Toon posts:

Groot pakket in Duitsland afhalen mogelijk bij bv DHL oid

Pagina: 1
Acties:

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:04
Ik kan 2 relaxstoelen in Duitsland kopen voor bijna €1000 minder dan in Nederland. Jammer is dat deze shop alleen binnen Duitsland verzendt.

Nu weet ik wel dat kleinere pakketten naar een afhaalpunt in Duitsland gestuurd kunnen worden en daar opgehaald of doorgestuurd kunnen worden.

Helaas heb ik die optie nog niet kunnen vinden voor zo'n grote zending en helaas heb ik ook geen familie of kennissen in de buurt van Duits-Nederlandse grens wonen waar dat evt ook naar toe gestuurd zou kunnen worden

Hopelijk heeeft iemand een tip die mij verder kan helpen.

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:06
Zonder reclame te willen maken, maar je zou een partij als deze https://www.huifkarverzendservice.nl/services/ eens kunnen proberen. Ik zou ze eens bellen.

Vanaf die link:
'De Huifkar Bezorgservice is vooral interessant bij grotere, zwaardere en/of breekbare pakketten. Informeer naar de mogelijkheden.'

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
https://www.huifkarverzendservice.nl/

Zij geven aan dat maatwerk mogelijk is.
Ik denk dat zij met alle liefde van de wereld 2 grote pakketen willen aannemen voor een mooi bedrag. Zodat jullie beide voordeel hebben van deze aanbieding.

Of een busje huren er een roadtrip van maken door Duitsland en direct wat mooie dingen van Duitsland zien en ze zelf ophalen in het magazijn.

[Voor 36% gewijzigd door loki504 op 16-12-2022 09:53]

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 09:57

Kixtart

Destruction = Improvement

De webshop vragen of ze een alternatieve verzendwijze kunnen hanteren, gezien jij voor een groot bedrag een aankoop wilt doen? Ik gok dat 1000 euro minder ook betekent dat deze aan de prijs zijn.

☻/
/▌
/ \

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:06
Kixtart schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:51:
De webshop vragen of ze een alternatieve verzendwijze kunnen hanteren, gezien jij voor een groot bedrag een aankoop wilt doen? Ik gok dat 1000 euro minder ook betekent dat deze aan de prijs zijn.
Zou ook nog een mogelijkheid zijn ja. Als die stoelen op pallets te plaatsen zijn dan zijn er legio transporteurs die het mee kunnen/willen nemen.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:36

OMD

Valar dohaeris

Dit...

Wij krijgen ook wel eens een aanvraag via mail binnen vanuit Portugal ofzo. Daar verzenden wij standaard niet naar toe maar ik help die mensen graag. Prijsje opzoeken van de vervoerder, doorbelasten aan de klant (nooit heeft iemand daar problemen van gemaakt) en versturen maar. Is eigenlijk nog nooit verkeerd gegaan en anders zijn dat soort pakketten verzekerd.

Hoe groter en lomper de pakketten, hoe kleiner de kans dat het verkeerd gaat qua kwijtraken ed. Ik zou er toch even een mail aan wagen. Wellicht zijn ze net zo behulpzaam als ik O-)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• doggy1
Idd, goedkoopste prijs in Nederland is €4000 en in Duitsland €2962

Helaas geen verzending naar afhaalstation staat op hun website"Sendungen verschicken wir per DHL, GLS oder HERMES. Achtung, hier ist kein Versand an Packstationen oder Postfilialen möglich.

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
doggy1 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:45:
Ik kan 2 relaxstoelen in Duitsland kopen voor bijna €1000 minder dan in Nederland. Jammer is dat deze shop alleen binnen Duitsland verzendt.
Ter info en los van je vraag: denk vooraf even goed na wat je gaat doen als deze stoelen met een vrij hoge prijs bijvoorbeeld niet aankomen (in Duitsland), beschadigd raken bij verzending of bijvoorbeeld over 2,5 jaar defect raken.

Als je voornamelijk in Nederland woonachtig bent, denk ik zelf dat Nederlands recht van toepassing is op de koopovereenkomst als dit een webshop betreft. Dat volgt uit de EU Rome I verordening die ziet op toepasselijk recht. Zo niet, dan is waarschijnlijk Duits recht van toepassing en de verjaringstermijn bij non-conformiteit in het BGB wijkt volgens mij af van de termijn in het Nederlandse BW (in Duitsland is het geloof ik twee jaar, maar wellicht is dat anders of recent anders geworden).

Hoewel de verkoper niet aflevert in Nederland, kun je wel bestellen vanuit Nederland. Die mogelijkheid mag je waarschijnlijk ook niet onthouden worden op grond van de EU geoblocking richtlijn. De vraag is daarmee of de webshop zich richt op Nederland, ook al leveren ze niet in Nederland.

Veel webshops beseffen zich denk ik onvoldoende dat ze dus met vrijwel alle rechtssystemen in de EU te maken kunnen krijgen.

Bij eventuele geschillen met de webshop kun je ongeacht het toepasselijk recht wel contact opnemen met het ECC in de EU lidstaat waar je zelf voornamelijk woonachtig bent. Maar voor zover ik weet beantwoordt het ECC geen vragen vooraf aan de koop, die bijvoorbeeld zien op de vraag welk recht van toepassing is.

https://commission.europa...entres-network-ecc-net_en

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:00
Ik zou het laten bezorgen bij één van mijn duitse vrienden.

• doggy1
Ik heb wel vrienden in Duitsland, maar die wonen regio Dusseldorf. Zelf wonen wij in Groningen, dus dat is nogal een eind weg.

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:58
doggy1 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:48:
Ik heb wel vrienden in Duitsland, maar die wonen regio Dusseldorf. Zelf wonen wij in Groningen, dus dat is nogal een eind weg.
Nou voor €1000,- kun je best dat stukje met de auto + aanhanger of een busje rijden. Ben je alsnog goedkoper uit. Kun je direct weer even buurten bij je vrienden.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22

talin

My god is the sun!

doggy1 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:44:
[...]

Idd, goedkoopste prijs in Nederland is €4000 en in Duitsland €2962

Helaas geen verzending naar afhaalstation staat op hun website"Sendungen verschicken wir per DHL, GLS oder HERMES. Achtung, hier ist kein Versand an Packstationen oder Postfilialen möglich.
dan zou ik een transport of koeriers dienst gaan zoeken.
ik doe dit soort dingen in het weekend als bijbaantje.
lasdraad naar Friesland, wijnglazen naar Antwerpen, schilderijen van Berlijn naar Amsterdam, gordijnrails naar Luxemburg etc.
laatst ook een tuinset, gemaakt ergens in Afrika verscheept naar Rotterdam, daar opgepikt en naar een adres in het Gooi gebracht.

jij regelt een koeriersdienst, besteld de dingen die je wil hebben, maakt het geld over naar winkel, wacht op bevestigingsmail en regelt daar een koeriersdienst bij die op datum x de boel ophaalt en bij jou afleverd.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee