• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31
Ik heb een Warmtepomp die met dit weer lekker kWh;s aan het verbruiken is.
Nu wil ik graag inzicht in het verbruik.
Nu zit ik te denken aan een Shelle 3EM.

Mijn meterkast heeft er volgens mij plek voor:

Rechtsonder is de groep van de warmtepomp, ik heb op de rails erboven plek voor de shelly, en de blokjes voor de phases kunnen mooi bovenin, volgens mij.

Ik heb gekeken naar hoe te installeren, maar heb nog wat vragen.
https://global.discourse-...9f8ad9d3ecff7746b8252.png
De shelly moet ik ook op de ALS van de WP aansluiten, als ik het goed lees dus bij de kabels aan de onderkant van de ALS, klopt dit?

Moet de shelly daarnaast ook nog zijn eigen stroom krijgen? En waar is die het beste vanaf te tappen?

Tijd van werken, tijd van rusten

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:19
Toevallig afgelopen week een aangesloten met hetzelfde doel 😊

De klemmen waren wel iets groter dan gedacht 😉

Uiteindelijk de klemmen erachter geplaatst.
Je sluit 3 draden fase en 1 nul aan, overeenkomstig met de fasen die je meet.
Als je wat wilt schakelen zit daar nog een “in en output” voor.

• Driek
_NvS_ schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:28:
Toevallig afgelopen week een aangesloten met hetzelfde doel 😊
[Afbeelding]
De klemmen waren wel iets groter dan gedacht 😉
[Afbeelding]

Uiteindelijk de klemmen erachter geplaatst.
Je sluit 3 draden fase en 1 nul aan, overeenkomstig met de fasen die je meet.
Als je wat wilt schakelen zit daar nog een “in en output” voor.
ah kijk mooi een ervaringsdeskundige,

Heb je de Shelly voor of na de aadlekschakelaar van de warmtepomp aangesloten?

• _NvS_
Mijn warmtepomp zit op een aardlekautomaat, net als de rest van de kast. Heb die voedingen daarvan gepakt, als je goed kijkt zie je ze wellicht lopen 😊

• _NvS_
@Driek zie jij soms ook negatieve wattages van enkele watts lopen als je warmtepomp niet in gebruik is ?

• Driek
Nee, volgens ha niet. Jij dus wel?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarschijnlijk inductiestroom. Niet veel aan te doen. Mijn Shelly EM op de zonnepanelen meet ook altijd 7watt opbrengst.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• _NvS_
@Driek ja ik wel inderdaad maar als @JvS het ook kent gebeurt het dus vaker. Ben dan bijna benieuwd of het met de kWh meters zoals die van homewizzard ook zo is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee