Vraag

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:04
Deze week heeft mijn telefoon vanuit mijn broekzak al twee keer ongevraagd 112 gebeld. Ik weet dit omdat ik een SMS bericht krijg dat 112 gebeld is. Ook zie ik de oproep terug in de belgeschiedenis. Ik baal hier ontzettend van. Veel respect voor onze hulpdiensten.

Ik heb de telefoon altijd in m'n zak met het scherm naar mijn been. In mijn beleving is zo het scherm enigszins beschermd mocht ik mij ergens aan stoten bijvoorbeeld. Het is beide keren voorgekomen toen ik een wandeling maakte.

Ik heb al wat gezocht maar vind niet echt een oplossing. Hebben jullie ervaringen/ideeΓ«n?
Misschien is het zo simpel als m'n telefoon andersom in mijn broekzak doen?
Sinds kort heeft de telefoon een upgrade gehad naar Android 13. Zou het daarmee te maken hebben? Daarvoor is dit nog nooit gebeurd.

Alle reacties

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:12
Misschien is het zo simpel als m'n telefoon andersom in mijn broekzak doen?
Dat verwacht ik wel. Zeker gezien je zegt dat het tijdens een wandeling is gebeurd, waarschijnlijk reageert je scherm dan op zweet.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Controleer even je instellingen, display;

Deze instelling zou zulk gedrag moeten voorkomen. Hier gebeurt het iig nooit.

Maar aangezien het 112 is, heb je een noodoproep functie ingesteld oid?

[Voor 8% gewijzigd door eric.1 op 16-12-2022 23:58]

• hcQd
  • Laatst online: 10:35
Toestel gaat normaal niet vanzelf aan, misschien ook double tap to wake uitzetten.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ook gehad met mijn Android foon. (2 telefoons tegen elkaar aan in de zak)
Heb uiteindelijk het alarmnummer veranderd dat gebeld wordt vanuit lock modus.

[Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 17-12-2022 00:00]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-01 08:09
Over welk toestel hebben we het over? Vermoedelijk is het een instelling die je kan aanpassen.

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:33

Tahref

God bless you

Vingerafdrukscanner uitzetten.

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-01 19:49
Is mij perongeluk ook al een paar keer overkomen, bloed Irritant.
Bij mijn vorige Oneplus belde hij automatisch 112 als je 5x op de aan/uit knop drukte. (wat je doet als je hem vergist met de volume knop). En mijn huidige xiaomi heeft ook al een keer gebeld volgens mij.

Maar ergens in de instellingen kun je dit soort ongein uitzetten.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:04
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de flink wat 'handige features' uitgezet op basis hiervan.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Mijn telefoon zit ook altijd met het scherm naar me toe in m'n broekzak maar ik heb echt nog nooit 112 gebeld.. noch enig ander nummer per ongeluk. Dus denk dat het inderdaad eerder aan die 'handige' features ligt.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

eric.1 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:56:
Controleer even je instellingen, display;

[Afbeelding]
Deze instelling zou zulk gedrag moeten voorkomen. Hier gebeurt het iig nooit.

Maar aangezien het 112 is, heb je een noodoproep functie ingesteld oid?
Zelf ook ervaring met broekzakbellen naar het noodnummer of een van mijn noodcontacten. Deze instelling zou indd zulk gedrag moeten voorkomen, maar om wat voor reden dan ook werkt dit bij mij niet (Note20 Ultra). Mijn S4 of S7 had volgens mij nog echt een proximity sensor erin zitten, volgens mij werkt het bij mijn N20U middels de frontcamera. Met mijn S4 en S7 had ik nooit dit probleem, maar met de N20U wel af en toe, voornamelijk als ik... aan het wandelen ben ;)

Ik zweet makkelijk en snel, en als ik dan aan het wandelen ben wordt het display nat en lijkt het aanrakingen te simuleren. En gek genoeg doet op die momenten de accidental touch prevention het niet meer.

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II.

• theblindman
  • Laatst online: 27-01 23:49
Dit lijkt me echt een probleem om mee aan te kloppen bij de fabrikant van je toestel, die zouden moeten voorkomen dat dit gebeurt. Voor mij zou dit in ieder geval een reden zijn om een andere telefoon te kopen (en de huidige terug te sturen)

• LM1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 19:00
saveljos schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 00:11:
Is mij perongeluk ook al een paar keer overkomen, bloed Irritant.
Bij mijn vorige Oneplus belde hij automatisch 112 als je 5x op de aan/uit knop drukte. (wat je doet als je hem vergist met de volume knop). En mijn huidige xiaomi heeft ook al een keer gebeld volgens mij.

