Toon posts:

Bij aansluiten tweede pc flinke internet drop.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wexzor
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-01 22:20
Ik weet niet zo goed waar dit thuis hoort maar een gedeelte is netwerk gerelateerd.

Op het moment dat mijn tweede pc aan gaat, dan valt mijn internet weg. Het maakt niet uit of de pc aan de netwerk kabel zit of niet. Kan het zijn dat de voeding van mijn tweede pc voor storing zorgt?
Alle pc's zitten wel op de zelfde groep. ( ook de switch zit op zelfde groep )
Op het moment dat ik de stroomkabel uit de pc trek, is ook de internet drop weg.
De tweede pc werkt wel gewoon naar behoren.

Ik hoop dat iemand een idee heeft.
Alvast bedankt!

Beste antwoord (via wexzor op 30-12-2022 16:50)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:53
Meest waarschijnlijke is de voeding van je PC, wat veel mensen niet weten is dat die altijd aan de spanning hangt (extra tip voor iedereen die met sluipverbruik bezig is, zet er een netschakelaar tussen)

Heb je al een geprobeerd die PC in een andere wcd te stoppen, het liefst een ander groep.
Heb je de spanning kabel al eens vervangen, bij slecht contact/ halve breuk kan die staan te spetteren op het net.
Heb je geprobeerd die PC ergens anders neer te zetten (kun je zien of het straling is of via het net)?
Heb je een powerline adapter in je netwerk?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het zou behoorlijk helpen als je een paar details zou geven:
- hoe verbind je met het internet (DSL? Kabelinternet? Glas?)
- welke modem/ONU gebruik je? Merk+model. Hoe branden op moment dat je "internet weg" is de LEDs daarop?
- hoe zijn de PCs waar je ervaart dat "internet weg" is verbonden aan die modem/ONU? Je noemt een switch. Merk+model en wat waarop aangesloten is zou helpen.
- hoe ervaar je exact dat "internet weg" is? Ik veronderstel dat je niet kunt surfen, maar als je probeert te pingen naar een URL (ping www.google.com) of naar een IP op het internet (ping 8.8.8.8) wat gebeurt er dan?
- je zegt dat internet wegvalt, maar zegt niets over je LAN. Hoe is de verbinding met switch, router en modem als internetverbinding er niet is? Bij welke stap gaat het mis?
- aangezien we het over stroomkabels hebben: zijn je stopcontacten (bij beide PC's) geaard?

[Voor 5% gewijzigd door dion_b op 17-12-2022 19:58]

Soittakaa Paranoid!

• wexzor
Glas-> Fritzbox 5530 -> TP-link switch sg105-> Tp-link switch s1g05-> PC. Alles met Cat5e of 6.
Stopcontacten zijn zover ik kan zien allemaal geaard.

Ik heb in principe met mijn PC geen last. Deze kan aanstaan heb ik altijd goed internet. Via speedtest 900mb+
Heb zojuist een uur of 3 pingplotter naar google.com en twitter.com laten pingen. 0% packet loss.
Op het moment dat de tweede pc de stroomkabel in een willekeurige stekker doet. Ook al is deze niet met kabel aangesloten begint de packet loss. LAN verbinding blijft actief. Het is echt packetloss.
Doe ik dus de tweede pc de stekker erin. Zie ik dat packetloss begint te ontstaan. Tot aan 80% via pingplotter.

[Voor 9% gewijzigd door wexzor op 17-12-2022 21:17]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04

lier

MikroTik nerd

Treedt het ook op als je je pc in safe mode opstart met netwerk ondersteuning?
Zou het kunnen dat er een torrent client op de pc draait (of iets anders dat je netwerk belast)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• wexzor
lier schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 22:10:
Treedt het ook op als je je pc in safe mode opstart met netwerk ondersteuning?
Zou het kunnen dat er een torrent client op de pc draait (of iets anders dat je netwerk belast)?
Het vreemde is dat de PC niet eens aan hoeft te staan=) Als de stekker maar in het stopcontact zit... Ook welke stopcontact maakt niet uit.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04

lier

MikroTik nerd

Heb je de stekker al een keer omgedraaid?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:43
@wexzor het lijkt er op dat de slechte pc electrisch niet in orde is. controleer dat
gebeurt het ook met een andere pc ter vervanging van de slechte pc ?
modem, router & switches hebben waarscjhijnlijk geen stekker met randaarde.
is er andere verbinding van de slechte pc naar de andere componenten in je infrastructuur ?
bijvoorbeeld een kvm switch ? zodat je een lus krijgt.
de modem en router kunnen op een andere groep zitten, dat kan ook een rol spelen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:53
Meest waarschijnlijke is de voeding van je PC, wat veel mensen niet weten is dat die altijd aan de spanning hangt (extra tip voor iedereen die met sluipverbruik bezig is, zet er een netschakelaar tussen)

Heb je al een geprobeerd die PC in een andere wcd te stoppen, het liefst een ander groep.
Heb je de spanning kabel al eens vervangen, bij slecht contact/ halve breuk kan die staan te spetteren op het net.
Heb je geprobeerd die PC ergens anders neer te zetten (kun je zien of het straling is of via het net)?
Heb je een powerline adapter in je netwerk?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-01 21:00
EDIT: korte versie: wat ben hierboven ook zegt :*)

Met de beschreven symptomen wordt het een beetje gokken, en misschien dus een kwestie van experimenteren.

Ik zou zelf in eerste instantie de voeding verdenken, omdat het probleem ook bestaat als de PC uit staat (als ik het goed begrijp)

Is de PC (voeding) aangesloten op een randaarde stopcontact, en is de bedrading (naar de wand contactdoos (in de muur dus) en de aansluitkabel naar de PC ok ? (aarde draad ook bedraad en aangesloten.
Als je kan testen met een vervangende voeding is dat misschien ook een poging waard. (Een goede voeding kost je geen arm en been, mocht het probleem hier blijken te zitten.)
Is de behuizing een metalen kast, of is het gedeeltelijk open (groot venster)? RF storing uit de kast omdat het geen mooie dichte kooi van faraday is lijkt me niet erg waarschijnlijk, maar bij gebrek aan alternatieve ideen...

[Voor 7% gewijzigd door AzertyNL op 18-12-2022 10:21]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25
Was paar maand terug vergelijkbaar topic. Dacht dat de oorzaak was dat beide pcs/switch op brakke stekkerdoos zaten, die vervangen en toen was het opgelost

Misschien geeft dat wat input?

CISSP! Drop your encryption keys!

• wexzor
Voeding + switch zijn besteld. Ik laat het weten wat het was!

• wexzor
Nou al met al. Stopcontact vervangen en voeding en het probleem is weg! gare stopcontact + gare voeding was het probleem. Thanks voor jullie input!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee