Polygon van Bitvavo naar Ledger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelM71
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-12-2022
Hi,

Ik heb op mijn Ledger en Polygon wallet adres. Deze gebruikt om van Bitvavo tokens te versturen. Helaas zijn deze niet aangekomen. Nu begreep ik dat je ook een token adres aan kunt maken onder ETH. Deze heb ik niet gebruikt. Zijn de tokens nog terug te halen. Het Polygon adres waar de tokens heen gestuurd zijn blijft leeg.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:29

knakworst

Get more sats!

Er ontbreekt wat informatie om iets zinnigs te kunnen zeggen. Probeer het adres eens op debank.com. en kijk dan of het bijvoorbeeld op ethereum netwerk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 15:10
Je kunt binnen de ledger app Matic vinden onder 2 namen: polygon en matic.
ik heb hetzelfde ervaren toen ik vanaf bitvavo wat polygon naar mijn ledger overgezet heb.

zie ook: https://support.ledger.co...-in-Ledger-Live?docs=true

uiteindelijk opgelost door de andere token naam ook toe te voegen aan ledger.

[ Voor 18% gewijzigd door Nordcore op 21-12-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 25-02-2023
Hi,

Interessant om te lezen dat jullie dit ook hebben gehad. Helaas heb ik hetzelfde en is het me niet helemaal duidelijk hoe jullie dit hebben opgelost.

Kunnen jullie me verder helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes Helmie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:31
Helmie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:12:
Hi,

Interessant om te lezen dat jullie dit ook hebben gehad. Helaas heb ik hetzelfde en is het me niet helemaal duidelijk hoe jullie dit hebben opgelost.

Kunnen jullie me verder helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes Helmie
Heb je matic verstuurd via erc20? Dan komt ie op de etherium blockchain. Normaal gesproken komt deze token dan in je etherium wallet op ledger live (zo werkt dat met pluton iig). Of je knoopt je ledger aan metamask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmie
Hi Domino,

Binnen ledger live kun je:
1. een Polygon (Matic) account toevoegen
2. een Matic token toevoegen als onderdeel van ETH

Aangezien je voor alle munten normaal gesproken een apart account toevoegt heb ik in vol vertrouwen daarom optie 1 gebruikt. Toen ik echter geen waarde te zien kreeg ben ik verder gaan zoeken wat hier de oorzaak van kon zijn kwam ik erachter dat er ook een optie 2 is (die dus wel werkt kwam ik net achter).

Dit is goed om te weten voor de toekomst maar ik zou graag willen weten hoe ik de Matic crypto die ik naar mijn ledger heb gestuurd dmv optie 1 te zien kan krijgen in mijn ledger live omgeving. Dat kan ik namelijk niet terugdraaien.

Alvast bedankt.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:31
Helmie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:50:
Hi Domino,

Binnen ledger live kun je:
1. een Polygon (Matic) account toevoegen
2. een Matic token toevoegen als onderdeel van ETH

Aangezien je voor alle munten normaal gesproken een apart account toevoegt heb ik in vol vertrouwen daarom optie 1 gebruikt. Toen ik echter geen waarde te zien kreeg ben ik verder gaan zoeken wat hier de oorzaak van kon zijn kwam ik erachter dat er ook een optie 2 is (die dus wel werkt kwam ik net achter).

Dit is goed om te weten voor de toekomst maar ik zou graag willen weten hoe ik de Matic crypto die ik naar mijn ledger heb gestuurd dmv optie 1 te zien kan krijgen in mijn ledger live omgeving. Dat kan ik namelijk niet terugdraaien.

Alvast bedankt.

Groetjes
Ja, da’s een beetje historie van matic. Die zijn ooit beginnen als erc20 token voordat ze naar hun eigen (layer2) blockchain verhuist zijn. Alsnog bovenop etherium, vandaar dat het adres herzelfde is als van je eth.

Nu heb je matic dus op de ledger als zijnde een erc20 token ipv polygon coin. Maakt verder helemaal niks uit, behalve dat de fee hoger is op de etherium blockchain.

Of je de matic ook in een polygon wallet krijgt hangt van de exchange af waar je deze koopt, die moeten de polygon chain ondersteunen. Binance doet dat bijvoorbeeld, daar moet je zelf kiezen over welke chain je de matic verstuurd

[ Voor 15% gewijzigd door Domino op 02-02-2023 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmie
Bedankt voor je reactie. Heb je een idee hoe ik de transactie die uitgevoerd is volgens optie 1 terug kan vinden/krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak70600
  • Laatst online: 19-02-2023
Helmie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:09:
Bedankt voor je reactie. Heb je een idee hoe ik de transactie die uitgevoerd is volgens optie 1 terug kan vinden/krijgen?
Ik had hetzelfde probleem. Tevens op dezelfde dag Polygon app op Ledger aangemaakt en een klein bedrag als test verstuurd die niet zichtbaar werd in mijn Ledger Live.
Het is niet via een verkeerd netwerk overgemaakt, maar Bitvavo geeft wel iets aan de erc20 token.

Ik heb vervolgens een Ethereum app op mijn Ledger geinstalleeerd en toen werd mijn Polygon zichtbaar onder de Ethereum app.
Daarvoor ook nog Cache geleegd, Versie update gedaan en firmware update.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Pagina: 1