Toon posts:

v3800 op asus cuv 4x-e gaat niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net dit mobotje aangeschaft maar nu wil ie mijn v3800 niet pakken :? Bij het booten begint ie te piepen en in de handleiding staat dat het mobo mijn videokaart niet kan vinden of dat z'n memory niet goed is???
Op mijn bh6 nooit problemen mee gehad die is overgens net overleden en die comp zaak had al mijn h.ware gecheckt,toen was er niets met mijn v3800 aan de hand.
Kan asus niet in asus?

Mijn ramm's kunnen trouwens ook niet meer bij elkaar,dan boot ie gewoon niet!Is dit ook een rare eigenschap van asus?
Ik hoop dat ik nog vrienden ga worden met dit mobo,want het begin gaat niet zo als ik het hebben wil i.e.g

Verwijderd

Topicstarter
niemand ideeen,het kan toch niet zo zijn dat en mijn mobo videokaart+dram stuk waren,en dat die comp.winkel dat over het hoofd had gezien!?
Of kan een videokaart of je dram half stuk zijn?

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand dan die mij kan helpen???

Verwijderd

Opstarten en piepen = kaart niet goed aangedrukt

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:34

Johnny E

Dôh !!

Weet niet of het kan maar probeer eens je vio een tikkie hoger te zetten (3,5V ipv 3,3V). Is een serie V3800 die niet lekker werkt bij 3,3V.

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 09:14 schreef Johnny E het volgende:
Weet niet of het kan maar probeer eens je vio een tikkie hoger te zetten (3,5V ipv 3,3V). Is een serie V3800 die niet lekker werkt bij 3,3V.
Ken inderdaad hoger op dit mobo. 3,6v maar uh niks hoor.
Ik draai nu met een voodoo3 pci,gaat perfect en ik heb nu die v3800 erbij gezet,monitor stekker in de v3800 hij start nu tenminste wel op maar je krijgt gewoon geen geeld :?
De juiste drivers staan nog op mijn h.disk maar dat kl%$#%ding doet niks?

Het is ook zo'n vage agp pro slot,zou die dan niet samen willen werken met een oud agp apperaat ofzo (met zo'n haak aan het eind van die connectors :? )

Nou ik hoop dat er nog iemand komt met een eventuele oplossing want ik begin hier goed van te balen ;(

Verwijderd

Topicstarter
kom op mensen ik wil divxies kijken,ik ben toch niet de enigste met dit soort problemen,of toch wel!?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Check eens in de BIOS als de de primaire video op AGP staat en check als de kaart via de BIOS een IRQ krijgt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 23:43 schreef Sinclair het volgende:
Check eens in de BIOS als de de primaire video op AGP staat en check als de kaart via de BIOS een IRQ krijgt.
Je brengt weer een beetje hoop in een goed afloop i.e.g
In mijn bios stond de primaire vga op pci die heb ik nu op agp gezet(deed nog niks),en die kaart krijgt idd.volgens mij niet eens een irq.Dus hoop is er wel maar ik snap er alleen de balle nog niet van hoe ik die irq's zelf softwarematig kan veranderen,zeker niet omdat mijn mobo staat ingesteld op plug en play :?

Trouwens sinds die v3800 er weer inzit blijft ie zeiken om de drivers voor pci 386 cpu :? |:( waarom ziet ie nou niet zelf dat er een agp kaart inzit?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook maar is voor de gein die 4 in 1 drivers geinstalleerd,2 sloten onder die pci vrijgelaten omdat ik daar iets over had gelezen NIKS nog steeds geen beeld |:(

Zelfs windows 98 weer opnieuw geinstalleerd in de hoop dat ie nu mijn agp kon zien ggrrrr.Dit is volgens mij het probleem hij noemt mijn v3800 "pci 386 cpu :? "Hij vraagt wel of ik 'm wil instaleren maar op geen van mijn huidge cd's staan drivers waar hij iets aan heeft.
Wat zie ik nou over het hoofd,asus reageerd ook al niet G$^%$^%de$$^%r.Ik ga ff schreeuwen hoor HEEEEELLLUUUUUUPPPPP

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

hm ik heb dat mobo ook hier thuis staan, met in de agp een wat oudere diamond V55 viper 16mb (riva tnt) doet het zonder problemen ;) en heb ook een v3800-tvr (agp 32mb) en die doet het ook zonder problemen in dat mobo weet je zeker dat je videokaart nog wel goed is :?

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 15:48 schreef gellie het volgende:
hm ik heb dat mobo ook hier thuis staan, met in de agp een wat oudere diamond V55 viper 16mb (riva tnt) doet het zonder problemen ;) en heb ook een v3800-tvr (agp 32mb) en die doet het ook zonder problemen in dat mobo weet je zeker dat je videokaart nog wel goed is :?
Ja ik had mijn comp nl.naar de shop gebracht daar hadden ze mijn hele zootje getest en het was mijn oude mobo die kaduuk was,er was niets aan de hand met mijn overige hardware werd mij verteld.
Heb jij dan misschien speciale instellingen gebruikt ofzo,of is het ook plug and play.Oftewel toen je je v3800 erin deed speelde hij meteen??

Verwijderd

Topicstarter
aaahhhh ik kom weer ff terug op het irq gebeuren hoor gellie moest jij dan niet een irq toewijzen?
Ik zat nl. net een topic van iemand te lezen die ook dit probleem had ja en iedereen vond het vaag dat de optie assign irq to vga er niet op zat,maar de oplossing stond er weer eens niet bij gggrrrr.Hoe ken ik die stink videokaart nou een irq geven???????????

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

nope just plug and play :) bij mij dan :)
de detonator drivers had ik toch al geladen voor de tnt 16mb :)
effe een reboot en hij draaide :)
win 2k zag gelijk dat het ipv een tnt een tnt2 was ;)
draaide perfect, maat aangezien de CUV4X-E de server is heb ik nu de kaart in een andere maar hij werkte bij mij zonder problemen :)
het mobo kan ook zonder problemen een GF2 (stroomvreters) aan dus ook het voltage wat het bord via de agp levert kan niet een probleem zijn lijkt me.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Je AGP slot is stuk !!!
Pagina: 1