Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een game-PC voor een 14-jarige jongen die vooral Fortnite en GTA 5 (roleplay) speelt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor enkel de PC is 800 euro.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vanuit wat zoekwerk heb ik een aantal ideeën opgedaan en deze lijst samengesteld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich denk ik dat het voor deze situatie het slimst is om de i3 processor te nemen. Ik heb begrepen dat die op single core beter is dan de gelijkwaardige maar duurdere AMD (5 5600). Verder geen voorkeur voor bepaalde merken.
Verder is de kast specifiek gekozen door de 14-jarige, dus die staat vast (tenzij er natuurlijk heel goede argumenten zijn om een andere keuze te maken). Hij is geïnteresseerd in RGB.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Ben ik niks vergeten? En hoe kijken jullie naar deze setup? Is het voor dit budget een perfecte prijs/kwaliteitsverhouding of zien jullie nog plekken waar het net wat bijgeschaafd kan worden?
Als het goedkoper of beter kan zonder in te leveren op kwaliteit, hoor ik dat graag.
Kortom, ik wil vooral even checken of de setup klopt en of dit echt 'de beste' setup is voor dit budget en het doel, zodat ik met een gerust hart de onderdelen kan gaan bestellen
.
Het wordt een game-PC voor een 14-jarige jongen die vooral Fortnite en GTA 5 (roleplay) speelt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor enkel de PC is 800 euro.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vanuit wat zoekwerk heb ik een aantal ideeën opgedaan en deze lijst samengesteld.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i3-12100F Boxed | € 109,55 | € 109,55 |
1 | Moederborden | Gigabyte H610M H DDR4 (rev. 1.0) | € 89,99 | € 89,99 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X 8G OC | € 315,- | € 315,- |
1 | Behuizingen | Mars Gaming MC9 Wit | € 68,90 | € 68,90 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 46,67 | € 46,67 |
1 | Voedingen | Corsair TX650M | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 1TB | € 62,44 | € 62,44 |
Totaal | € 802,35 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich denk ik dat het voor deze situatie het slimst is om de i3 processor te nemen. Ik heb begrepen dat die op single core beter is dan de gelijkwaardige maar duurdere AMD (5 5600). Verder geen voorkeur voor bepaalde merken.
Verder is de kast specifiek gekozen door de 14-jarige, dus die staat vast (tenzij er natuurlijk heel goede argumenten zijn om een andere keuze te maken). Hij is geïnteresseerd in RGB.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Ben ik niks vergeten? En hoe kijken jullie naar deze setup? Is het voor dit budget een perfecte prijs/kwaliteitsverhouding of zien jullie nog plekken waar het net wat bijgeschaafd kan worden?
Als het goedkoper of beter kan zonder in te leveren op kwaliteit, hoor ik dat graag.
Kortom, ik wil vooral even checken of de setup klopt en of dit echt 'de beste' setup is voor dit budget en het doel, zodat ik met een gerust hart de onderdelen kan gaan bestellen