Zoektocht naar vloerstaande speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterq13
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-02-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Set vloerstaande speakers ter vervanging van mijn huidige speakers (Canton 509 dc)

Wat is je budget?
Het budget ligt rond de 2000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De speakers zullen worden aangesloten op een Roksan Atessa versterker/streamer. De voornaamste geluidsbron zal vinyl en Amazon Music (streaming) zijn. de muziekstylen die ik voornamelijk luister zijn Soul, Funk en Jazz.

Wat heb je zelf al gevonden?
Voorkeur voor merk en of het nieuw of tweedehands moet zijn heb ik niet. Wel denk ik dat ik tweedehands meer waar voor mijn geld krijg maar dat is een gevoel wat niet ergens op gebaseerd is.De volgende luidsprekers spraken mij aan op MP. Dit is dan vooral gebaseerd op naam en recensies op internet. Het echt beluisteren moet nog gebeuren. Heeft er nog iemand tips waar ik op moet letten het luisteren naar tweedehands luidsprekers?

B&W 704 S2 luidsprekers
€ 1.500,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Audiovector QR3 Dark Walnut
€ 1.750,00

Dali Opticon 8
€ 1.600,00

[ Voor 27% gewijzigd door masterq13 op 16-12-2022 17:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De belangrijkste informatie ontbreekt:

Welke opties heb je zelf al bevonden?
Heb je iets beluisterd?
Welke merken bevallen wel/niet?
Nog voorkeur voor uiterlijk van speakers?
Heb je nog een subwoofer erbij of wordt het een 2.0 set?
En waarom gaan de Canton Chrono 509 DC weg? Wil je gewoon eens wat anders of zit er een andere reden achter?

Het wordt anders gok werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterq13
stin00 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:53:
De belangrijkste informatie ontbreekt:

Welke opties heb je zelf al bevonden?
Heb je iets beluisterd?
Welke merken bevallen wel/niet?
Nog voorkeur voor uiterlijk van speakers?
Heb je nog een subwoofer erbij of wordt het een 2.0 set?
En waarom gaan de Canton Chrono 509 DC weg? Wil je gewoon eens wat anders of zit er een andere reden achter?

Het wordt anders gok werk :)
Dank, ik heb een aantal voorbeelden toegevoegd. Geluisterd heb ik dus nog niet.

Ik heb de Canton nu een aantal jaar. En wil eens iets anders proberen. Het is een 2.0 set.
Qua uiterlijk vind ik het formaat zoals in de voorbeelden prima. Ondanks dat ik nu als voorbeeld is oa witte speakers heb toegevoegd gaat de voorkeur uit naar donkerkleurige.

[ Voor 18% gewijzigd door masterq13 op 16-12-2022 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 21:46
Ik zou zeggen ga eens met dit lijstje naar een goede winkel en laat ze iets voorstellen. Neem je favorite muziek mee en ga luisteren. Speakers is zoiets subjectiefs dat je echt even moet gaan luisteren naar jouw muziek op een amp die dicht bij de jouwe zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 22:32
Wat Negakinu (audiosciencereview is ook fijne site met zo objectief mogelijke testaanpak) en SiNisTrAD zeggen. Daarbij zou ik de Kef R5 en Focal Aria 926 toevoegen aan het luisterlijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterq13
Bedankt tot zover.

Ik heb voor de komende weken 2 Luisersesies ingepland. Een bij Millon Stradivari zij verkopen naast hun eigen merk ook ingeruilde speakers en voordeel voor mij ze zitten in de buurt. Daarnaast ga ik ook nog naar Freakuence in Woerden. Zij hebben een aantal speakers staan in mijn prijsklasse en hebben ook dezelfde versterker staan die ik heb dus dan kan ik de combinatie ook testen. Zijn er nog tips waar ik op moet letten tijdens het luisteren? En zijn er extra aandachtspunten bij tweedehands speakers? En heeft iemand hier ervaring met 1 van de 2 winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 22:32
Heb zelf ook weleens gekeken naar Millon Stradivari, maar vond het net wat teveel marketingpraat / zilveren hifikabels door elfjes. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Hier nog wat goede tips voor een luistersessie: https://www.paradigm.com/...uate-and-compare-speakers

