1 radiator in huis wordt niet warm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Topicstarter
1 radiator in huis wordt niet warm, dus dan zou 9 van de 10x de oplossing zijn je moet hem ontluchten. dat gedaan, maar nog steeds blijft de radiator in de woonkamer koud.

Tuinslang op de radiaotr aangesloten, knop vol open, zodat deze doorspoelt en dan wordt de radiator wel warm.

Mij vermoeden is dus dat het bij de retour van de radiaotr misgaat. Deze is denk ik verstopt / geblokkeert.

Hebben jullie tips hoe ik dit zou kunnen oplossen zonder alles los/af te koppelen?

Overige radiatoren worden wel snel warm trouwens.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:20
Heb je het voetventiel (indien aanwezig) ook opengedraaid? Kan met inbussleutel en dan linksom (tegen de klok in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

crisp

Devver

Pixelated

Soms blijft het ventiel van de thermostaatkraan vastzitten. Je kan dan de knop eraf halen en proberen om voorzichtig(!) het ventiel (pinnetje dat uitsteekt) weer los te krijgen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
crisp schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:23:
Soms blijft het ventiel van de thermostaatkraan vastzitten. Je kan dan de knop eraf halen en proberen om voorzichtig(!) het ventiel (pinnetje dat uitsteekt) weer los te krijgen.
Er zit een tado knop op, maar die is er al af, dus zou hij volledig open moeten staan toch? Want het pinnetje wat er op zit kan ik prima indrukken en deze schiet daarna weer naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 135360 schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:32:
[...]

Er zit een tado knop op, maar die is er al af, dus zou hij volledig open moeten staan toch? Want het pinnetje wat er op zit kan ik prima indrukken en deze schiet daarna weer naar buiten.
Dan zal dat inderdaad niet het probleem zijn. Ik had toevallig van de week wel een radiator waar dat pinnetje vast zat. Een kleine tik er tegenaan en de radiator liep toen weer door.

Dan blijft toch een eventueel voetventiel over, of een blokkade elders...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njmbu
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-02-2023
Probeer de andere radiatoren even dicht te draaien en kijken of hij dan wel door stroomt met de kamerthermostaat hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hele weekend de tado knop er af gehad, niks mee gedaan, en zojuist wordt de radiator wel warm.

aangezien we blokverwarming hebben, en het inmiddels niet meer koud is, denk ik ook dat de druk misschien te laag is waardoor die niet lekker doorstroomt.
Pagina: 1