Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Vraag
Alle reacties
Daar zat ik ook aan te denken. Echter is deze share dan beschikbaar over mijn netwerk voor alle devices en niet alleen voor de VM. Op zich niet zo'n probleem en zal werken. Maar ik denk dat het wellicht beter is dat in de VM configuratie zelf deze koppeling wordt aangebracht en dat deze VM als enige de drive kan gebruiken rechtstreeks op de host zonder een share.Rolfie schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:34:
Op je HyperV machine de E drive delen via een share.
Netwerk drive maken vanuit je VM naar share?
Maar wellicht kan dit gewoon niet en vraag ik iets onmogelijks.
Alhoewel ik in de VM settings een optie zie staan een fysieke drive te koppelen, maar deze optie is disabled.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Met de connection settings kan je alleen de lokale drives selecteren van de PC waar de de RDP sessie start.
Niet de drive van de host zelf.
Daarom geef je ook rechten op de share, of eventueel in de Windows Firewall SMB limiteren tot de VM.Xymox schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:42:
[...]
Daar zat ik ook aan te denken. Echter is deze share dan beschikbaar over mijn netwerk voor alle devices en niet alleen voor de VM. Op zich niet zo'n probleem en zal werken. Maar ik denk dat het wellicht beter is dat in de VM configuratie zelf deze koppeling wordt aangebracht en dat deze VM als enige de drive kan gebruiken rechtstreeks op de host zonder een share.
Het is ook geen standaard oplossing wat je zoekt. Er zijn misschien nog wel wat trucjes te bedenken, maar dat zal de stabiliteit niet vergroten.Maar wellicht kan dit gewoon niet en vraag ik iets onmogelijks.
Alhoewel ik in de VM settings een optie zie staan een fysieke drive te koppelen, maar deze optie is disabled.
Share is de meest gemakkelijke.
fysieke disk kan wel maar dan moet je hem offline brengen op de host en en hem dan koppelen in de VMXymox schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:42:
[...]
Daar zat ik ook aan te denken. Echter is deze share dan beschikbaar over mijn netwerk voor alle devices en niet alleen voor de VM. Op zich niet zo'n probleem en zal werken. Maar ik denk dat het wellicht beter is dat in de VM configuratie zelf deze koppeling wordt aangebracht en dat deze VM als enige de drive kan gebruiken rechtstreeks op de host zonder een share.
Maar wellicht kan dit gewoon niet en vraag ik iets onmogelijks.
https://learn.microsoft.c...nd-2012/dn803924(v=ws.11)
A wise man's life is based around fuck you
Nadeel is dat de disks dan niet meer benaderbaar is op de hostZwelgje schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:35:
[...]
fysieke disk kan wel maar dan moet je hem offline brengen op de host en en hem dan koppelen in de VM
https://learn.microsoft.c...nd-2012/dn803924(v=ws.11)
Cloud ☁️
Ik heb inderdaad nu een share aangemaakt. Werkt prima.
Ik zat inderdaad ook te denken gewoon aan disk passthrough, maar een share zal ook werken.HKLM_ schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:38:
[...]
Nadeel is dat de disks dan niet meer benaderbaar is op de host
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)