Bedenk daarbij dat akoestiek van de ruimte ook heel bepalend kan zijn. Dus speakers in verschillende ruimtes horen kan al veel doen voor je beleving. Veel plezier met luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:37
masterq13 schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:19:
Daarnaast ga ik ook nog naar Freakuence in Woerden. Zij hebben een aantal speakers staan in mijn prijsklasse en hebben ook dezelfde versterker staan die ik heb dus dan kan ik de combinatie ook testen. Zijn er nog tips waar ik op moet letten tijdens het luisteren? En zijn er extra aandachtspunten bij tweedehands speakers? En heeft iemand hier ervaring met 1 van de 2 winkels?
Bij Freakuence hebben ze een paartje Elipson Heritage XLS 15 / XLS15 staan. Metalen standaard eronder en het kan zo maar zijn dat je voor 10 jaar tevreden bent.
Zoiets moet je ook eens beluisteren als je daar toch binnenwipt.
https://www.marktplaats.n...-trade-inruil-f-ckin-cool

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 21:46
Vooral genieten van de ervaring :) Ik vind het altijd erg leuk. Probeer ook je de muziek die je goed kent mee te nemen, liefst op CD, zodat je goed kan vergelijken.

Ik hou van rock tot jazz dus probeer altijd verschillende muziek soorten mee te nemen.

Het blijft erg moeilijk om te kiezen maar ik ben blij dat ik dit ook gedaan heb en ben nog steeds erg blij met mijn speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:35
masterq13 schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:19:
Bedankt tot zover.
Zijn er nog tips waar ik op moet letten tijdens het luisteren?
Vooral veel verschillende merken en types beluisteren binnen budget, wat onder en wat boven je budget. Dus wat @mikkip zegt, bereid je oriëntatie naar meer merken uit. Beluister ook zeker merken als KEF, Monitor Audio, Focal, Triangle, Sonus Faber, Phonar. Het lastige is dat lang niet alle winkels al die merken te luister hebben.

Ik heb 5 jaar geleden Focal Aria's 926 gekocht, terwijl ik in m'n hoofd al een setje Opticons 6 of 8 had gekocht. Ik heb bij Stassen een luistersessie gehad en dat beviel me heel goed. Ze hadden een stuk of 12 speakers neergezet (o.a. alle voornoemde merken) waar ik een paar uur naar heb zitten luisteren. Eigen usb stickje meegenomen met muziek die je goed kent op goede kwaliteit.

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 21-12-2022 12:45 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterq13
Bedankt voor de tips weer. Het is de bedoeling dat ik bij beide zaken speakers van verschillende merken ga luisteren tussen de 1500 en 2500 euro. Ik ben ook niet gefocust op het merk de enige eisen die ik heb is dat ze uiteraard goed klinken, er qua vorm niet te extreem uitzien en geen lichte kleur. Heb wel eens gehoord dat bij Milon de inruilspeakers als lokkertje gebruikt worden en dat je naar het eigen merk wordt gesleept omdat deze beter zouden zijn dan de andere merken. Op zich niks mis mee als ze ook echt beter klinken maar goed als het niks is sta ik ook zo weer buiten.

Zelf heb ik eigenlijk bijna geen cd's meer. het is vinyl of stream. Zal wel vragen of 1 van de 2 of beide mogelijk is. en anders neem ik 2 cd's mee die ik nog heb liggen met uiteenlopende muziek stijlen.

Ik ga eind volgende week luitsteren dus hoop in het begin van het jaar terug te komen met goed nieuws !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Dit is goedbedoeld advies. Ik begrijp echter dat niet iedereen er in is geïnteresseerd (of in gelooft), maar je weet maar nooit:

Het geluid van speakers wordt mede bepaald door de ruimte waarin ze staan. "Goede" speakers in een akoestisch-slechte ruimte klinken in veel gevallen minder aangenaam voor het oor dan matige speakers in een akoestisch geoptimaliseerde ruimte. Het is daarom zinnig om bij de aanschaf van speakers je minder te richten op hoe de speakers klinken bij de dealer, en meer op hoe ze bij je thuis presteren.

Een manier om te voorkomen dat je een dozijn speakers thuis moet testen, is afgaan op (bijvoorbeeld) Klippel scanner metingen, en je dan richten op de speakers die de beste metingen laten zien. Forums zoals Audiosciencereview bevatten veel van deze resultaten. De kans op succes thuis is dan vele malen groter. De klankkleur van het uiteindelijke geluid kun je zelf namelijk eenvoudig tweaken met EQ, en hoe lineairder een speaker meet, hoe beter de resultaten van EQ zullen zijn. Er hoeft namelijk minder gecorrigeerd te worden.

Je kunt de ruimte thuis verder aanpakken door in ieder geval de eerste en tweede reflectie punten van de speakers te behandelen met akoestisch absorberend materiaal. Idealiter fine tune je dit ook voordat je met EQ aan de gang gaat.

Wil je het helemaal goed doen, dan koop je lineaire speakers die de beste Klippel scanner grafieken laten zien, sluit ze thuis aan en meet het geluid vervolgens met een Umik-1 microfoon in combinatie met REW software door gebruik te maken van de test tonen van REW. Op basis van die metingen ga je de positie van de speakers bepalen in de ruimte. Kleine verandering in positie kunnen namelijk grote verandering in het geluid geven.

Als je de ideale positie gevonden hebt, ga je weer meten met REW om een base line te krijgen waarmee je vervolgens de ruimte akoestisch kunt gaan behandelen. Door experimenteren met aanpassingen kom je uiteindelijk op een punt (gemeten met REW) waarop het niet beter wordt. De resterende aanpassingen doe je dan met EQ, bijvoorbeeld via een MiniDSP unit of met de calibratie methode van je versterker of receiver (Audyssey, Dirac etc) met als doel om op jouw luisterpositie een zo goed mogelijke weergave van alle frequenties te krijgen.

100% wordt het nooit, maar het wordt wel enorm veel beter op deze manier dan speakers klakkeloos in een ruimte kwakken en er verder niet over nadenken. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Negakinu op 21-12-2022 16:40 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Akoestiek van een ruimte kan best bepalend zijn ja, dat klopt. Maar daar kom je meestal maar op 1 manier achter: luisteren in je eigen woonkamer :)

Qua speakers: van KEF weet ik dat ze vrij goed klinken met Jazz, Funk en Sould, dus daar zou ik ook zeker naar gaan luisteren.
En als je ze kunt vinden tweedehands: Driade premium model 2s of 3s.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En Focal dus :)

Maak je in elk geval veel minder druk met welke receiver of versterker ze aangestuurd worden. Het enige verschil dat je daarin zou kunnen horen is op basis van equalizerstand, volume of psychoakoestiek (duurder klinkt vast beter...). In de praktijk hoort niemand het verschil tijdens blinde testen en maakt het dus niks uit.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:29
Negakinu schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:26:
Dit is goedbedoeld advies. Ik begrijp echter dat niet iedereen er in is geïnteresseerd (of in gelooft), maar je weet maar nooit:

Het geluid van speakers wordt mede bepaald door de ruimte waarin ze staan. "Goede" speakers in een akoestisch-slechte ruimte klinken in veel gevallen minder aangenaam voor het oor dan matige speakers in een akoestisch geoptimaliseerde ruimte. Het is daarom zinnig om bij de aanschaf van speakers je minder te richten op hoe de speakers klinken bij de dealer, en meer op hoe ze bij je thuis presteren.

Een manier om te voorkomen dat je een dozijn speakers thuis moet testen, is afgaan op (bijvoorbeeld) Klippel scanner metingen, en je dan richten op de speakers die de beste metingen laten zien. Forums zoals Audiosciencereview bevatten veel van deze resultaten. De kans op succes thuis is dan vele malen groter. De klankkleur van het uiteindelijke geluid kun je zelf namelijk eenvoudig tweaken met EQ, en hoe lineairder een speaker meet, hoe beter de resultaten van EQ zullen zijn. Er hoeft namelijk minder gecorrigeerd te worden.

Je kunt de ruimte thuis verder aanpakken door in ieder geval de eerste en tweede reflectie punten van de speakers te behandelen met akoestisch absorberend materiaal. Idealiter fine tune je dit ook voordat je met EQ aan de gang gaat.

