Helmie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:50:
Hi Domino,
Binnen ledger live kun je:
1. een Polygon (Matic) account toevoegen
2. een Matic token toevoegen als onderdeel van ETH
Aangezien je voor alle munten normaal gesproken een apart account toevoegt heb ik in vol vertrouwen daarom optie 1 gebruikt. Toen ik echter geen waarde te zien kreeg ben ik verder gaan zoeken wat hier de oorzaak van kon zijn kwam ik erachter dat er ook een optie 2 is (die dus wel werkt kwam ik net achter).
Dit is goed om te weten voor de toekomst maar ik zou graag willen weten hoe ik de Matic crypto die ik naar mijn ledger heb gestuurd dmv optie 1 te zien kan krijgen in mijn ledger live omgeving. Dat kan ik namelijk niet terugdraaien.
Alvast bedankt.
Groetjes
Ja, da’s een beetje historie van matic. Die zijn ooit beginnen als erc20 token voordat ze naar hun eigen (layer2) blockchain verhuist zijn. Alsnog bovenop etherium, vandaar dat het adres herzelfde is als van je eth.
Nu heb je matic dus op de ledger als zijnde een erc20 token ipv polygon coin. Maakt verder helemaal niks uit, behalve dat de fee hoger is op de etherium blockchain.
Of je de matic ook in een polygon wallet krijgt hangt van de exchange af waar je deze koopt, die moeten de polygon chain ondersteunen. Binance doet dat bijvoorbeeld, daar moet je zelf kiezen over welke chain je de matic verstuurd
[
Voor 15% gewijzigd door
Domino op 02-02-2023 20:08
]