Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnKijk
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb twee Switch Flex Mini's en die bewijzen braaf dienst. Nadeeltje van deze switches is dat ze qua poort config drie opties hebben. 1) Alle VLANs, 2) Eén specifiek VLAN of Disabled.

Nu wil ik m'n laatste niet Ubiquiti switch vervangen, maar daarbij is het een vereiste dat deze ook Custom Port Profiles ondersteunt met een selectie van VLANs. Anders gezegd, ik heb de mogelijkheid nodig om zeg VLAN 2, 4 en 7 op een poort te zettenen niet alle VLANs aan te bieden. Dit wordt niet ondersteund door de 5 poorts Switch Flex Mini. Ik heb gezocht, maar kan nergens vinden of de Ubiquiti Switch Lite 8 PoE dit ondersteunt.

Voor ik er een bestel en hem dan terug moet sturen, dat vindt niemand leuk, ben ik daarom benieuwd of iemand me kan vertellen of de Switch Lite 8 PoE dit ondersteunt, of dat ik toch een andere switch moet kiezen.

Beste antwoord (via MijnKijk op 20-12-2022 12:03)

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-06 16:15
Ik ben zelf in bezit van een Ubiquiti Switch Lite 8 PoE en ik kan meerdere Vlans op poort profiel zetten en gebruiken per poort.

Dus het antwoordt is ja de USW- lite-8 onderteund dit.
Tevens bij de flex wordt het ook speciefiek genoemd de beperkingen in de datasheet waar andere switches dit niet hebben.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-06 16:15
Ik ben zelf in bezit van een Ubiquiti Switch Lite 8 PoE en ik kan meerdere Vlans op poort profiel zetten en gebruiken per poort.

Dus het antwoordt is ja de USW- lite-8 onderteund dit.
Tevens bij de flex wordt het ook speciefiek genoemd de beperkingen in de datasheet waar andere switches dit niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnKijk
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-05-2024
Top, dan ga ik hem bestellen. Dank!

Klopt overigens dat het er bij de Flex bij staat, maar ik zou het vervelend vinden als ik er overheen gelezen had en hem moe(s)t retourneren.

[ Voor 67% gewijzigd door MijnKijk op 20-12-2022 12:06 . Reden: aanvulling over de flex ]