Vraag

• DeeJeeV
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-02 07:07
Beste tweakers,

Vandaag is de LG UltraGear 27GP850-B aangekomen van de Mediamarkt en hoewel ik het een tof scherm vind (en zeker een mooie upgrade van een 23" 1080p TN scherm) zijn er 2 mindere dingetjes.

Ten eerste zit er een kleine kras midden op het scherm met de breedte van een haar waarvan ik hoopte dat het niet zichtbaar zou zijn maar het distort de pixels vooral op een lichte achtergrond. Mocht het iets van lijm zijn kan ik proberen om het eraf te wrijven maar ik vrees het ergste. Is dit een legitieme reden om hem retour te sturen? Ik vraag me af of het het gedoe waard is maar het is wel erg jammer.

Ten tweede als ik 10 bits inschakel op 144/165 hz OF overclock naar 180 hz 8 bits (wat een officiele functie is van de monitor) krijg ik artifacts. Ik meende dat de GTX 1060 displayport 1.4 ondersteunde maar wellicht niet? 10 bits 120 hz of 8 bits 165 hz werkt wel gewoon bijvoorbeeld. Dit zie ik niet als probleem echter, een GPU upgrade zit er in de toekomst wel in.

Bedankt voor uw input.

Beste antwoord (via DeeJeeV op 03-01-2023 23:52)

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:41
Ga niet knoeien aan die kras, die hoort er niet te zitten. Je koopt een nieuw product en dat behoort te voldoen aan een mooie term die conformiteit heet; kortom, een feilloos werkend product dat doet dat het moet doen, jou een mooi en snel beeld geven.

En dat doet het niet. Mail sturen en terug met dat ding, en aandringen op directe vervanging (dus niet een garantie/reparatie periode in, alhoewel de winkel daar wel recht op heeft. Je mag namelijk ook de koop ontbinden middels WKOA en dan zou je gewoon je geld terug moeten krijgen.

Kortom, voel niet alsof je de winkel tot last bent, die kras gaat je storen, je koopt iets nieuws en dat hoort gewoon te werken zoals je verwacht. Begrijp niet waarom je jezelf zo zou wegcijferen bij een zakelijke transactie. De winkel lost dit op met de leverancier, niks aan de hand. Producent had gewoon deugdelijk product moeten uitsturen, maar logischerwijs kunnen ze niet elk product haarfijn testen.

Wat het tweede betreft, geen idee, lijkt me een probleem als je je vervangende, goede scherm hebt ontvangen

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:41
Ga niet knoeien aan die kras, die hoort er niet te zitten. Je koopt een nieuw product en dat behoort te voldoen aan een mooie term die conformiteit heet; kortom, een feilloos werkend product dat doet dat het moet doen, jou een mooi en snel beeld geven.

En dat doet het niet. Mail sturen en terug met dat ding, en aandringen op directe vervanging (dus niet een garantie/reparatie periode in, alhoewel de winkel daar wel recht op heeft. Je mag namelijk ook de koop ontbinden middels WKOA en dan zou je gewoon je geld terug moeten krijgen.

Kortom, voel niet alsof je de winkel tot last bent, die kras gaat je storen, je koopt iets nieuws en dat hoort gewoon te werken zoals je verwacht. Begrijp niet waarom je jezelf zo zou wegcijferen bij een zakelijke transactie. De winkel lost dit op met de leverancier, niks aan de hand. Producent had gewoon deugdelijk product moeten uitsturen, maar logischerwijs kunnen ze niet elk product haarfijn testen.

Wat het tweede betreft, geen idee, lijkt me een probleem als je je vervangende, goede scherm hebt ontvangen

• DeeJeeV
Okee, dat is duidelijk bedankt voor je reactie. Tijdens het gamen valt het minder op gelukkig maar op statische beelden zoals het browsen van tweakers.net is het wel erg duidelijk. Denk dat deze dan inderdaad retour gaat.

En de overclock vermoed ik is geen defect aan het scherm maar zal wel iets met de bandwidth te maken hebben.

• Zuvio
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:00
Ik kon op de LG32GQ950 geen overclock aanzetten / hoge refresh op 4K kiezen totdat ik de display port op 1.4a zette op de monitor. Heb jij de optie 1.4a?

En terugsturen die monitor! Ik had na 1 jaar en 11 maanden een dode pixel op mijn oude PG279Q van asus, binnen coolblue garantie dus geld terug.

• DeeJeeV
Heb jij de optie 1.4a?
De info voor GTX 1060 zegt 'DisplayPort 1.2 certified and DP 1.3/1.4 Ready'. Ik gebruik de meegeleverde displayport kabel van het scherm. Maar Nvidia kennende kan het zijn dat ze slechts DP1.2 bandwidth ondersteunen en er niet al te duidelijk over zijn. Maar voor 1440p moet ik op termijn toch een andere graka.

Edit: Ik zie de optie voor displayport version staan en hij staat op 1.4 (niet 1.4a) maar als ik de hz verander naar 180 hz in de Nvidia control panel dan geeft hij artifacts dus waarschijnlijk ondersteunt de GTX 1060 het niet.

[Voor 31% gewijzigd door DeeJeeV op 18-12-2022 17:55]

• Lightspeed
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-01 13:20
Ik heb het zelfde scherm (al een ruim jaar happy mee) en een asus dual 1060 6gb en bij mij werkte het gelijk.
Heb er wel een langere dp 1.4 kabel bij gekocht omdat de bijgeleverde te kort was. Ik had nog wel wat oude dp kabels liggen maar die gaven allemaal idd artifacts of geen beeld bij 180hz.. Maar met de bijgeleverde en nieuwe kabel draait het gewoon op 1440p 180hz 10bit (ook met hdr aan en g-sync)

• Remzi1993
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-01 12:28
Ik ben benieuwd hoe dit allemaal is afgelopen. Hopelijk kan @DeeJeeV wat meer vertellen hierover.

• DeeJeeV
Dat de overclock niet werkte was heel vreemd aangezien ik ook een GTX 1060 heb maar wellicht dat de meegeleverde displayport kabel ondermaats was.

Helaas heb ik het scherm moeten retourneren en was het scherm niet meer op voorraad bij de Mediamarkt in de buurt tenzij ik hem naar een andere winkel zou brengen (wat een beetje lastig gaat aangezien ik geen auto heb) dus heb toen mijn geld maar teruggevraagd. Wellicht was het handiger geweest als ik hem per post had verzonden maarja. Dat wordt dus even sparen voor een andere.

Ik heb wel vaak pech met beeldschermen want ik heb in het verleden ook een scherm gehad die ik twee keer heb om moeten ruilen vanwege dode pixels bij aankoop maar dat schijnt wel vaker voor te komen mocht ik verhalen geloven. Hopelijk geeft mijn volgende aankoop minder gedoe maar je zou het bijna verwachten haha.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee