Onverwijderbare strepen op pvc vloer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Mijn zoontje heeft met zijn vriendje binnen gevoetbald. Met een zachte bal uiteraard. Ze waren behoorlijk fanatiek met slidings. Daardoor zijn er veel strepen op de vloer te zien die je alleen tegen de zon in kan zien (zie foto's). De vloer is een jaar of drie oud en we hebben wel vaker last van dit soort strepen. Ik heb al contact gehad met de leverancier en fabrikant. Zij dachten aan schone strepen. Ik heb allerlei schoonmaakmiddelen geprobeerd die men mij heeft aangeraden (pu reiniger bijvoorbeeld) maar ik krijg ze niet weg. Het lijkt er wel op alsof strepen met de tijd minder zichtbaar worden. Ik denk daarom zelf dat het een vervorming is van de toplaag die door krimpen en uitzetten van de vloer licht hersteld.

1- Kent iemand dit probleem?
2- Wat is er aan te doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRXMULYBHbG5E6F6Qe_7MJeei9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kl49FU9aAi3hLbVDJkC2qbLG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHj59Ft9OA4cPHKZXPvEQcbjxsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1yzw2EfqPV98H0uF7iqGmvt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 20:16
Met een gummetje in de lengterichting van het profiel in de vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
MSteverink schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:00:
Met een gummetje in de lengterichting van het profiel in de vloer?
En dan eerst op een stukje proberen waar het niet opvalt als het gummetje strepen geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 15:50
ik zou een zeiknat wondersponsje proberen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:42
Doet me denken aan strepen die zwarte schoenzolen achterlaten op sportvloeren. Komt door de rubber zolen. Misschien zoeken naar middelen die daarvoor bedoeld zijn en bij jou ook helpen?

Edit: wasbenzine is blijkbaar daarvoor de truc.

[ Voor 12% gewijzigd door Toke_gt op 16-12-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Bedankt, ik ga ermee aan de slag! Die sponsjes zal ik moeten halen maar op youtube ziet het er veelbelovend uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 21:44
Dit gaat je helpen: https://www.bol.com/nl/nl...OTUkmpSpLtZBoCz2cQAvD_BwE

Ligt voor een euro per 5 bij de action

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

+1 voor deze

Opletten dat je ze niet te nat maakt, maar wel een beetje vochtig, dan werken ze het beste. Is gewoon een gum die geen krassen achterlaat, maar schrik niet als je sponsje uit elkaar valt. Werken op alles van auto dashboard tot lijmresten op een ruit tot dit soort vloeren, zolang er maar geen laklaag is die je kunt beschadigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 10:21
Wel oppassen met wondersponsjes. Want ze schuren wel degelijk.
En wat al gezegd is. Eerst proberen op een niet opvallend stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37
michielvz schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:57:
Mijn zoontje heeft met zijn vriendje binnen gevoetbald. Met een zachte bal uiteraard. Ze waren behoorlijk fanatiek met slidings. Daardoor zijn er veel strepen op de vloer te zien die je alleen tegen de zon in kan zien (zie foto's). De vloer is een jaar of drie oud en we hebben wel vaker last van dit soort strepen. Ik heb al contact gehad met de leverancier en fabrikant. Zij dachten aan schone strepen. Ik heb allerlei schoonmaakmiddelen geprobeerd die men mij heeft aangeraden (pu reiniger bijvoorbeeld) maar ik krijg ze niet weg. Het lijkt er wel op alsof strepen met de tijd minder zichtbaar worden. Ik denk daarom zelf dat het een vervorming is van de toplaag die door krimpen en uitzetten van de vloer licht hersteld.

1- Kent iemand dit probleem?
2- Wat is er aan te doen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is het nog gelukt om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
pitchdown schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:01:
[...]

Is het nog gelukt om dit op te lossen?
Ja, de strepen zijn langzaam verdwenen. Misschien door de schoonmaak of de vloerverwarming? Ik heb geen idee verder hoe dit te voorkomen. Er zijn regelmatig nieuwe strepen zichtbaar. Ook last van strepen?
Pagina: 1