Vraag

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:00
Mijn vraag
Midden in een game, toen ik even 5 mins ben weggelopen bij mn PC stond mn monitor op standby. PC herstart windows wou een probleem oplossen en bleef maar draaien. PC weer proberen op te starten en sindsdien krijg ik soms beeld, maar vaak niet. Dit deed mijn vermoeden dat mn videokaart defect is. Maar geen andere liggen om het te testen. Na hem losgemaakt te hebben en even schoongemaakt te hebben, kwam ik weer in windows, probeerde in te loggen en sloeg de boel weer vast.

Dit deed mij vermoeden dat dit misschien dan toch aan het mobo of geheugen ligt, maar ik kom niet ver vaak. Dus kan geen USB draaien met test software.

Snap dat dit niet eenvoudig te bepalen is wat er mis is, maar misschien dat iemand me op weg kan helpen. Kan morgen een 770 lenen van iemand om in elk geval de videokaart te testen.

PC heeft overigens een jaar zonder enkele problemen gedraaid en er is niks nieuws in gegaan sinds die tijd.

Relevante software en hardware die ik gebruik

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 179,-€ 179,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI)€ 229,30€ 229,30
1VideokaartenASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 OC edition€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair RM850 (2019)€ 157,43€ 157,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 565,73

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie verhaal boven

Alle reacties

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

AzzKickah

06-CENSORED

Mjah lijkt me toch wel de GPU dan. Morgen weet je meer met die 770.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
BIOS reset gedaan?

Kan je stabiel in het BIOS blijven?

Windows in safe mode opgestart?

Moederbord BIOS up to date?

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:02
Wat zijn je Temperaturen?
Zijn de spanningen van je voeding nog ok?

Kan je allemaal in de meeste bios van MSI nakijken.

Draaien de koelers ? Zit er toevalling niet een vol stof ?
(Misschien snel na een jaar, maar toch effe bekijken.

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:59
Start de pc wel gewoon als je de HDMI van je mobo gebruikt?

Be “fearful when others are greedy, and greedy only when others are fearful.”

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
BTFD schreef op zondag 18 december 2022 @ 07:15:
Natuurlijk niet. Dan komt er helemaal geen beeld.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:55

nelizmastr

Goed wies kapot

BTFD schreef op zondag 18 december 2022 @ 07:15:
De Ryzen 5600X heeft geen ingebakken video chip. De aansluitingen op het moederbord doen dan niets.

I reject your reality and substitute my own

• ThaPegasus
Uszka schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 23:52:
BIOS reset gedaan?

Kan je stabiel in het BIOS blijven?

Windows in safe mode opgestart?

Moederbord BIOS up to date?
Reset gedaan inderdaad.

Kom nu zelden zelfs in de POST en die keer dat ik er kwam, kwam ik niet in de BIOS meer.

Gezien het feit dat hij nu telkens ‘random’ op een ander qled lampje stopt vermoed ik meer en meer het moederbord. Omdat hij nu zonder videokaart vaak ook stopt op het eerste lampje. En soms random ook wel eens op de tweede of derde.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:35
Welke lampjes blijven branden op het moederbord, dat zijn vast de foutcodes.

Zie manual wat die betekenen

• ThaPegasus
freaky35 schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:43:
Welke lampjes blijven branden op het moederbord, dat zijn vast de foutcodes.

Zie manual wat die betekenen
Klopt dat heb ik ook gedaan, maar krijg telkens een andere. Dus ik moet echt even iemand vinden waarbij ik kan testen met verschillende onderdelen. Want hij stopt soms op de RAM, maar soms ook op de CPU of VGA en heel soms komt hij zelfs tot de POST

• ThaPegasus
Na toch even m'n RAM een voor een eruit gehaald te hebben. Lijkt hij het nu op 1 stick weer te doen en de andere niet. Dus blijkbaar light het aan m'n RAM. Thanks allen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee