Vraag

• DotNetDev
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-12-2022
Hallo allen,

Ik ben een .NET software developer binnen een organistatie met in totaal 125 tot 150 medewerkers.

Op onze afdeling hebben we maandelijks een persoonlijke bespreking met de team lead. Hierin zou besproken moeten worden:
  • Hoe het werk gaat
  • Hoe het staat met de persoonlijke ontwikkeling(en)
  • En of men hierin nog wat nodig heeft van de team lead
Wat in werkelijkheid besproken wordt:
  • Het resterende werk (team lead kijkt voornamelijk naar wat er nog moet gebeuren, ten opzichte van wat er al ligt, bagatelliseert zijn waardering ook vaak door meteen minuten lange pleidooien te houden over wat er allemaal nog moet gebeuren - we moeten door is zijn voetnoot altijd.)
  • Problemen die op andere afdelingen spelen, maar geen betrekking op onze afdeling hebben (hij kan zich hier ontzettend druk over maken)
Om de verhouding een beeld te geven; medewerker is 35% aan het woord, team lead 65% tijdens een dergelijke bespreking.

Tijdens een van mijn laatste besprekingen met hem, maakte mijn leidinggevende kenbaar dat ik per januari promoveer tot senior developer. Hartstikke gaaf en ik ben er ook blij mee, maar hij gaf hierbij niets aan over eventuele extra verantwoordelijkheden, een nieuw salarisaanbod etc.. Kans om hier op door te vragen kreeg ik nauwelijks, en ik merkte ook dat dit hem (lichtelijk) irriteerde als ik dit wel probeerde. En, voor ik het wist, zat ik weer minuten lang te luisteren naar zijn geklaag over lopende problemen, problemen op andere afdelingen en al het resterende werk waar we nog doorheen moeten. (voor de duidelijkheid, we liggen, nog altijd, op schema dus er is geen reden tot stress of druk zetten. Maar toch blijft hij hameren op dat we vooruit moeten, het lijkt gewoon nooit genoeg).

Nu zit ik in dubio. Ik kan wel direct naar de afdelingsmanager stappen (zijn leidinggevende) en proberen in onderhandeling met hem te gaan, zo heb ik dit vorig jaar helaas ook moeten doen. Als ik in gesprek wil met de manager, dan stelt hij mijn team lead in kennis dat ik met hem wil spreken, en krijg ik de team lead weer op m'n dak, waarom ik niet eerst naar hem gekomen ben. Hem proberen uit te leggen waarom ik dat doe hoef ik niet te proberen, tenzij ik zin heb in elle lange discussies waarin hij alleen maar bezig is zichzelf te verdedigen en anderen dingen te verwijten.

Januari nadert snel en ik merk dat ik duidelijkheid wil. De onduidelijkheid waar ik nu in zit veroorzaakt onrust en stress aan mijn kant waardoor ik ga piekeren (komt ook m'n werkplezier niet ten goede).

Ik sta op het punt om de afdelingsmanager uit te nodigen voor een gesprek, met het risico dat hij dit weer doorgeeft aan mijn team lead, en dat hij me er opnieuw op gaat aanspreken (want waarom passeer ik hem, ik moet het met hem bespreken). Die discussie vermijd ik liever, maar ik zie geen andere oplossing en ben een beetje ten einde raad.

Hebben jullie tips hoe ik bovenstaande het beste verder aan kan vliegen?

Alle reacties

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik zou een keer op mijn strepen gaan staan...

Iets als:
Sorry, maar wil je aub. even luisteren naar mij? Ik heb behoefte aan duidelijkheid.

Of je stuurt een mail waarin je deze behoefte aan duidelijkheid voorlegt?

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
DotNetDev schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:49:
Tijdens een van mijn laatste besprekingen met hem, maakte mijn leidinggevende kenbaar dat ik per januari promoveer tot senior developer.
Stuur je leidinggevende een mail. Zeg dat je blij bent met de promotie en vraag wat anders wordt (bijv. salaris).

Let op dat sommige werkgevers "promotie" geven waarna overwerk opeens onderdeel is van je functie. Dan ga je er op achteruit.

• DotNetDev
Lelletje schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:52:
Ik zou een keer op mijn strepen gaan staan...

Iets als:
Sorry, maar wil je aub. even luisteren naar mij? Ik heb behoefte aan duidelijkheid.

Of je stuurt een mail waarin je deze behoefte aan duidelijkheid voorlegt?
Dat hebben zowel ik als meerdere collega's vaker bij hem geprobeerd. Maar hij kan niet omgaan met dergelijke kritiek. Overleggen en discussies raken zo snel oververhit waarbij hij mondeling beledigen uit, je omlaag haalt en voor het blok zet. Discussies met die man hebben niet zo'n zin helaas.

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:58
Stuur hem en CC zijn baas. Of BCC zijn baas in die mail. Als je een paper trail hebt dan heb je zelf een knuppel op mee te slaan gezien zijn baas dan ook al op de hoogte is.

• DotNetDev
thlst schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:55:
[...]

Stuur je leidinggevende een mail. Zeg dat je blij bent met de promotie en vraag wat anders wordt (bijv. salaris).

Let op dat sommige werkgevers "promotie" geven waarna overwerk opeens onderdeel is van je functie. Dan ga je er op achteruit.
Overwerk is gelukkig niet van toepassing bij ons en komt zelden voor.

Communicatie over dergelijke zaken loopt binnen de organisatie altijd mondeling. Pas als er akkoord is volgt er een contract uit. Ik kan dus wel een mail sturen, maar mijn leidinggevende kennende (hoe vaak ik het ook bij hem aangeef) zal er mondeling op terugkomen en niets in een mail of op papier vastleggen.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-01 19:50
Agenda controleren, op 3 momenten uitnodiging inschieten met als onderwerp: bespreken promotie.
Negeert hij ze alledrie, dan een stapje hogerop.

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:35
Als hij zo is hoe kan hij er nog werken? Lijkt me dan dat jij of jullie als afdeling naar zijn baas gaan om dit aan te kaarten? En niet via email. Loop een keer binnen bij je manager zijn leidinggevende en zeg wat de problemen zijn met je manager.

You only live once, so enjoy the ride.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:54
DotNetDev schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:57:
[...]

Dat hebben zowel ik als meerdere collega's vaker bij hem geprobeerd. Maar hij kan niet omgaan met dergelijke kritiek. Overleggen en discussies raken zo snel oververhit waarbij hij mondeling beledigen uit, je omlaag haalt en voor het blok zet. Discussies met die man hebben niet zo'n zin helaas.
Dan zorgen dat je dat met iemand anders kunt doen, of verder zoeken. Als je voor salarisverhogingen geen normaal gesprek kunt voeren zonder beledigingen, zou ik er geen moeite meer in stoppen en vertrekken.

Je bent developer: werk zat bij leuke bedrijven die je normaal behandelen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo allen,

Mijn naam is ...

Vriendelijke groet,

...
Doe eens niet. Het programmeerwereldje is klein, mensen (her)kennen elkaar al snel. Ook leidinggevenden herkennen snel hun medewerkers. Houd dus lekker je anonimiteit op een forum zoals Tweakers.

Bovendien: groeten hoeft niet, dat doen we de hele dag al naar elkaar.

[Voor 0% gewijzigd door sypie op 16-12-2022 10:08. Reden: Naam weggehaald.]

• DotNetDev
sypie schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:05:
[...]

Doe eens niet. Het programmeerwereldje is klein, mensen (her)kennen elkaar al snel. Ook leidinggevenden herkennen snel hun medewerkers. Houd dus lekker je anonimiteit op een forum zoals Tweakers.

Bovendien: groeten hoeft niet, dat doen we de hele dag al naar elkaar.
Bij dezen, aangepast en dank voor de tips. :)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als er niet met de teamleider te praten valt, ga je hem gewoon mededelen dat je een gesprek geplant hebt met de afdelingsmanager over de voorwaarden van je promotie, omdat hij daar geen tijd voor had tijdens het maandelijkse gesprek.

En dan ook even tijdens dat gesprek bij je afdelingsmanager aangeven dat er met de teamleider niet te werken valt. Zo iemand kan de werksfeer echt verpesten en daar zit niemand op te wachten.

Bij je promotie naar senior wordt er meer verwacht dan alleen vakinhoudelijke kennis en zal de afdelingsmanager blij zijn als er kritische feedback komt van zijn medewerkers.

[Voor 21% gewijzigd door Ernemmer op 16-12-2022 10:11]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 17:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

SimRam schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:00:
Stuur hem en CC zijn baas. Of BCC zijn baas in die mail. Als je een paper trail hebt dan heb je zelf een knuppel op mee te slaan gezien zijn baas dan ook al op de hoogte is.
Dit zou bij mij heeel slecht vallen en raad ik dus ook echt af; niet gelijk de pan uit escaleren. Zoals eerder gezegd direct op de M/V ad je LG vragen om meer duidelijkheid, evt laten zien wat je 'meer' zou kunnen brengen (zelf mensen aansturen, meer verantwoordelijkheid etc etc) en wat daar voor terug te verwachten is.

Als die duidelijkheid niet komt dan kan je altijd nog wat opschalen.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 22:05

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

[...]

Dus ja, heel de kern van het topic is anders. Je hebt iemand die niet functioneert.
Is dat tekenend voor het bedrijf? Wat verdien je eigenlijk? Hoe oud ben je en uit hoeveel mensen bestaat een team?

Maar goed, ik zou eerst die stapjes eens anders doen qua volgorde. Er is namelijk een probleem wat eigenlijk lost staat van je promotie. Want jij maakt ook een topic over je promotie en 90% is over hoe klote dingen zijn die daar los van staan.

M.a.w. heb daar eerst eens een gesprek over met je directe teamlead. Werkt dat niet, dan ga je gewoon hoger op en besprek je dat, over de onwerkbaarheid met de teamlead (en dus niet zo zeer over je promotie). Promotie is stap 2, nadat het basale gewoon goed geregeld is.

Daarnaast altijd gewoon in het achterhoofd houden dat .NET devs heel erg gewild zijn in de markt en ik zou iets meer vertrouwen uitstralen dat jij absoluut niet afhankelijk bent van hun.
superduper schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:14:
[...]

Dit zou bij mij heeel slecht vallen en raad ik dus ook echt af; niet gelijk de pan uit escaleren. Zoals eerder gezegd direct op de M/V ad je LG vragen om meer duidelijkheid, evt laten zien wat je 'meer' zou kunnen brengen (zelf mensen aansturen, meer verantwoordelijkheid etc etc) en wat daar voor terug te verwachten is.

Jammer dan, als je geen zelf reflectie hebt over waarom je bent gepasseerd. Daarnaast is het geen 'pan uit escaleren' - het is passeren omdat er blijkbaar niet met je te praten viel.
Daarnaast vind ik je opmerking apart. TS moet zelf gaan bewijzen en laten zien wat 'ie meer kan doen als hij al promotie heeft gekregen? Beetje omgekeerde wereld. In die functie als teamlead/manager w/e zou je dat al lang moeten zien en iemand gewoon adequaat belonen voor een rol.
Niet dat iemand zich t.o.v. jou moet pleasen om iets te verdienen.

[Voor 28% gewijzigd door Douweegbertje op 16-12-2022 10:19]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
superduper schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:14:
[...]

Volgens mij had ie dat al geprobeerd tijdens het gesprek, maar gaf de teamleider hem daar geen antwoord op en raakte zelfs geïrriteerd.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

na de eerste twee opsommingslijstjes helezen te hebben, moet ik eerlijk bekennen dat mijn gedachte vooral was "Jij gaat daar niet gelukkig worden, jongen, zoek een andere baan"...

nog los van je klacht die an sich terecht is merk ik ook de negativiteit die je zelf lijkt te voelen over de werkwijze daar en een ongeloof dat hieraan iets te veranderen is.

Het kan best zijn dat dit vooral aan die Team Lead als persoon ligt, maar waarschijnlijk kan het evengoed zijn dat de bedrijfsstructuur vooral erop gericht is leidingegevende tot een soort van "Brandwal" te maken, die zelf ook onder druk gezet worden lopende werkzaamheden zo snel, goedkoop en efficient mogelijk af te wrken zonder daarbij lastige vragen van de werkvloer door te laten dringen tot de werkelijk beslissende bestuurslaag.

Een gewaardeerde werknemer in de huidige omstandigheden een promotie te geven maar geen salarisaanpassing is gewoon een teken dat er werkelijk geen enkele waardering voor de werknemers is, of respect voor het werk dat ze doen...
Dat kan je idd aanspreken, maar als dat niet verandert, en je lijkt te vermoeden dat daarop ook weinig kans lijkt te bestaan of je iig niet erin gelooft, is het het werkelijk niet waard bij zulk een werkgever lang te blijven.

Overigens is mn tweede, enigszins gerelateerde advies ook: "Shit, or get off the pot";
Het komt nu ook een beetje over alsof je wél erg goed bent alles te beklagen en je te ergereren aan allerhande dingen die je tegenstaan, maar echt actie ondernemen doe je niet, hooguit kom je dan weer met excuses waarbij je je eigen onmogelijkheid om op je strepen te staan weer bij een ander legt.

[Voor 15% gewijzigd door RM-rf op 16-12-2022 10:27]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Is er een HR afdeling of functionaris? Dan zou ik beginnen om deze uit te nodigen bij de gesprekken, en daarbij aan te geven ook niet meer zonder een 2e aanwezige het gesprek met hem hierover aan te willen gaan. Inhoudelijk 1 op 1, prima.. functioneren, betrek HR of zijn manager er maar bij.

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:44

Tijdens een van mijn laatste besprekingen met hem, maakte mijn leidinggevende kenbaar dat ik per januari promoveer tot senior developer. Hartstikke gaaf en ik ben er ook blij mee, maar hij gaf hierbij niets aan over eventuele extra verantwoordelijkheden, een nieuw salarisaanbod etc.. Kans om hier op door te vragen kreeg ik nauwelijks, en ik merkte ook dat dit hem (lichtelijk) irriteerde als ik dit wel probeerde.
Als je leidinggevende zegt dat je promotie krijgt is toch je eerste vraag wat dit betekent? Zomaar een andere titel op je kaartje zou me echt helemaal niets boeien. Het leuke van promotie is het hogere salaris/de grotere uitdaging en de waardering die daarbij hoort.

Als ze mij van senior naar lead willen promoveren zullen ze toch met een heel goed verhaal moeten komen betreft verantwoordelijkheden en bijpassende verhoging. Alleen meer verantwoording zonder een verbetering van arbeidsvoorwaarden mogen ze lekker houden.

Als dit niet vanuit de andere kant in het gesprek geïnitieerd wordt, doe je dat zelf. Als je die kans niet krijgt, creëer je die kans, in dit geval met een nieuw gesprek of desnoods per mail of via zijn leidinggevende. Dat dat hem irriteert is zijn probleem (en jouw aanname?). Je wilt toch gewoon duidelijkheid over je functie en over de verwachtingen daaromtrent?

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-01 22:47
[...]

Dat lijkt mij ook een goede eerste stap. Zeg dat je blij bent dat je inzet wordt gewaardeerd en dat je graag wilt weten of er iets veranderd aan je arbeidsvoorwaarden, salaris, en verantwoordelijkheden.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Herkenbare situatie, met een team lead die niet functioneert. Ik hou me maar vast aan het feit dat deze persoon maar een passant is, maar 'tijdelijk' kan best lang zijn :P

That said, wat bij mij het beste werkte, was toch om de leidinggevende van de team lead erbij te betrekken. Ik heb destijds de leidinggevende van m'n team lead aan de mouw getrokken om aan te geven dat de bila's met m'n team lead niet helemaal soepel verlopen. Duidelijk aangegeven dat dit niet bedoelt is om m'n team lead zwart te maken ofzo, maar gewoon om de leidinggevende erop attent te maken dat het niet allemaal soepel verloopt in het team. En dat die leidinggevende er van op de hoogte is wanneer er eens iets escaleert, dat dit niet uit de lucht komt vallen. Vervolgens nogmaals heel concreet met een verbeterplan naar m'n team lead gegaan om duidelijk te maken dat ik de huidige manier van werken niet goed trek. Tot nu toe heeft dit langzaam tot een werkbare situatie geleid, al zal het nooit helemaal toppie worden. Maar wat werkt, dat werkt. Voorlopig.

Concreet over je vraag over de promotie: Ik zou gewoon een meeting inschieten met dit als enige onderwerp. Duidelijk in de invite aangeven dat je hier graag meer duidelijkheid over zou willen, en goed voorbereiden wat je er uit wil halen. Niet afwachten tot je volgende voortgangsgesprek, maar gewoon een tussentijdse meeting inplannen. Als dat uiteindelijk op niets uitloopt, kun je bij het afsluiten aangeven dat je niet de informatie hebt gekregen die je zocht, dus dat je het bij de leidinggevende gaat proberen. Dan komt het in ieder geval ook niet als verrassing voor hem :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-01 12:54
[...]
Dat is de streep vanaf waar je contact opneemt met management om dit aan te kaarten. Want dat is niet bepaald acceptabel gedrag. Dit is mismanagement en een veel groter probleem dan onduidelijke voorwaarden rond een promotie. Dit treft het werkplezier van het hele team.

Is er toevallig veel verloop qua personeel binnen het team? :+

Wanneer je dit aankaart dan kan je natuurlijk ook de kwestie van de promotie meenemen, zou ik ook zeker doen, maar dat moet niet de focus krijgen. Anders denkt management dat het wel weer opgelost kan worden door een gesprek met jouw team lead te faciliteren. En dat gaat dus precies niet helpen. Dat moet je ze ook duidelijk maken

Als management vervolgens niet in actie komt, dan zou ik serieus overwegen om te bedanken voor de promotie en jouw CV op te poetsen.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Waarom zou je dan nog rekening houden met die mafkees? Gewoon naar z'n baas stappen met de vraag wat dit precies voor jou betekent en dat je leidinggevende jou niet deze informatie kon geven dus je daarom naar z'n baas stapt. Dan skip je die stap terug naar hem ook gelijk.

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom nodig je ze niet gewoon allebei uit? Niemand gepasseerd en dan houdt team lead misschien ook zijn mond een keer...

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Dan heb je drie opties:
  • Voor jezelf opkomen en de confrontatie aangaan. Beledigingen zouden voor mij meteen einde gesprek zijn.
  • Een klacht over die man indienen bij zijn superieur of bij HR.
  • Een andere baan zoeken.
En dat hoeft niet persé in die volgorde. Je kunt ook meteen ander werk gaan zoeken als je geen zin in confrontatie hebt. Er zijn zoveel betere werkgevers.

• OscarK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:17
[...]

Mijn ervaring met dat soort types is dat ze dit gedrag blijven doen totdat ze een keer een ram terug krijgen en het duidelijk is dat a) ze te ver zijn gegaan, en b) jij niet over je heen laat lopen.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

• Mathijs22
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:27
Waarom loop je niet bij HR langs en vraagt hoe je contract aangepast gaat worden? Die gaan er over.

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-01 19:50
Dit is wel herkenbaar, je bent jong wilt leuke dingen doen en een zak als leiding gevende die je vol stop met nieuwe taken onder het mom dat kun je wel terwijl een waardering uit blijft.

Nu weet ik niet of er een vertrouwens persoon is op uw werk, zo niet dan eens tijdens de lunch met een HR persoon praten eerst over koetjes en kalfjes, daarna over zo iets als hoe werkt het eigenlijk hier als je promotie maakt, gewoon luchtig vragen niet op de persoon. Zo iets als treden en schalen bij nieuwe functie aanduiding

Een tip die ik wil geven is het uitsluiten van leiding gevende door naar zijn of haar leiding gevende kan in de stuckuur van het bedrijf zitten en niet gewaardeerd worden.

Loopt het op niets uit met een nieuwe "titel" opzak solliciteren naar een nieuwe uitdaging.

• NightFox89
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:35
Promotie zonder salarisverhoging is geen promotie, dat is demotie. Je krijgt meer verantwoordelijkheden maar niet de beloning. Dan ben je gewoon een slaaf naar mijn mening.

En let erop dat de verhoging in het basissalaris zit en niet in de vorm van prestatieloon o.i.d. Mocht je een keer in het ziektebed komen dan wordt het 70% van je salaris zonder prestatieloon.

Ik ken iemand die in die situatie heeft gezeten en kan je vertellen, dat is geen pretje.

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:42
Jeetje, ik krijg de .net ontwikkelaars niet aangesleept dus als ik dit soort dingen lees verbaas ik me telkens weer. Wat houdt je tegen om iets anders te zoeken. Even los van dit geval lees ik ook dat er weinig in je persoonlijke groei wordt gestoken op dit moment.

Memento mori

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:52
het gedrag van die team-lead lijkt me niet de normale manier om met medewerkers om te gaan. dit mag je ook wel aan die/zijn manager laten weten

• Willemhubers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:02
[...]

Dit komt er bij mij gewoon op neer dat ik niet meer over werk, dat bevalt prima :) Hoeft dus zeker niet negatief te zijn haha
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee