Ramen beslaan in auto aan binnenkant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-05 01:37
Dag allemaal,

Het internet en hier op het forum afgezocht maar geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Ik heb een vrij nieuwe auto namelijk een Ateca uit 2020 waar ik mij de laatste week aan stoor. Recent nog onderhoud laten uitvoeren.

Iedereen weet het ondertussen dat het aardig koud is buiten en vroeg in de morgen moet krabben. Tot zover duidelijk :).

Aan de binnenkant van de auto geen condense. Nu komt het zodra ik mijn blowers hard tegen de voorruit icm met airco aanzet, incl achterruit en spiegels en de tempratuur op 28 graden zet en buiten aan het krabben ben zijn ineens mijn binnenruiten beslagen.

Beslagen en begint al te vriezen :(.

De kinderen mochten niet van mij in de auto zitten omdat ik dacht dat het door het ademen kwam.

Overal droog in de auto. Waar komt dit vandaan? Airco niet aanzetten?
Circulatie knop staat niet aan trouwens.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:28
Korte stukjes rijden, vochtig weer. Je bent niet de enige in deze tijd van het jaar.

Zorgen dat je niet alleen korte stukjes rijd, dan krijg je het niet warm in je auto en kan je het vocht niet verdampen.

Wat ook kan schelen is je ruiten van binnen eens goed schoonmaken. Gewoon warm water, ammoniak, en keukenpapier. Daarna nog navrijven met nieuw stukje keukenpapier.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb deze in de auto liggen.
Af en toe in de magnetron om opgenomen vocht kwijt te raken.
Werkt goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDRE9-kc5Uc8seW5T0IRWTknk2s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3KRquvFs6heF8ppLExtF7mda.jpg?f=user_large
https://www.karwei.nl/ass...htiger-300gr-nl/p/B494349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:10
hoihoi66 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:12:

Aan de binnenkant van de auto geen condense. Nu komt het zodra ik mijn blowers hard tegen de voorruit icm met airco aanzet, incl achterruit en spiegels en de tempratuur op 28 graden zet en buiten aan het krabben ben zijn ineens mijn binnenruiten beslagen.

Beslagen en begint al te vriezen :(.

De kinderen mochten niet van mij in de auto zitten omdat ik dacht dat het door het ademen kwam.

Overal droog in de auto. Waar komt dit vandaan? Airco niet aanzetten?
Circulatie knop staat niet aan trouwens.

Ik hoor het graag.
Het probleem is dat je motor nog koud is dus je verwarming doet in het begin nog niets.
Pas als de motor een beetje op temperatuur is krijg je warme lucht om je voorruit te verwarmen.

Je kan beginnen met je electrische voorruit en achterraam verwarming aan te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

lord_fh

PS5

als je auto nog koud is en je laat hem lekker draaien tijdens het krabben dan heb ik 2 opmerkingen:

- wat is het nut van laten draaien tijdens krabben behalve dat het slecht voor je motor is en het milieu
- je kachel is steenkoud, pas als auto op temperatuur is gaat je kachel werken dus hij blaast puur koude lucht op je ruiten (die bevroren zijn) , dus inderdaad gaat dat condenseren/bevriezen.

Onderhoud van de auto heeft daar dus niets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:22
Het maakt geen snars uit welke temperatuur je instelt zolang je motor koud is. Als de temperatuur onder de +/- 5c is zal de airco ook weinig doen.

De tip van @Daniel36 is een goede optie. Als je dat niet wil of iets extra wil doen dan is goed reinigen van je ramen aan de binnenkant en vervolgens scheerschuim erop (https://www.carros.nl/nie...-met-beslagen-autoruiten/).

Mogelijk zou je een stand kachel kunnen laten inbouwen, dan ontdooi je de boel gewoon lekker terwijl je binnen zit.

Nog een optie is zo'n autoruit folie op de ruit doen nadat je geparkeerd hebt. Scheelt een hoop krabben.

Maar nog een goede tip: start de auto niet tijdens het krabben. Dit is slecht voor de motor, het milieu en jezelf namelijk. En het levert helemaal niks op zoals je merkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 16-12-2022 12:44 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
lord_fh schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:39:
als je auto nog koud is en je laat hem lekker draaien tijdens het krabben dan heb ik 2 opmerkingen:

- wat is het nut van laten draaien tijdens krabben behalve dat het slecht voor je motor is en het milieu
In mijn geval gaan dan de stoelverwarming en stuurverwarming werken. In theorie werkt dat ook met de auto op contact, maar ik heb geen zin om de accu extra zwaar te belasten met het risico op moeten aanduwen :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
Drardollan schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:43:
Het maakt geen snars uit welke temperatuur je instelt zolang je motor koud is. Als de temperatuur onder de +/- 5c is zal de airco ook weinig doen.
Helemaal niks zelfs :+ Anders gaat de compressor stuk. Ik gebruik vochtvreters en zet de ramen van de achterdeuren op een klein kiertje tijdens het rijden. Zodra de motor op temperatuur is de auto lekker warm stoken, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Allemaal bedankt maar volgens mij mis ik iets. Ok niet de motor laten draaien tijdens het krabben zeggen sommigen.
Maar als ik dat niet doe en krab alle ruiten en rij weg dan ben ik nog steeds de klos want dan kan ik nauwelijks rijden omdat ik met 2 kinderen 3km moet gaan rijden en mijn zicht is belabberd.

Ik rij daarnaast juist lange afstanden en soms korte afstanden.

Ik zal morgen eens proberen om te krabben en niet de motor aan te zetten. Even kijken of dit al verhelpt.

Ik kan namelijk met pijn en moeite de straat uit omdat het condense op het raam is bevroren an de binnenkant.
Buiten is het helemaal schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wanneer is je interieurfilter voor het laatst vervangen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
lord_fh schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:39:

- je kachel is steenkoud, pas als auto op temperatuur is gaat je kachel werken dus hij blaast puur koude lucht op je ruiten (die bevroren zijn) , dus inderdaad gaat dat condenseren/bevriezen.

Onderhoud van de auto heeft daar dus niets mee te doen.
Het is dan al enigszins warm in de auto als je klaar bent met krabben. Plus als je eerst de zijruiten doet en daarna pas de voorruit, tegen de tijd dat je aan de voorruit begint is die lucht al een beetje warm en komt het ijs er makkelijker af.

Slecht voor het milieu lijkt me verwaarloosbaar, ik heb iets van 3 minuten nodig om de zijruiten te doen. Op de voorruit heb ik een deken liggen en de achteruit en spiegels zijn verwarmd. Daarbij zijn de motor/catalysator dan al enigszins warm als je wegrijd, dat is qua uitstoot beter dan volledig koud weg rijden.

Slecht voor de motor? Geen beste motor als die stuk gaat van stationair draaien.

@hoihoi66 Voor wat betreft de vraag van TS, condens/beslagen ruiten aan de binnenkant betekent vocht in de auto. Als je met 3 personen in een koude auto gaat zitten adem je zelf natuurlijk ook aardig wat vocht uit > de ruiten beslaan dus.

Je hebt wel een echt ernstig geval als je zelfs ijs aan de binnenkant van de ruiten hebt, dat heb ik bij een moderne auto nog nooit gezien.

En daarbij, beslagen ruiten los je maar op 1 manier op: verwarmen met de verwarming, dan helpt het niet om de motor pas te starten als je instapt na het krabben.

@_JGC_ auto van 2 jaar oud dus ik gok nooit.

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 16-12-2022 15:15 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 23:18
hoihoi66 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:57:
omdat ik met 2 kinderen 3km moet gaan rijden en mijn zicht is belabberd.
Fietsen met je kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Galaxis schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:18:
Korte stukjes rijden, vochtig weer. Je bent niet de enige in deze tijd van het jaar.

Zorgen dat je niet alleen korte stukjes rijd, dan krijg je het niet warm in je auto en kan je het vocht niet verdampen.

Wat ook kan schelen is je ruiten van binnen eens goed schoonmaken. Gewoon warm water, ammoniak, en keukenpapier. Daarna nog navrijven met nieuw stukje keukenpapier.
Ik zou het keukenpapier vervangen voor een zachte niet pluizende doek. Keukenpapier is gemaakt van hout en geeft krassen. Zelfde reden waarom je brillen nooit met keukenpapier of een tissue moet schoonmaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Brilsmurfffje op 16-12-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Het 1e stuk met ramen stukje open rijden zorgt dat er geen condens aan de binnenkant komt.
Helpt ook voordat je de auto parkeert om hetzelfde te doen

[ Voor 25% gewijzigd door PP_Sound op 16-12-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Trouwens, als ze beslaan terwijl er niemand in de auto zit en je de blower op de voorruit zet, heb je dan niet gewoon een lekke kachelradiator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Galaxis schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:18:
Zie regelmatig auto’s met beslagen ruiten rijden, maar ook op de snelweg. Dan zou de boel toch wel warm zijn zou je denken. Vooral EV’s. Die hebben dan denk een ECO stand aan ofzo. Het ziet er in ieder geval een beetje crappy uit bij jonge auto’s.

@hoihoi66 zoals al aangegeven zou ik eens een vochtvreter proberen

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
FastFred schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:16:
Trouwens, als ze beslaan terwijl er niemand in de auto zit en je de blower op de voorruit zet, heb je dan niet gewoon een lekke kachelradiator?
Of een interieurfilter vol met half vergaan organisch materiaal...

Ik vervang dat ding niet voor niks elk jaar. Vandaar ook mijn vraag aan TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
FastFred schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:08:
[...]

Het is dan al enigszins warm in de auto als je klaar bent met krabben. Plus als je eerst de zijruiten doet en daarna pas de voorruit, tegen de tijd dat je aan de voorruit begint is die lucht al een beetje warm en komt het ijs er makkelijker af.
Beetje warm? Al laat ik hem 15 minuten stationair draaien met dit weer dan is het nog ijskoud.
Slecht voor het milieu lijkt me verwaarloosbaar, ik heb iets van 3 minuten nodig om de zijruiten te doen. Op de voorruit heb ik een deken liggen en de achteruit en spiegels zijn verwarmd. Daarbij zijn de motor/catalysator dan al enigszins warm als je wegrijd, dat is qua uitstoot beter dan volledig koud weg rijden.

Slecht voor de motor? Geen beste motor als die stuk gaat van stationair draaien.
Het is slechter voor de motor om langere tijd stationair te draaien met koude olie dan dat hij in die tijd rustig opgewarmd wordt omdat hij wat te doen heeft.

En dan hebben we het nog maar niet over het feit dat jij lekker in de uitlaatgassen staat te krabben.

Natuurlijk maakt het allemaal in die zin niet uit dat je er niet dood aan zal gaan en de motor het wel zal overleven. Maar het draagt ook niks bij aan het wegkrijgen van het ijs of condens. Dus waarom zou je het dan doen? Je dans ook niet de macarena voor je gaat krabben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
_JGC_ schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:42:
[...]

Of een interieurfilter vol met half vergaan organisch materiaal...

Ik vervang dat ding niet voor niks elk jaar. Vandaar ook mijn vraag aan TS.
Absoluut een goede suggestie, heb ik met een 307SW ooit gehad. Sindsdien laat ik bij jaarlijks onderhoud/APK het filter vervangen, nooit meer last mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Mijn auto wordt wel warm van stationair lopen hoor, als ik eerst de zijruiten doe en als laatste de onderkant van de voorruit, is de onderkant van de ruit al aan het loskomen van de warmte die de blower tegen het voorruit blaast.

Ik heb een diesel en neem aan dat het bij een benzine wel sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hoihoi66 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:57:
Maar als ik dat niet doe en krab alle ruiten en rij weg dan ben ik nog steeds de klos want dan kan ik nauwelijks rijden omdat ik met 2 kinderen 3km moet gaan rijden en mijn zicht is belabberd.
Dan moet je dus niet wegrijden. Onnodig risico voor jezelf, je kinderen en andere weggebruikers. Als je niet voldoende zicht hebt, dan moet je niet rijden.

Je kan wellicht de binnenkant ook krabben of afdrogen met een handdoek die je vervolgens in huis droogt in de avond. Maar alles beter dan zonder zicht op pad te gaan zou ik zeggen.

Preventief kan je dus zakje/zakjes neerleggen die vocht absorberen, ruiten goed schoonmaken en met scheerschuim behandelen en wellicht eens het interieurfilter vervangen. Wat rest is op tijd opstaan en de tijd nemen om je ruiten buien en binnen te ontdoen van de belemmeringen.

Overigens kan een carport of garage ook een groot verschil maken, maar dat moet je maar net hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Daniel36 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:52:
Mijn auto wordt wel warm van stationair lopen hoor, als ik eerst de zijruiten doe en als laatste de onderkant van de voorruit, is de onderkant van de ruit al aan het loskomen van de warmte die de blower tegen het voorruit blaast.

Die van mij ook wel, als ik hem een half uur laat staan. Ook een optie, maar dan is een goede tip om de deuren te vergrendelen met de reservesleutel 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Drardollan schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:46:
[...]

Beetje warm? Al laat ik hem 15 minuten stationair draaien met dit weer dan is het nog ijskoud.

[...]

Het is slechter voor de motor om langere tijd stationair te draaien met koude olie dan dat hij in die tijd rustig opgewarmd wordt omdat hij wat te doen heeft.

En dan hebben we het nog maar niet over het feit dat jij lekker in de uitlaatgassen staat te krabben.

