Socket370 kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Ik heb een moederbord liggen waarvan er een bevestigingspinnetje voor de koeler ontbreekt. Het is op het plaatje bovenaan in het midden. Ik heb een Golden Orb liggen, en die past er niet op omdat die gebruik maakt van beide middelste pinnetjes, en niet degene die er naast zitten. Het lijkt me lastig om dat pinnetje te repareren omdat ik niet het stukje plastic heb wat er afgebroken is. Weet iemand welke goede 'standaard'koeler er op het bord kan, en die dus niet gebruik maakt van dat ene pinnetje wat op dit bord is afgebroken? Misschien is lijmen een goede oplossing? Gewoon de koeler op de CPU vastlijmen.

Afbeeldingslocatie: http://www.combatsim.com/htm/apr99/jpg/ck-370.jpg

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Je hebt geen 4 gaten om de socket zo te zien? Dan kun je altijd nog zelf een klamp maken die de resterende pootjes van de socket gebruikt. Lijmen ben ik niet weg van. Ik heb alleens een videokaartheatsink op mijn netwerkkaart gevonden. (Heh, waarom loopt die PC nou telkens vast tijdens Quake :P >:) )

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 01:47 schreef scorpionv het volgende:
Je hebt geen 4 gaten om de socket zo te zien? Dan kun je altijd nog zelf een klamp maken die de resterende pootjes van de socket gebruikt. Lijmen ben ik niet weg van. Ik heb alleens een videokaartheatsink op mijn netwerkkaart gevonden. (Heh, waarom loopt die PC nou telkens vast tijdens Quake :P >:) )
een klamp?

staat dat ook in de 'Van Dale'? ;)

het is trouwens een Abit VL6 en er zitten geen 4 gaten om de socket heen. Het plaatje in mijn vorige post is niet mijn mobo. PC is kapot en zit nu op mijn laptop, en kan digicam nu niet gebruiken. ff goed voorbeeld op t net opgezocht

Verwijderd

ik heb ook zo'n socket 370 mobo en hier 3 verschillende coolers liggen een g.orb een spire en een iceberg,alle maken ze gebruik van die pennetjes!
Als ik jou was zou ik een oud mobotje zoeken of desnoods een slotket gebruiken om daar dat pennetje af te knippen en met goeie componentenlijm vast te zetten.Ik hoop voor je dat het gaat lukken,succes ermee.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op donderdag 30 augustus 2001 01:54 schreef Stropdas het volgende:

[..]

een klamp?

staat dat ook in de 'Van Dale'? ;)
Klem dan :'( ;)

Gnagna I rule;
U hebt gezocht op: klamp

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

klamp

I {de ~ (m.)}
1 hooiberg zonder dak
II {de ~}
1 houten of metalen belegstuk => bindlat
2 steunlat, klos
3 sluithaak voor boeken
4 uitsteeksel waaraan men iets kan ophangen of bevestigen, houten kikker

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Heb zo'n slotconverter liggen, daar zou ik dat ding vanaf kunnen halen, en die vast lijmen op de kapotte socket. De koeler zat wel ontoegelijk goed vast op de slotket, zou die componentenlijm die kracht wel aankunnen zodat hij niet afbreekt? Ze hebben vast wel van die mooie bisonlijm die sterker is dan een plasticverbinding :) morgen ff kijken of we dan wat thuis hebben liggen, anders ff halen in 'The Store'

Een klem? Klinkt leuk, toch heb ik geen idee hoe ik m vast kan klemmen

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
sommige orbs hebben zo'n brede klem
die op 3 pootjes pakt

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Vandaag heb ik een converter (De MSI) een beetje gemollesteerd en heb na enige moeite een stukkie plastic afgehaalt en op het moederbord vastgelijmt. Thuis had ik nog mooie [reclame]Bison Kombi Power (bisonite)[/reclame] in mijn kast liggen (tijd geleden gekocht, en achteraf niet nodig gehad toen). Goed gelijmt en bevestigt. Na een uur beetje overhaast bezig geweest en geprobeerd de koeler er op te zetten, met een minder leuk resultaat. Toen maar ff de lijm verwijderd en opnieuw een beetje hars en harder gemengt tot een homogene kleur en opnieuw het stukje vastgelijmt. Het ligt nu te harden, kost 24 uur staat op de verpakking. Morgen weet ik meer :) en laten we er vanuit gaan dat het werkt