Wil je het helemaal goed doen, dan koop je lineaire speakers die de beste Klippel scanner grafieken laten zien, sluit ze thuis aan en meet het geluid vervolgens met een Umik-1 microfoon in combinatie met REW software door gebruik te maken van de test tonen van REW. Op basis van die metingen ga je de positie van de speakers bepalen in de ruimte. Kleine verandering in positie kunnen namelijk grote verandering in het geluid geven.

Als je de ideale positie gevonden hebt, ga je weer meten met REW om een base line te krijgen waarmee je vervolgens de ruimte akoestisch kunt gaan behandelen. Door experimenteren met aanpassingen kom je uiteindelijk op een punt (gemeten met REW) waarop het niet beter wordt. De resterende aanpassingen doe je dan met EQ, bijvoorbeeld via een MiniDSP unit of met de calibratie methode van je versterker of receiver (Audyssey, Dirac etc) met als doel om op jouw luisterpositie een zo goed mogelijke weergave van alle frequenties te krijgen.

100% wordt het nooit, maar het wordt wel enorm veel beter op deze manier dan speakers klakkeloos in een ruimte kwakken en er verder niet over nadenken. :)
Niet dat ik het er niet mee eens ben, maar op het risico af om als "subjectivist" gezien te worden, er spelen wat zaken waardoor ik dit niet als een plausibele koopstrategie zie;

- Slechts een fractie van de speakers die nu in de winkel staan zijn getest door ASR en vrienden, daarmee maak je de spoeling dus wel erg dun.
- Ook de speakers die ik nu heb (en prima vind klinken) zijn niet getest, dus ik kan dat niet gebruiken om te kijken of ik wel vooruit ga bij mijn volgende aankoop.
- Op ASR worden ook conclusies getrokken op basis van resultaten uit het verleden (niet door Amir, wel door anderen) over speakers die niet getest zijn.
- Andere factoren die een koop maken of kraken, zoals prijs, uiterlijk, etc. worden niet meegenomen in het advies. Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld Genelec oerlelijk, hoe neutraal ze ook mogen klinken.
- Persoonlijke subjectieve ervaring: een speaker die aangeraden wordt door ASR vond ik minder goed klinken dan een speaker waar ASR niet zo enthousiast over is (overigens zonder getest te zijn door dezelfde ASR), grijpt ook weer terug op punt 3.

Met andere woorden, voor mij persoonlijk maken die testresultaten van ASR het proces alleen maar ingewikkelder ipv eenvoudiger... zouden er meer speakers getest zijn, zou het natuurlijk anders zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met speakers is het ook lastig. Enerzijds wil je een zo natuurgetrouw mogelijke weergave, anderzijds speelt smaak ook een heel grote rol (zeker als iemand een basshead is). Met tv's ook. Ik heb een oled en geprobeerd om die zo reëel mogelijk in te stellen. Ken ook mensen die gaan voor oververzadigd vanwege de punch. Devies blijft dan ook altijd: zelf luisteren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

In die prijs klasse kan ik je een luister sessie aanbevelen bij bijv. Hobo hifi. En dan naar deze jongens: https://www.sonusfaber.com/en/products/lumina-iii/

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CPM schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:12:
In die prijs klasse kan ik je een luister sessie aanbevelen bij bijv. Hobo hifi. En dan naar deze jongens: https://www.sonusfaber.com/en/products/lumina-iii/
Kuch, de Lumina III kost 2200 per stuk, niet per paar ;)
Als we het budget verdubbelen weet ik ook nog wel wat moois, maar geloof niet dat dat de bedoeling was ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

The Eagle schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:22:
[...]

Kuch, de Lumina III kost 2200 per stuk, niet per paar ;)
Als we het budget verdubbelen weet ik ook nog wel wat moois, maar geloof niet dat dat de bedoeling was ;)
Misschien in de catalogus ;) , maar nee €1099 per stuk, met een beetje onderhandelen misschien nog goedkoper. De V (5) is wel iets duurder
€1500 p/s.

https://www.hobo.nl/sonus...ii-luidspreker-wenge.html

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-03 12:00
Wat al eerder is gezegd. Ga luisteren met je eigen muziekdragers met en verschillende HiFi opstellingen.
Het is echter wel zo dat je nooit 2 keer het zelfde zal ervaren (zelfs niet met dezelfde luidsprekers !).
Daarom is dat best een lastige klus. Als je ervaring bij een set als aangenaam ervaart, dan is dat ook vaak een goede keuze.
Soms mag je een paar luidsprekers thuis testen. Dat is nog beter.
Houd er ook rekening mee, dat je aan geluid "went". Eindeloos proberen heeft dus ook weinig zin.

Als TIP kan ik ook meegeven, om bij luidspreker zelfbouw zaken langs te gaan. Om te voorkomen dat je wordt opgezadeld met verkoop/marketing-praat van een gewone HiFi zaak. De zelfbouw zaken hebben ook meestal reeds afgebouwde luidsprekers te koop staan.
De zelfbouwzaken (Speaker & Co enz. b.v.) hebben verstand van de materie en veelal zijn er betere componenten als drivers en in het wisselfilter gebruikt dan in fabrieks luidsprekers.

De luidsprekers van de bekende merken, zijn vaak stukken duurder in hun klasse, dan die van zelfbouwzaken.

PS. Laat je ook niet gek maken met luidspreker-kabels "voor veels te veel geld". Dat hoor je toch niet en als je dat hoort, dan is dat een illusie tussen de oren.

[ Voor 7% gewijzigd door Dixie op 24-12-2022 12:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• masterq13
Nogmaals dank voor alle tips en suggesties.

Afgelopen donderdag ben ik gaan luisteren bij Millon-Stradivari in Alkmaar. Werd daar vriendelijk geholpen en wat ik wel bijzonder vond is dat de luisterruimte in een appartement op 4 hoog. Het is dus geen "echte "winkel. Uiteindelijk geluisterd naar een Audiovector en de Millon Phantom waar de Millon wel beter klonk maar boven mijn budget (Max 2000) zat. Hij wilde zelf niet lager gaan dan 2400. De Phantoms klonken wel echt goed en vooral de stemmen leken echt goed de kamer in te komen.

Zaterdag op bezoek geweest bij Freakuence in Woerden. Dit is echt een luilekkerland voor iedereen die geïnteresseerd is in audio. van luidsprekers tot versterkers, nieuw en gebruikt en in verschillende prijsklassen.

Hier heb ik op dezelfde versterker die ik thuis heb geluisterd naar de Audio Solutions Overture 203F, Lua 1.3 Con Brio Diva, KEF Reference 205 en de Contrast Audio Black Moon.

Voor mij op de KEF na best exotische merken dus heel benieuwd hoe alles klonk. Ik kreeg een luisterkamer toegewezen met een Ipad met BLUOS waar ik zelf mijn eigen muziek kon uitkiezen.Ik heb 4 nummers gekozen waarvan ik dacht dat ze mijn muziekstijlen het best vertegenwoordigen en deze op alle 4 de luidsprekers beluisterd. Uiteindelijk kwam het er op neer dat de Audio Solution voor mij veel laag miste en de Lua in zijn geheel niet lekker klonk. Uiteindelijk lang getwijfeld tussen de KEF en de Contrast. Beide hadden voor mij een mooie combinatie tussen het hoog en laag. Dit zijn redelijk verschillende speakers maar klonken beiden wel heel prettig.Wel had ik het gevoel dat de versterker de Contrast wat makkelijker aanstuurde, en en daarnaast er ook wat minder log uitzag dan de KEF Ook had ik het gevoel dat de KEF soms wat schel klonk. Uiteindelijk dus gekozen voor de Contrast en tot nu zeer tevreden!

Qua winkels moet ik wel zeggen dat Freakuence echt een aanrader is, al is het alleen maar om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaveofthewave
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-03 14:29
Tweedehands is inderdaad veel moois te vinden ver onder de nieuwprijs.

Heb je ook gedacht aan zelfbouw? Als je een beetje handig bent (je hoeft echt geen pro klusser te zijn) kan je van beproefde ontwerpen een kit kopen en vervolgens zelf maken. naast dat je mooie kwaliteit krijgt voor relatief weinig geld geeft het veel voldoening :)

ik weet niet of ik hier nu bv een link mag posten naar waar je bv zelfbouwkits kan kopen.
om je verder te verdiepen is zelfbouwaudio.nl forum een goede plek (soort van tweakers voor alles rondom diy audio!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04 16:47
Nu willen we foto's ;)
Pagina: 1