Maar ergens in de instellingen kun je dit soort ongein uitzetten.
Dit. Erg irritante functie, ook omdat je in eerste instantie geen idee hebt hoe het getriggerd wordt. Ik gok dat het eenzelfde soort functie is.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 12:22

AzzKickah

06-CENSORED

Hoe kan dat uberhaupt gebeuren dan? Telefoon in de broekzak, scherm naar het been, double-tap to wake, naar het dial-scherm, daarna 2x de 1 indrukken met je been, dan nog de 2 en daarna precies op de groene knop om daadwerkelijk te bellen?

Sure, het zou kunnen eens in de 21 miljard jaar. Maar hoe dan.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
AzzKickah schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:55:
Hoe kan dat uberhaupt gebeuren dan? Telefoon in de broekzak, scherm naar het been, touble-tap to wake, naar het dial-scherm, daarna 2x de 1 indrukken met je been, dan nog de 2 en daarna precies op de groene knop om daadwerkelijk te bellen?

Geen double tap to wake hebben? Mijn Samsung gaat aan als je hem kantelt. Verder gebeurd er niks, maar keertje met hiken toen het wat natter werd dan verwacht, hoorde ik ineens geluiden van nummer wat ingetikt werd. Alleen omdat hij alleen 112, 911, etc accepteert kon hij niks met die nummers, maar was erg irritant.

Gelukkig alleen dus gebeurd in hele natte omgeving. Was niet blij ermee dat iets basis als schermvergrendeling niet fatsoenlijk werkt.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

AzzKickah schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:55:
Hoe kan dat uberhaupt gebeuren dan? Telefoon in de broekzak, scherm naar het been, double-tap to wake, naar het dial-scherm, daarna 2x de 1 indrukken met je been, dan nog de 2 en daarna precies op de groene knop om daadwerkelijk te bellen?

112 bellen vanaf een gekochte foon is niks meer dan 2 presses (althans op mijn Android).
Kort de power indrukken, dan de grote rode emergency button tappen.

(Zelfs vervelend bij het uit je broekzak halen, 1 vinger op de power button en 1 vinger op het scherm waar de rode knop tevoorschijn komt en hij gaat al over)

[Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 17-12-2022 20:25]

PSN

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 12:22

AzzKickah

06-CENSORED

Nou ik vind het knap. Mijn telefoon gaat helemaal niet aan als de licht-sensor geen licht detecteert (lees: in de broekzak zit) dus dan gaat het scherm niet eens aan.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

We hebben bij de meldkamer meer last van smartwatches of auto's die random 112 gaan bellen

Die slimme horloges moeten registreren of de horloge valt met persoon of alleen de horloge. Dat gaat vaak mis.

Als je perongeluk broekzak gesprek hebt, geen probleem. Geef t aan als je t doorhebt. En anders is het zo. Als we je locatie meekrijgen krijg je hooguit bezoek van een agent. Keizonde. Maar liever dat dan dat je echte onzin (bom)meldingen o.i.d doet. Die agent komt enkel checken of je oke bent.
Een boete voor onnodig 112 bellen is erg zeldzaam.
Notoire bellers wordt soms wel de telefoon afgepakt of t nummers een uur geblokkeerd

Vaak kan je dit soort functies wel uitzetten of het noodnummer aanpassen naar een familielid ipv 112.

[Voor 13% gewijzigd door Dennis1812 op 17-12-2022 21:34. Reden: Stukje notoire bellen toegevoegd en uitleg agent]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Elke manufacturer zijn eigen dingetje.
De moto van het werk heeft daar hier geen enkel probleem mee om in de broekzak aan te gaan en je been op de rode knop te laten drukken.

Vandaar dat ik in die het nummer veranderd heb in de moto. Hiervoor een Samsung, die had dat weer niet op deze manier.

[Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 17-12-2022 20:39]

PSN

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2022
andere tip: gebruik een holster/riemtasje.
ze zijn tegenwoordig uit de mode en moeilijker te krijgen, maar het is wel fijn om een veilige vaste plek te hebben voor je telefoon.
ik heb een "militaire" stijl riemtasje met meer dan genoeg ruimte voor een grote telefoon en extra plekken voor andere dingen.
pocket-dialing wordt zo onmogelijk, en het verlaagt risico op buigen en krassen.
telefoon kan dan ook niet meer uit je zak vallen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... πŸ•°οΈ

Of neem een hoesje met een cover. Die beschermt ook meteen je display.

β˜€οΈ Goedemorgen zonneschijn! β˜€οΈ
β˜€οΈJa, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! β˜€οΈ

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-01 22:29

BazzH

Kei-goed...

AzzKickah schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:30:
Nou ik vind het knap. Mijn telefoon gaat helemaal niet aan als de licht-sensor geen licht detecteert (lees: in de broekzak zit) dus dan gaat het scherm niet eens aan.
Pocket mode inderdaad. Ding gaat in een broekzak echt niets doen. Tenminste, bij mijn OnePlus gaat dat altijd goed. Als ik per ongeluk 112 zou bellen, ben ik waarschijnlijk zelf aan het kloten.

Think smart........ Act stupid........

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 22:46
Och met mijn Oneplus One zo vaak gehad, soms wel 4 of 5x per dag dat het gebeurde en de stem van een alarmcentrale medewerker uit m'n broekzak kwam :X Had ook een hele rits van die sms'jes dat je onbedoeld het alarmnummer belt.

Double tap to wake en al die shit stond al uit.

Volgens mij was het voorbij toen ik van het standaard CyanogenOS naar LineageOS overstapte.

[Voor 11% gewijzigd door FastFred op 19-12-2022 09:41]

• Vaal
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:36

Vaal

𝖁𝖆𝖓 π•­π–Žπ–“π–˜π–‡π–Šπ–—π–Œπ–Šπ–“, π–‘π–šπ–‘!

Is het niet zo dat ie automatisch nooddiensten belt als je 5x op de sleep button drukt ofzo?

π•Ύπ–π–”π–“π–“π–Žπ–Š, π–Ÿπ–Š π–‘π–Šπ–Œ 𝖔𝖕 π–π–Š π–œπ–†π–Œπ–Šπ–“!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
thedicemaster schreef op zondag 18 december 2022 @ 22:41:
ik heb een "militaire" stijl riemtasje met meer dan genoeg ruimte voor een grote telefoon en extra plekken voor andere dingen.
benieuwd hoe zoiets eruit ziet

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Vaal schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:05:
Is het niet zo dat ie automatisch nooddiensten belt als je 5x op de sleep button drukt ofzo?
Is een instelling, volgens mij verschilt de locatie ervan in de instellingen per merk.

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II.

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-01 14:49
Heb dit zelf ook al een paar keer gehad op mijn S21, heb uiteindelijk de knop "noodoproepen" van het lockscreen verwijderd, hierna geen last meer van gehad.

Wat er dus gebeurde was, wanneer ik lichtelijk begon te transpireren dacht de telefoon dat ik op het scherm aan te drukken was vanuit mijn broekzak :)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 13:45
Je kunt ook denken aan een book/flipcase voor je mobiel.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• GoldenBE
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04:18
Dennis1812 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:35:
We hebben bij de meldkamer meer last van smartwatches of auto's die random 112 gaan bellen

Als je perongeluk broekzak gesprek hebt, geen probleem. Geef t aan als je t doorhebt. En anders is het zo. Als we je locatie meekrijgen krijg je hooguit bezoek van een agent.
Wat moet je eigenlijk doen als je bv. 5 minuten later merkt dat je perongeluk 112 hebt gebeld zonder het te weten (en het gesprek ondertussen beΓ«indigd is?). Even terug 112 bellen (en jullie nog eens storen) om dat te melden lijkt geen goed plan, of juist wel opdat de agent die mogelijks onderweg is zich met nuttigere dingen kan bezighouden? Of bel je dan beter het niet-noodnummer van de politie?

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

GoldenBE schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:00:
[...]

Wat moet je eigenlijk doen als je bv. 5 minuten later merkt dat je perongeluk 112 hebt gebeld zonder het te weten (en het gesprek ondertussen beΓ«indigd is?). Even terug 112 bellen (en jullie nog eens storen) om dat te melden lijkt geen goed plan, of juist wel opdat de agent die mogelijks onderweg is zich met nuttigere dingen kan bezighouden? Of bel je dan beter het niet-noodnummer van de politie?
Beetje afhankelijk ook of je met de app hebt gebeld of niet. Maar even terugbellen en zeggen dat t foutje was is sowieso prima. Liever dat dan een nutteloze inzet

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2022
njitter schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:08:
[...]

benieuwd hoe zoiets eruit ziet
https://a.aliexpress.com/_EQNgUhz
de riemlus heb ik zelf vervangen voor een stevige riemclip.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee