MiLink module en MiSet thermostaat op Bulex Thermomaster?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19_Werner_73
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-12-2022
Hallo allemaal,

ik ben volledig vers op dit forum dus hoop maar dat ik de vraag op de juiste plaats post _/-\o_

Om het leven wat aangenamer te maken in een vakantie-appartement, zou ik graag een thermostaat installeren die via een app van thuis uit kan bediend worden, zodat het warm is wanneer ik arriveer...

De CV ketel waarover het gaat is een zeer recente Bulex Thermomaster 30/35; daarop is een MiSet thermostaat gemonteerd.
Volgens de website van Bulex zou het mogelijk moeten zijn om ook een MiLink module van Bulex te installeren die toelaat om het zaakje via een app te bedienen.

Uitdaging is dat de CV ketel geen rechtstreekse aansluitingen heeft voor MiSet thermostaat en MiLink module, dus het is geen plug&play zoals op de website van Bulex te zien is.

De huidige MiSet thermostaat is aangesloten op de eBUS klem op de printplaat; wil ik de MiLink module aansluiten, dan moet dat volgens de handleiding op diezelfde eBUS klem - gaat dys niet lukken.
De ondersteuning van Bulex is bedroevend: als je belt, dan vallen ze uit de lucht dat zo'n systeem bestaat en op een email die je dan moet doorsturen voor meer uitleg, komt geen reactie.

Zijn er andere mogelijkheden om dergelijk systeem werkend te krijgen? Ik lees in andere topics zaken als een extra printkaartje toevoegen enz. Op zich zou ik het graag bij een Bulex systeem houden kwestie van compatibiliteit.

Op de printklaart is er bv nog een RT/24v aansluiting die overbrugd is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DkGivv_IoG0NcNYOA8MTQ50Vz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dyo6FiDT2PNrvvTybobB51N4.jpg?f=fotoalbum_large

Alle hulp meer dan welkom!

Bedankt, Werner