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Tis niet echt goed gelukt. Na 24 uur lang drogen, heb ik getracht de koeler te bevestigen. Dit ging weer niet goed. Lijm hielt de kracht niet. Heb nu het mobo in de kast ingebouwd en de kast op z'n kant staan. De koeler ligt nu op de CPU. Tis een Celly 566@850 en die heeft de afgelopen nacht staan grazen. 3,398Mkeys :)

Ik kreeg een vriendelijk mailtje met advies over een andere koeler, maar ik denk niet dat een andere koeler een goede oplossing is. Dit mobo heb ik voor 125 gld gekocht terwijl het 200 in de winkel kost. Kan ik net zo goed het mobo terugbrengen en 75 gld bijbetalen voor een mobo die wel goed is, en kan ik mijn eigen koeler nog gebruiken.

Vastlijmen lijkt me wel wat. Alleen mocht ik in de toekomst een andere CPU willen gebruiken, dan kan ik de CPU van de koeler afslopen, of een andere CPU met nieuwe koeler kopen.

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 12:21 schreef Stropdas het volgende:
Tis niet echt goed gelukt. Na 24 uur lang drogen, heb ik getracht de koeler te bevestigen. Dit ging weer niet goed. Lijm hielt de kracht niet. Heb nu het mobo in de kast ingebouwd en de kast op z'n kant staan. De koeler ligt nu op de CPU. Tis een Celly 566@850 en die heeft de afgelopen nacht staan grazen. 3,398Mkeys :)

Ik kreeg een vriendelijk mailtje met advies over een andere koeler, maar ik denk niet dat een andere koeler een goede oplossing is. Dit mobo heb ik voor 125 gld gekocht terwijl het 200 in de winkel kost. Kan ik net zo goed het mobo terugbrengen en 75 gld bijbetalen voor een mobo die wel goed is, en kan ik mijn eigen koeler nog gebruiken.

Vastlijmen lijkt me wel wat. Alleen mocht ik in de toekomst een andere CPU willen gebruiken, dan kan ik de CPU van de koeler afslopen, of een andere CPU met nieuwe koeler kopen.
Vastlijmen van je cooler op je core zo ik nooooit durven doen!
Als je lijm niet heeft gehouden heb je dus de verkeerde gebruikt,ga desnoods is langs een doe het zelf shop en leg je verhaal eens uit!Met een goeie lijm kun je zelfs je auto aan het plafond hangen(mits een sterk plafond natuurlijk) ;)
ff serieus een goeie lijm is net als een las sterker dus als het materiaal ernaast!
Niet opgeven proberen!!!succes

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 14:18 schreef didaaf1 het volgende:

[..]

Vastlijmen van je cooler op je core zo ik nooooit durven doen!
Als je lijm niet heeft gehouden heb je dus de verkeerde gebruikt,ga desnoods is langs een doe het zelf shop en leg je verhaal eens uit!Met een goeie lijm kun je zelfs je auto aan het plafond hangen(mits een sterk plafond natuurlijk) ;)
ff serieus een goeie lijm is net als een las sterker dus als het materiaal ernaast!
Niet opgeven proberen!!!succes
Dat dacht ik ook. Deze bizon was de krachtigste die ik zag bij de karwei een tijd geleden. Aangezien ik toch waarschijnlijk geen andere cpu meer op dit mobo doe, heb ik er geen probleem mee dat de cpu aan de koeler vast zit. De koeler zit aan 1 kant nog vast, dus als ik de kast rechtop zet hangt de CPU naar beneden toe. De lijm is er voor om te zorgen dat de koeler tegen de CPU aan drukt. De koeler weegt 201 gram volgens de keukenweegschaal

