Toon posts:

[Netwerk] Netwerk voor stream van shield naar stream

Pagina: 1
Acties:

• Refter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-12-2022
Goedemiddag!

Op de eerste verdieping staat een gamepc van waaruit ik wil streamen naar mijn shield pro op de begane grond, verbonden met een LG 4k tv.

Ik heb e.e.a. geprobeerd, maar de verbinding is niet stabiel of snel genoeg en ik krijg lag. Kunnen jullie helpen met optimalisatie en/of tips voor vervanging?

De eerste router is een Zyxel VMG8825T50. De wifi daarvan is niet sterk genoeg. Een kabel gaat naar de eerste verdieping naar een TP Link Archer C7, met vanuit daar een kabel naar de gamePC. De Archer heeft een 2.4Ghz netwerk dat weer niet sterk genoeg is voor streaming, dus ik heb een TP Link RE450 extender.

Met de extender lukt de stream redelijk op 2.4, maar niet met lag-pieken. Op 5ghz is hij te laggy om te gebruiken.

Wat kan ik hier handig aan doen? Ik sta ook open voor een andere netwerkoplossing (ik heb ook nog een set voor internet over stroomnet, maar die waren nooit echt lekker stabiel).

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:43
Steek een kabel in de Shield. :?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:40
Je probeert waarschijnlijk met wifi van de eerste verdieping te streamen naar die shield op de begane grond.
Blijkbaar heb je veel wifi demping tussen de eerste en tweede verdieping.
Doe die C7 en die RE450 weg, dan heb je weer een netwerk.

Je shield connect dan met die Zyxel en dat werkt waarschijnlijk veel beter, want die staat op dezelfde verdieping.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Refter
Bedankt alvast voor het meedenken. De Zyxel staat op de begane grond, dan gaat er een kabel naar de eerste verdieping, de Archer en de gamePC. De Archer koppel ik vervolgens met de extender op de begane grond en die is vervolgens niet stabiel. Lijkt wel snel genoeg, maar met grote lag-spikes.

Een kabel naar de Shield kan helaas niet.

Wat bedoel je met het weghalen van de C7 en de RE450 en dat ik dan 'weer een netwerk heb'?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maar is de wifi van de zyxell dan niet sterk genoeg voor de begane grond?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:40
Die C7 is een router die maakt dus een nieuw netwerk.
Als je die Extender met die C7 koppelt, dan moet het wifi signaal van die C7 naar de beneden verdieping om die extender te bereiken, als dat zou werken had je die extender niet nodig want dan kon die shield het wel alleen af.

Kortom:
Weg met die extender en gebruik de wifi van die Zyxel op de begane grond.
En weg met die C7 router anders zit je boven op een ander netwerk dan beneden en valt er niets te streamen.
Als dat niet werkt moet je die extender halverwege de Zyxel en de shield plaatsen waar hij het zyxel signaal kan oppikken en versterken zodat je de shield kunt bereiken.

En als je boven wifi nodig hebt dan moet je die C7 als AP gebruiken en niet als router.

[Voor 7% gewijzigd door Ben(V) op 19-12-2022 11:24]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Refter
Dit was de oplossing! Met de hulp van de HOWTO heb ik er een access point van gemaakt, werd hij onderdeel van hetzelfde netwerk als de eerste router. De extender was daarna nog nodig voor de Shield. Heel erg bedankt!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee