Toon posts:

Intel PECI pin verbogen

Pagina: 1
Acties:

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:11
Ik heb hier op de V&A een MSI Z390-A Pro moederbord gekocht en laten verzenden. Echter is de persoon vergeten om de socket af te dekken met het zwarte plaatje dus is het aangekomen met een enkele verbogen pin.

Als ik het socket 1151 pin diagram bij pak zou de 7e pin van rechts en 7e pin van onder de PECI pin zijn (1 enkele pin van) en dit zou een IO pin zijn.

Ondertussen heb ik het moederbord toch in elkaar gestoken en lijkt het te werken, maar ik vraag mij nu af welke gevolgen dit nu heeft?

Ik kwam reeds uit op een wikipedia over PECI (Wikipedia: Platform Environment Control Interface) waar het over thermal management gaat en in de BIOS leek de cpu even op 0 graden vast te hangen, maar in CoreTemp was het wel uit te lezen. Verder kon ik op google niet meteen iemand anders vinden dus hopelijk kent iemand er meer van? :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Malantur
Niemand een idee wat ik nog extra kan testen ofzo?

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:39
Als je het pinnetje weer recht kunt zetten lijkt me er niet echt een probleem. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld een tandenstoker of zoiets dergelijks, geen metaal achtig gereedschap.

Voor de rest lijkt het me niet goed als het over een temperatuur meting gaat, ik zou pas genoegen nemen als je in de bios een temperatuur hebt en niet met een stukje software die je draait na het opstarten.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02
Je zou natuurlijk kunnen zien of je cpu terug klokt als ie zwaar word belast en tegen de 90°C komt.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Malantur
JappieR schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:01:
Als je het pinnetje weer recht kunt zetten lijkt me er niet echt een probleem. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld een tandenstoker of zoiets dergelijks, geen metaal achtig gereedschap.
Ik heb het geprobeerd met een tandenstoker maar ik kreeg er geen beweging in, en ik wil het ook niet erger maken mocht ik eraf schieten. Zeker omdat hij momenteel wel lijkt te werken op de bios temperatuur na.
Damic schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:33:
Je zou natuurlijk kunnen zien of je cpu terug klokt als ie zwaar word belast en tegen de 90°C komt.
Kan ik eens proberen te testen maar met de stress test van CPU Z zat hij na 5 min nog vooraan in de 60 graden :7

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee