Toon posts:

Sphero mini programmeren

Pagina: 1
Acties:

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 19:46
Hallo,

ik weet niet goed in welke categorie ik dit moest zetten… dus ik hoop dat ik juist ben

Ik ben aan het nadenken om de sphero mini aan te kopen voor mijn 11-jarige zoon. Hij kent de basis van programmeren op school via block coding Scratch. Dus ik ben aan het nadenken om dit gadget te kopen voor hem om daar wat meer in te verdiepen.

Maar voor de mensen die dit hebben en gebruiken om kleine programmaatjes te maken, zijn er voorbeelden van iets meer geavanceerde zaken die je kan programmeren? Want ik kan mij niet bedenken wat meer je kan doen met de sphero mini dan hem gewoon wat te laten navigeren gezien er bv geen lichtsensor in zit om meer variatie in te brengen…

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik op de site van Sphero kijk is de Mini leuk, maar vrij beperkt inderdaad. Soort ding dat een paar keer uit de kast komt en daarna naast de Nabaztag-konijn en consorten stof gaat vangen :z

Ze hebben ook een (flink duurdere) Sphero Bolt dat een stuk meer kan, maar uiteindelijk ook weer een gimmick is. Ik zou daarom meer kijken naar hun LittleBits sets. Die zijn een stuk meer open-ended, waar je meer lego-achtig kunt bouwen waar je zelf zin in hebt. Nadeel is enerzijds natuurlijk dat je kind dus zelf gemotiveerd moet worden om van een hoop spulltetjes iets werkends te bouwen, en anderzijds dat het alsnog duurder en veel minder krachtig is dan een Arduino-starterset.

Heb zelf twee zoons die een beetje programmeren. De oudere - nu 10 - zou ik ook zoiets kunnen geven, maar hij is nu veel te druk bezig met Minecraft mods schrijven (en de virtual machine waar z'n Minecraft server op draait beheren). Ik laat hem daar lekker mee doorgaan. Ik verwacht voor eigen studie (ben op m'n oude dag bezig met HBO Elektrotechniek) ergens in het voorjaar met Arduino aan de slag te moeten, op dat moment probeer ik hem erbij te betrekken.

Soittakaa Paranoid!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 19:46
dion_b schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 17:14:
Als ik op de site van Sphero kijk is de Mini leuk, maar vrij beperkt inderdaad. Soort ding dat een paar keer uit de kast komt en daarna naast de Nabaztag-konijn en consorten stof gaat vangen :z

Ze hebben ook een (flink duurdere) Sphero Bolt dat een stuk meer kan, maar uiteindelijk ook weer een gimmick is. Ik zou daarom meer kijken naar hun LittleBits sets. Die zijn een stuk meer open-ended, waar je meer lego-achtig kunt bouwen waar je zelf zin in hebt. Nadeel is enerzijds natuurlijk dat je kind dus zelf gemotiveerd moet worden om van een hoop spulltetjes iets werkends te bouwen, en anderzijds dat het alsnog duurder en veel minder krachtig is dan een Arduino-starterset.

Heb zelf twee zoons die een beetje programmeren. De oudere - nu 10 - zou ik ook zoiets kunnen geven, maar hij is nu veel te druk bezig met Minecraft mods schrijven (en de virtual machine waar z'n Minecraft server op draait beheren). Ik laat hem daar lekker mee doorgaan. Ik verwacht voor eigen studie (ben op m'n oude dag bezig met HBO Elektrotechniek) ergens in het voorjaar met Arduino aan de slag te moeten, op dat moment probeer ik hem erbij te betrekken.
Littlebits lijkt mij wel iets. Maar als het is om eens zaken te programmeren dan zit je wel direct aan meer dan 300 euro. Wel jammer dat het zo’n stevig prijskaartje is

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee