Toon posts:

800 euro game-pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jovoorthan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:16
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een game-PC voor een 14-jarige jongen die vooral Fortnite en GTA 5 (roleplay) speelt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor enkel de PC is 800 euro.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vanuit wat zoekwerk heb ik een aantal ideeën opgedaan en deze lijst samengesteld.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-12100F Boxed€ 109,55€ 109,55
1MoederbordenGigabyte H610M H DDR4 (rev. 1.0)€ 89,99€ 89,99
1VideokaartenMSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X 8G OC€ 315,-€ 315,-
1BehuizingenMars Gaming MC9 Wit€ 68,90€ 68,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 29,90€ 29,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 46,67€ 46,67
1VoedingenCorsair TX650M€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesKingston NV2 1TB€ 62,44€ 62,44
Totaal€ 802,35

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich denk ik dat het voor deze situatie het slimst is om de i3 processor te nemen. Ik heb begrepen dat die op single core beter is dan de gelijkwaardige maar duurdere AMD (5 5600). Verder geen voorkeur voor bepaalde merken.

Verder is de kast specifiek gekozen door de 14-jarige, dus die staat vast (tenzij er natuurlijk heel goede argumenten zijn om een andere keuze te maken). Hij is geïnteresseerd in RGB.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Ben ik niks vergeten? En hoe kijken jullie naar deze setup? Is het voor dit budget een perfecte prijs/kwaliteitsverhouding of zien jullie nog plekken waar het net wat bijgeschaafd kan worden?
Als het goedkoper of beter kan zonder in te leveren op kwaliteit, hoor ik dat graag.

Kortom, ik wil vooral even checken of de setup klopt en of dit echt 'de beste' setup is voor dit budget en het doel, zodat ik met een gerust hart de onderdelen kan gaan bestellen :).

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:27
De kast is momenteel niet leverbaar, helaas zijn behuizingen op dit moment matig leverbaar en relatief prijzig, een alternatief is Thermaltake Level 20 MT ARGB.

Voor meer kleur zou je nog een Gelid Solutions Glacier RGB en een Corsair CX550F RGB Zwart kunnen nemen (of de witte variant in een witte kast).

Het is een prima set-up, wel beperkt het moederbord je in een eventuele CPU upgrade, een i5 of een i7 gaat hier niet optimaal op presteren, en een PCIe 4 SSD ook niet - maar als dat geen probleem is zou ik het zo laten.

[Voor 20% gewijzigd door martyw op 16-12-2022 11:13]

• Jovoorthan
Cool, goeie ideeën voor de voeding en processorkoeling, ik heb ze toegevoegd:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-12100F Boxed€ 109,55€ 109,55
1MoederbordenGigabyte H610M H DDR4 (rev. 1.0)€ 89,99€ 89,99
1VideokaartenMSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X 8G OC€ 315,-€ 315,-
1BehuizingenMars Gaming MC9 Wit€ 68,90€ 68,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Glacier RGB€ 31,90€ 31,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 46,67€ 46,67
1VoedingenCorsair CX550F RGB Zwart€ 78,81€ 78,81
1Solid state drivesKingston NV2 1TB€ 62,44€ 62,44
Totaal€ 803,26

De kast is wel leverbaar als ik hem op Amazon bekijk, hoewel hij dan pas na de Kerst geleverd wordt. Op zich geen ramp.

Ik verwacht dat hier geen processor-upgrade in zal worden gestopt, maar dat hij over x jaar gewoon weer een keer een nieuwe PC gaat bouwen. Zo'n snellere SSD is misschien wel een issue, daar denk ik even over na.
@martyw, heb je evt een suggestie voor een goed alternatief?

[Voor 5% gewijzigd door Jovoorthan op 16-12-2022 11:19]

• martyw
Gigabyte B660M DS3H DDR4, maar met deze CPU & GPU voegt een snellere SSD niet veel toe.

• martyw
En ik bedoelde deze voeding Corsair CX550F RGB Wit voor in een witte kast, maar de Mars is niet heel erg wit zo te zien

[Voor 13% gewijzigd door martyw op 16-12-2022 11:37]

• Jovoorthan
Ah, thanks voor de tip, maar dan hou ik het bij het huidige moederbord. Scheelt weer een paar tientjes.

De kast is redelijk zwart inderdaad, dus die zwarte voeding past beter.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee