Toon posts:

Gaming laptop 3060 1440p/1080p?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:50
Wat ga je met je laptop doen?
Ik heb al een redelijk goed game pc maar wil er een laptop bij vanwege "studie" en wil kunnen gamen in mijn slaapkamer of wanneer ik op vakantie ga. Games die ik graag speel zijn warzone 2.0, conan exiles, fifa 23 en speel graag assassin's creed games (wachtend op AC mirage). Mijn eisen zijn wil graag dat het scherm 120+ hz heeft en in warzone 2.0 wil ik ook zeker 90+ fps halen waarbij niet alles op max settings hoeft. Singleplayer AAA games het liefst 40/45+ fps (is dit realistisch met een 3060 op 1440p?). Ik kijk ook graag films/series maar dat kun je zelfs op een "aardappel". Ik heb een aantal laptops gevonden met 1080p en 1440p schermen waarbij ik erg twijfel want mijn budget is genoeg voor een laptop met 3060 gpu. Kan de 3060 wel alles wat ik hier boven vraag? Hoe lang gaat de 3060 dit kunnen doen? Ik wil namelijk graag zeker 3 jaar op medium/high alles kunnen spelen. Wat is verstandiger 1080p of 1440p met een 3060? Hoe werkt gsync bij laptops? Moet dit ook in de specificaties staan of is dit bij een laptop met nvidia gpu standaard verwerkt?

Wat is je budget?
Max 1400 het liefst natuurlijk minder.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
3 keer per week mee naar school ongeveer 2/3 uur per dag nodig voor tekstverwerking en wil hem uiteraard 2x per jaar met vakantie mee sjouwen. Verder blijft deze laptop ergens tussen de slaapkamer en woonkamer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merk voorkeur maar wel de vraag kan ik beter even wachten op nieuwe nvidia/amd laptop gpus? Heb namelijk al een laptop voor school kan er alleen niet op gamen. Of is de 30xx reeks voldoende voor wat ik er mee wil? Wat zijn de nadelen van een 5800h tov een 6800h?

uitvoering: Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU0192MH) - niet de nieuwste ryzen (wat zijn de voordelen tov de 5800h?) en ddr4(in mijn ogen is ddr5 nog niet veel beter dan ddr4 van nu of zeg ik nu iets geks?)

uitvoering: ASUS ROG Strix G15 G513RM-HQ241W - (nieuwere reeks amd cpu (?) en nieuwe ddr5 (?)

En dan nog 2x een laptop met 1080p scherm

uitvoering: Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU019VMH) - eigenlijk zelfde als de 1e alleen kleiner ssd (heb nog een 1tb m.2 ssd liggen)

uitvoering: HP Omen 16-b0003nd (spreekt mij het minst aan van dit lijstje)

[Voor 6% gewijzigd door Sokucho op 18-12-2022 04:40]

PC : Ryzen 7 3800x / 6800XT / 32 GB DDR4 @ 3200

Alle reacties

• Acezeck
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-02 14:43
Ten eerste, waarom wil je 1440P op zon klein scherm? Dan loop je FPS mis door hoge resolutie terwijl op een laptop je niet veel er mee voorruit gaat.

Je benoemt ook 120 HZ wat geen probleem is. Tegenwoordig hebben ze dat vrijwel allemaal.

Ook lijkt performance heel belangrijk te zijn. Dan kan je beter voor een 3070 gaan. Hopen op een korting ergens voor 1500 of 1600 euro. Kijk bijvoorbeeld naar deze https://tweakers.net/pric...tana-gf76-11ug-422nl.html

Misschien gaan standaard lijn laptops maar een 3070 maakt voor jou wel het nodige verschil. En voor games zoals Warzone zou ik ook meer kijken naar GPU dan CPU.

https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdl
Deze is er ook nog maar ik hou niet zo van Acer. Maar toch. Anders gewoon kijken naar wat anders. Als je echt 3060 genoeg vind dan is de Lenovo die je stuurde wel mooi. Maar eerlijk gezegd zie ik het nut niet van 1440p op een Laptop.

• Sokucho
@Acezeck je hebt helemaal gelijk 1440p heeft niet veel nut bij zo een klein schermpje. Is een 3060 op 1080 dan ook net te weinig voor mijn eisen? Zijn er nog verschillen in 3060/3070 laptop gpu's waar ik op moet letten?

• Acezeck
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-02 14:43
Ik denk dat met je wens om lange tijd te gamen >2 jaar dan zou ik een 3070 aanraden. Tuurlijk zou die 3060 je niet in de steek laten maar liever een 3070!

GPU is voor jou use-case ook wat interessanter dan CPU.

Maar eerlijk gezegd moet je gewoon kijken wat de beste GPU is voor je budget. Die laptop die ik deelde van MSI lijkt me je limiet. En Acer zou je beter kunnen ontwijken.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Een 3060 mobile voor laptops is langzamer is als een 3060 voor een Desktop.

Dat is wel iets om rekening mee te houden.
Ik zou echt gaan voor 3070,voor de wat hogere resoluties en als je langer met een laptop wilt gamen op medium high

Gsync werkt trouwens gewoon zonder dat je wat hoeft te doen.

[Voor 25% gewijzigd door freaky35 op 19-12-2022 17:03]

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:30
Een ding waar ik me op verkeken heb, het geluid: heb nu net een maandje een laptop met 3070ti, op 1080p is dat prima frames, maar maakt behoorlijk wat lawaai om koel te blijven.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• Sokucho
Cyriel85 schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:10:
Een ding waar ik me op verkeken heb, het geluid: heb nu net een maandje een laptop met 3070ti, op 1080p is dat prima frames, maar maakt behoorlijk wat lawaai om koel te blijven.
Dat ben ik uiteraard niet vergeten en voor ik een koop doe ga ik dit in reviews opzoeken. Thx

• Sokucho
Allen bedankt heb eens een kijke genomen op V&A en voor een zeer scherpe prijs uitvoering: HP Omen 16-c0100nd aangeschaft met ruime garantie en behoud van 50% van het budget.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee