Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-07 21:27
Ik werk al jaar en dag in een (familie)bedrijfje die naast Philips tv ook steeds Panasonic verkocht heeft.

Sinds enkele jaren staan we onder het bewind van een nieuwe baas. Waar de vorige eigenaar altijd erg veel lof zong over Panasonic, merk ik dat de nieuwe baas iets minder enthousiast is.

Ik heb nooit een "waauw" gevoel gehad bij het merk, maar het blijven superbetrouwbare toestellen. De Plasma's vroeger en de OLED's nu geven een prachtig beeld.

Met de corona en bijgevolg chiptekorten was er erg moeilijk aan Panasonic aan te komen. Philips ging nog, maar om twee merken te hebben, staat er inmiddels ook Loewe in de winkel.

Daarstraks bij een klant een fameus ingebrande plasma van 10 jaar oud afgedankt. De klant wou wegens slechte ervaringen vroeger geen Philips meer, Loewe vond hij te duur, Panasonic ideaal.
Bij navraag bij de baas stelde hij dat de levertermijnen bij die laatste nog steeds erg lang zijn. Een half jaar is geen uitzondering. Er zijn zelfs hardnekkige geruchten dat ze in de Benelux zouden verdwijnen :?

Nu open ik zonet mijn mailbox: promotie vanuit Panasonic Benelux over de laatste nieuwe OLED tv's...
Wie weet meer _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Niks mis mee om als verkooppunt een merkenbeleid te voeren en kieskeurig te zijn!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-07 23:50
Wat is nou precies het doel van dit topic? Wil je dat wij jou baas gaan overtuigen? Reclame maken voor Panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Ik wil gewoon eens weten of er mensen zijn die er meer van weten dat Panasonic effectief de Benelux gaat verlaten, of dat er gewoon leveringsproblemen zijn à la iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk dat als Panasonic formeel zou besluiten te stoppen, dat het hier snel op de voorpagina zou staan. Dat lijkt mij dus onzin. Dat gezegd heeft Panasonic het wel moeilijk in de huidige markt, dus ik zou niet verbaasd zijn als zoiets zou gebeuren, maar op dit moment verwacht ik eigenlijk dat er over enkele weken gewoon een 2023-lijn bekend gemaakt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
dmantione schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:09:
maar op dit moment verwacht ik eigenlijk dat er over enkele weken gewoon een 2023-lijn bekend gemaakt gaat worden.
Wel dat zou je verwachten, maar tegelijk zou het imo een nutteloze actie zijn. De 2022 lijn is bijna nooit leverbaar geweest.
Nog iets: ik kwam in de zomer in de Mediamarkt in Rotterdam. In mijn herinnering hebben ze daar van die aparte hokjes waar alles van een specifiek merk bij elkaar staat en dus ook een hokje van Panasonic.

De boel is daar vernieuwd en Panasonic, wat er vroeger dus altijd stond, was er niet meer bij. Een medewerker aangesproken daarover en die vertelde toch ook dat er in Nederland nog amper aan te komen viel. Vandaar beter geen hokje, dan een leeg hokje. We spreken nu begin augustus 2022 en er sindsdien niet meer geweest...

Eigenlijk vreemd als je weet dat andere grote merken als Philips, Sony,... wel nog acceptabel kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nou ja, als je in de pricewatch Televisies en dan Panasonic aanvinkt, dan zijn er winkels die ze hebben, ook de modellen van dit jaar. Dat zijn er een stuk minder dan bij de andere merken, maar wie dat wil lijkt het te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Ik kan me herinneren dat vroeger, toen DVB-C in België nog niet bekend was, een gelijk type in Duitsland zo'n DVB-C tuner had en in België een gewone analoge. Verder precies hetzelfde apparaat.

Vandaag zijn al die tuners standaard. Ik heb me het dus ook steeds afgevraagd vanwaar de verschillen. Wellicht idd iets met prijzen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:58
Panasonic is Panasonic niet meer, wat er ook mee te maken zal hebben:
Panasonic to halt in-house production of TVs
...

The company will continue to develop and release new TV models under the Panasonic name in 2022, but production will be outsourced to an as yet un-named external partner.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Ik kan me voorstellen dat de logistieke kant nog wat op z'n pootjes moet vallen. Wellicht kan het tekort daarom verklaard worden.

Hopelijk blijft de kwaliteit van Panasonic nog wel de kwaliteit die we gewend zijn. Het lijkt me dat montage van die dingen toch machinaal gebeurt.

Onlangs ook nog een filmpje gezien dat Philips tv's uiteindelijk ook nog een ontwikkeling kennen in Gent in België.
Of de grote baas nu een Chinees is en de assemblage in Polen gebeurt ipv in Brugge... ik vind ze tegenwoordig toch terug best goed (afgezien van de OLED xx5 reeks twee jaar terug).
Wellicht wordt is Panasonic vandaag hetzelfde.
Pagina: 1