 Badhanddoek radiator op de eerste voorzien van een gewone knop en staat altijd op een kiertje open
VVW begaande verdieping, 5 groepen voorzien van bypass voor de zonneklep incl bdr82 en een pomp schakelaar.
situatie schets
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BUsLabzKtstHd4w5urBmRAtS.jpg?f=user_large)
Alle radiatoren zijn voorzien van Heimeir Eclips waterzijdig in regelbaar
kleine verwarming zolderT1190 x602
verwarming zolderT3390 x603
verwarming slaapkamerT11 60x 1804
verwarming slaapkamerT11 60x 2605
handdoekradiator badkamer60 x 120 (enkel voetventiel)6
verwarming slaapkamerT11 60x 1807
Vloerverwarming 5 groepen met pompschakelaar voorzien van een Bypass en zonneklep
:strip_exif()/f/image/jE6NlhsnopSymIyuL4jXW2n8.jpg?f=fotoalbum_large)
Instellingen Ketel
P1 aanvoer temp 60 graden
P18 max toerental 19
P19 minimum toerental 17 (ongewijzigd)
P28 minimale pompsnelheid 3
P29 maximale pompsnelheid 3
P7 Na draaitijd 1 min
Evo home aan/uit
Alle radiator knoppen staan in basis ingesteld op 16,5 graden
thermostaat woonkamer welke is ingesteld voor de VW is ingesteld op continu 19,5 graden
systeem parameters
schakelingen per uur ;3
minimale aan tijd; 1 min
specifieke afgifte afstemming; uitgeschakeld
Huis
gemiddelde gezinswoning uit 1960, welke volledig is na geïsoleerd, dak spouw vloer en dubbelglas
Probleem,
Nu ik veel thuis werk en vlak bij de ketel wek is mij opgevallen dat ondanks de instellingen de ketel en evo home deze veel aan en uit gaat.
Ik heb dit nader bekeken en de ketel staat veelal in stand 8.02 wat inhoud antipendel. Op dat moment is er vanuit evo home nog steeds vraag want het lampje van de BDR 82 brand dan gewoon nog. Zodra de ketel uit de stand 8 gaat en er is nog steeds vraag schiet de ketel weer in bedrijf en eindigt veelal weer in stand 8.02
Ondanks dat de ketel dus helemaal is teruggeschroefd kan die zijn warmte dus niet kwijt waardoor deze in de 8.02 stand schiet. De vloerverwarming is een trage verwarmer en de thermostaat knop op de mengverdeler drukt de aanvoer dicht zodra de max temperatuur is bereikt wat de vloer in mag. vervolgens moet de vw de gevraagde temperatuur realiseren/ vasthouden.
Is dit nu een situatie welke ik moet accepteren of is dit nog beter in te regelen? De vele starts hebben naar mijn weten een negatieve invloed op het gasverbruik en wenselijk lijkt mij dan ook dat die minder vaak maar wat langer brand.
Belangrijk, ik ervaar geen koude klachten alles warmt wel netjes op
Ik heb hier al meerdere draadjes gelezen maar een oplossing voor mijn probleem heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden. Daarom hierbij mijn hulp vraag aan jullie en probeer ik deze direct te voorzien van volledige situatie.
Hardware
Ketel Remeha Calenta cw 5 (2016) (geschakeld BDR82)
2 radiatoren op zolder voorzien van HR92
3 radiatoren op de eerste verdieping voorzien van HR92
1 Badhanddoek radiator op de eerste voorzien van een gewone knop en staat altijd op een kiertje open
VVW begaande verdieping, 5 groepen voorzien van bypass voor de zonneklep incl bdr82 en een pomp schakelaar.
situatie schets
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BUsLabzKtstHd4w5urBmRAtS.jpg?f=user_large)
Alle radiatoren zijn voorzien van Heimeir Eclips waterzijdig in regelbaar
kleine verwarming zolderT1190 x602
verwarming zolderT3390 x603
verwarming slaapkamerT11 60x 1804
verwarming slaapkamerT11 60x 2605
handdoekradiator badkamer60 x 120 (enkel voetventiel)6
verwarming slaapkamerT11 60x 1807
Vloerverwarming 5 groepen met pompschakelaar voorzien van een Bypass en zonneklep
:strip_exif()/f/image/jE6NlhsnopSymIyuL4jXW2n8.jpg?f=fotoalbum_large)
Instellingen Ketel
P1 aanvoer temp 60 graden
P18 max toerental 19
P19 minimum toerental 17 (ongewijzigd)
P28 minimale pompsnelheid 3
P29 maximale pompsnelheid 3
P7 Na draaitijd 1 min
Evo home aan/uit
Alle radiator knoppen staan in basis ingesteld op 16,5 graden
thermostaat woonkamer welke is ingesteld voor de VW is ingesteld op continu 19,5 graden
systeem parameters
schakelingen per uur ;3
minimale aan tijd; 1 min
specifieke afgifte afstemming; uitgeschakeld
Huis
gemiddelde gezinswoning uit 1960, welke volledig is na geïsoleerd, dak spouw vloer en dubbelglas
Probleem,
Nu ik veel thuis werk en vlak bij de ketel wek is mij opgevallen dat ondanks de instellingen de ketel en evo home deze veel aan en uit gaat.
Ik heb dit nader bekeken en de ketel staat veelal in stand 8.02 wat inhoud antipendel. Op dat moment is er vanuit evo home nog steeds vraag want het lampje van de BDR 82 brand dan gewoon nog. Zodra de ketel uit de stand 8 gaat en er is nog steeds vraag schiet de ketel weer in bedrijf en eindigt veelal weer in stand 8.02
Ondanks dat de ketel dus helemaal is teruggeschroefd kan die zijn warmte dus niet kwijt waardoor deze in de 8.02 stand schiet. De vloerverwarming is een trage verwarmer en de thermostaat knop op de mengverdeler drukt de aanvoer dicht zodra de max temperatuur is bereikt wat de vloer in mag. vervolgens moet de vw de gevraagde temperatuur realiseren/ vasthouden.
Is dit nu een situatie welke ik moet accepteren of is dit nog beter in te regelen? De vele starts hebben naar mijn weten een negatieve invloed op het gasverbruik en wenselijk lijkt mij dan ook dat die minder vaak maar wat langer brand.
Belangrijk, ik ervaar geen koude klachten alles warmt wel netjes op