Natuurlijk maakt het allemaal in die zin niet uit dat je er niet dood aan zal gaan en de motor het wel zal overleven. Maar het draagt ook niks bij aan het wegkrijgen van het ijs of condens. Dus waarom zou je het dan doen? Je dans ook niet de macarena voor je gaat krabben ;)
offtopic:
Tja dat bij jou auto er na 15 minuten nog steeds koude lucht uit de roosters komt en bij mij na 3 minuten al lauwe lucht betekent niet dat ik de motor pas moet starten ná het krabben om vervolgens alsnog 5 minuten moet gaan staan wachten met draaiende motor omdat de ruiten beslaan van mijn eigen adem. 8)7

Tweakers ten top weer deze discussie: "n=1 dus ik heb gelijk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:37

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik heb ook dit probleem (maar dan 'lekt' het ook ergens bij mn achterlicht dus het is altijd vochtig. Die vochtvreters werken aardig, maar ook hier ontkom ik er niet aan om (soms) de motor al aan te zetten. Zeker als er al ijs aan de binnenkant zit nog voor ik instap (en ja dat is helaas soms).

Ik kan binnen ook krabben (heb ik een keer gedaan) maar als je dan de blower aan zet heb je een mooi sneeuwbui effect in je auto (en vriest de condens alsnog direct aan.

Minder goed voor het milieu: ja maar ik wil het wel veilig houden met rijden :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
_JGC_ schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:04:
Wanneer is je interieurfilter voor het laatst vervangen?
1 maand geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
FastFred schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:08:
[...]

@hoihoi66 Voor wat betreft de vraag van TS, condens/beslagen ruiten aan de binnenkant betekent vocht in de auto. Als je met 3 personen in een koude auto gaat zitten adem je zelf natuurlijk ook aardig wat vocht uit > de ruiten beslaan dus.

Je hebt wel een echt ernstig geval als je zelfs ijs aan de binnenkant van de ruiten hebt, dat heb ik bij een moderne auto nog nooit gezien.

En daarbij, beslagen ruiten los je maar op 1 manier op: verwarmen met de verwarming, dan helpt het niet om de motor pas te starten als je instapt na het krabben.

@_JGC_ auto van 2 jaar oud dus ik gok nooit.
Dan heb ik het niet uitgelegd.
Voor het krabben zit er geen condense binnen op de ramen.
Zet ik de motor, verwarming etc aan. Binnen 20 sec is heel de voorruit beslagen.
Kom ik in de auto zitten om met een doekje het condense weg te halen dan lukt het nauwelijks omdat het condense door de kou binnen in de auto aan het vriezen is.

Ik vermoed iets met, blower+ airco resulteert in vocht in de auto.

Lekkage zie ik nergens. Auto is nog splinternieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
FastFred schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:16:
Kijk interessant.
Kachelradiator? Hoe wat? Waar check ik dat :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:01

jgj82

Ja, maar = nee

Daniel36 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:52:

We beetje moderne diesel heeft bijverwarming, die is dus eerder warm dan een benzinemotor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
hoihoi66 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:58:
[...]

Kijk interessant.
Kachelradiator? Hoe wat? Waar check ik dat :).
Kachelradiator zit ingebouwd diep in je dashboard, loopt koelvloeistof van de motor doorheen, wordt buitenlucht langs geblazen om die te verwarmen zodat je warme lucht in je interieur krijgt. De perfecte manier om condens op je ruiten te krijgen. Koelvloeistof in je interieur ruikt zoet/weeïg.
Oftewel, naar je garage met een vocht klacht. Want wat er bij jou gebeurd hoort simpelweg niet te gebeuren. Je hebt ergens een lek, of er komt vocht van buiten naar binnen of je hebt een lekke kachelradiator.

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 16-12-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:47
Dat slecht voor de motor (en milieu) gold in de jaren 30. Een moderne motor kan daar gewoon tegen, zeker die paar keer per jaar.

Bij mijn vorige auto kwam er na 2 minuten al gewoon meer dan genoeg hete lucht uit de ventilator. Tegenwoordig een EV en die ontdooit de hele auto in een paar minuten, heerlijk!

Tip voor de voorruit: doe je zonnekleppen omlaag, evenwijdig aan je ruit. Dan ontstaat er circulatie langs je ruit en ontdooit die in ieder geval sneller.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:52

MLLL

Palm Treo 650

Indien eigen oprit==> Elektrisch kacheltje met een tijdschakelaar, niet meer krabben en een lekker warme auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

lord_fh

PS5

FastFred schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:05:
[...]

Kachelradiator zit ingebouwd diep in je dashboard, loopt koelvloeistof van de motor doorheen, wordt buitenlucht langs geblazen om die te verwarmen zodat je warme lucht in je interieur krijgt. De perfecte manier om condens op je ruiten te krijgen. Koelvloeistof in je interieur ruikt zoet/weeïg.

[...]

Oftewel, naar je garage met een vocht klacht. Want wat er bij jou gebeurd hoort simpelweg niet te gebeuren. Je hebt ergens een lek, of er komt vocht van buiten naar binnen of je hebt een lekke kachelradiator.
Wel erg overdreven he, met zulk weer beslaat het grwoon. Wat wil de garage doen ? Er is echt niks kapot ofzo hoor. Of neem een standkachel of zet em binnen dan heb je er geen last van. Auto is van binnen gewoon koud en dan veranderd dat door open, erin, ding aan etc. Is gewoon logisch (wellicht op bevriezen na) .

En zoals gezegd, airco doet het niet onder 0, en een lekke kachel radiateur bij een 2 jaar oude auto lijkt me erg stug plus dan sta je wel een keer stil zonder koelvloeistof en tis een zooitje onder je dashboard van de koelvloeistof.

Raam idd iets op een kier ,vegen met doek en rijden. Dan door de warmte stook je het vanzelf weg, echter als je 3km rijd dan is dat zeker niet weg. En als je alleen maar korte stukjes rijdt dan wordt het probleem alleen maar erger.

#firstworldproblems

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

MasterMaceMichu schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:06:
Dat slecht voor de motor (en milieu) gold in de jaren 30. Een moderne motor kan daar gewoon tegen, zeker die paar keer per jaar.

Bij mijn vorige auto kwam er na 2 minuten al gewoon meer dan genoeg hete lucht uit de ventilator. Tegenwoordig een EV en die ontdooit de hele auto in een paar minuten, heerlijk!

Tip voor de voorruit: doe je zonnekleppen omlaag, evenwijdig aan je ruit. Dan ontstaat er circulatie langs je ruit en ontdooit die in ieder geval sneller.
Ik maak me er ook schuldig aan, moet ik bekennen. En inderdaad, binnen enkele minuten begint de hele auto te ontdooien. Ik kan er zelf niet tegenaan krauwen en tegen de tijd dat we wegrijden komt er al warme lucht uit. Mijn vorige auto had een standkachel en had er langer voor nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:10
hoihoi66 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:12:

Temperatuur op 22 en de climate control op 'auto' zetten. Zodra er motorwarmte beschikbaar is gaat de blower vanzelf harder draaien, tot die tijd heeft het geen nut om koude vochtige lucht de auto in te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:20
Kan zijn dat daar een fout mee is gemaakt.
Heb dat een keer gehad en "gelukkig" regende het toen ik de auto op ging halen, dus merkte direct dat er water in de auto kwam via de filterkast.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

hoihoi66 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:56:
[...]

Ik vermoed iets met, blower+ airco resulteert in vocht in de auto.

Lekkage zie ik nergens. Auto is nog splinternieuw :)
Lijkt me ook. Mogelijk vocht in je systeem. Als er ergens water in je ventilatieleidingen blijft staan, blaas je vochtige lucht de auto in en heb je binnen de kortste keren beslagen ruiten. Ik heb dat ooit gehad met een lekkage onderaan de voorruit waardoor er water naar binnen kwam.
Dus lekker langs gaan bij je dealer, dit moet onder garantie opgelost worden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
JukeboxBill schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:44:
[...]

Kan zijn dat daar een fout mee is gemaakt.
Heb dat een keer gehad en "gelukkig" regende het toen ik de auto op ging halen, dus merkte direct dat er water in de auto kwam via de filterkast.
Ik ga morgen eens losmaken en controleren of deze uberhaubt wel vervangen is.
Het is een zakelijke leaseauto dus geef er niet heel veel om maar wil er wel van genieten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Microkid schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:45:
[...]

Lijkt me ook. Mogelijk vocht in je systeem. Als er ergens water in je ventilatieleidingen blijft staan, blaas je vochtige lucht de auto in en heb je binnen de kortste keren beslagen ruiten. Ik heb dat ooit gehad met een lekkage onderaan de voorruit waardoor er water naar binnen kwam.
Dus lekker langs gaan bij je dealer, dit moet onder garantie opgelost worden.
Als ik wegrij dan ligt er meestal wel een klein plasje condense water. Wss van de airco.

Kan het zijn dat het er niet helemaal uitloopt en altijd iets blijft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

hoihoi66 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:58:
[...]

Als ik wegrij dan ligt er meestal wel een klein plasje condense water. Wss van de airco.

Kan het zijn dat het er niet helemaal uitloopt en altijd iets blijft hangen?
Geen idee. Vraag het je dealer. Bij deze temperaturen zou je geen plasje water verwachten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1