Tlijkt wel alsof ik geen advies/tips wil hebben :) ik weet alles beter ;) zal ik toch maar ff bij de karwei terug gaan en vragen wat ik het beste kan doen :)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Die Kombi-power lijm is keigoed, misschien werkt alleen speciale hardplastic lijm nog beter. Als je de koeler op de CPU gaat lijmen zou ik Arctic Silver Thermal Adhesive (ofzo :? rare benamingen ook) gebruiken.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 17:58 schreef scorpionv het volgende:
Die Kombi-power lijm is keigoed, misschien werkt alleen speciale hardplastic lijm nog beter. Als je de koeler op de CPU gaat lijmen zou ik Arctic Silver Thermal Adhesive (ofzo :? rare benamingen ook) gebruiken.
Bij de koeler zat al van dat Arctic Silver. Deden ze bij de oc-shop er gratiz bij toendertijd. Dat geleid de warmte al goed genoeg. Om de CPU hoger te krijgen, moet ik echt met peltierkoeling komen, want hij start gewoon Windows niet op op met een FSB van 105MHz (koude start). Als ik nou gewoon wat van dat kombi-power op de CPU stop, en dan met een gewicht op de koeler laten drogen, dan moet de koeler strak op de CPU zitten, en geeft hij de warmte goed door

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb het gister ook gehad met m'n A7V133 en Thermoengine v60 4225 :( Ik heb gelukkig nog die vier gaatjes maar die heb ik nie gebruikt: ik heb nl. een touw (heel dun) onder die andere twee pootjes getrokken en daarna naar de clip (andere kant zat vast) en heeeel stevig aangetrokken, nu zit ie nog aardig stevig vast, maar me proc wordt nu ong. 60 graden (case 30) dat is volgens mij nie goed met die cooler. Maakt ie dan toch geen goed contact :?

Maar no way dat ik hem eraf haal :) Kan ik anders btw niet zo'n socket-in-een-socket kopen :?

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 01:57 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Klem dan :'( ;)

Gnagna I rule;
[..]
hooiberg zonder dak :Y)

epoxy.. weet je zeker dat je koeler vast zit >:)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 03:49 schreef ubermaestro het volgende:
Maar no way dat ik hem eraf haal :) Kan ik anders btw niet zo'n socket-in-een-socket kopen :?
Socket-in-een-socket? Een tussenstuk die je in je socket prikt waar de pinnetjes heel van zijn?

• ubermaestro
Op maandag 03 september 2001 22:12 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Socket-in-een-socket? Een tussenstuk die je in je socket prikt waar de pinnetjes heel van zijn?
Ja zoiets, je hebt toch zoiets maar dan met overclock funties :? Nou zoiets maar dan zonder die o/c functies :) Je hebt toch ook zo'n koeler die je dmv die 4 gaten vastzet :? Hoe heet die en koelt die een beetje ?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Dit mobo lijkt ook niet helemaal lekker te werken. Als ik W2K ga installeren geeft ie: hardware malfunction
De 2e keer installeren zelfde probleem. Netwerkkaarten eruit gehaald, blijft. Denk toch dat ik het bord terug breng naar degene waar ik het vandaan heb, en een nieuw bordje koop. Misschien gelijk maar over op AMD in dat geval. Iederen hardstikke bedankt voor de tips!

• ubermaestro
Op dinsdag 04 september 2001 02:11 schreef Stropdas het volgende:
Dit mobo lijkt ook niet helemaal lekker te werken. Als ik W2K ga installeren geeft ie: hardware malfunction
De 2e keer installeren zelfde probleem. Netwerkkaarten eruit gehaald, blijft. Denk toch dat ik het bord terug breng naar degene waar ik het vandaan heb, en een nieuw bordje koop. Misschien gelijk maar over op AMD in dat geval. Iederen hardstikke bedankt voor de tips!
AMD helpt niet tegen kapotte cores hoor check mijn post hierboven :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Net heb ik in de BIOS al laatste hoop ff alles ingezwet op de fail-safe waardes, dat ie op z'n stabielst loopt. W2K wilde hij nu wel installeren, zal wel iets verkeerd hebben gestaan in de biossettings. Het opstarten duurt wel eeuwig nadat ik mijn password heb ingevoerd. Vroeger was dat in een paar seconden gedaan, en nu doet hij er ruim een halve minuut over. De VIA 4in1 driver heb ik al geinstalleerd. Toch denk ik dat ik m tetrug breng, twerkt nu nog niet lekker. Zal ik ook maar terug gaan naar de BX-chipset? :) zijn er veel geloof ik he die dat doen

Pagina: 1