EvoHome heeft onbekende groep in App / Web TCC

Pagina: 1
Acties:

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:31

JayPe

Ondertitel

Topicstarter
Gedag allen.

Sinds een paar weken mijn huis voorzien van een complete Honeywell Evohome / Resideo installatie.

Alles lijkt goed te functioneren, alleen heb ik een raadselachtige zone in de App / TCC webinterface.

Op de centrale bedieningsunit zijn alleen de normale zones zichtbaar, maar in de Resideo App is er een extra onbekende zone. Zonder naam, zonder temperatuur sensor, maar wel met een set-point temperatuur.

Omdat deze in het bedieningspaneel niet zichtbaar is, is deze niet via die weg te verwijderen. Hij staat enkel in de webinterface ( https://international.mytotalconnectcomfort.com/ ) of in de Resideo - Home - App.

In de app kan ik wel volgorde en namen wijzigen (dus nu heeft de zone de naam 'WUT" gekregen van mij :-) maar ik vraag mij toch af: Wat is het, wat doet het, en hoe kom ik er vanaf?

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Topicstarter
Ter lering ende vermaak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mp9UAT_nuxchMC3_byBz8ZvD7Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jf0JIrDGOFe4gCd8neQtdHZG.png?f=fotoalbum_large

Zie, de rode groep. Ik heb het huis nu op 'Away' staan, met alle ruimten op 15 graden. En deze rode groep doet ook weer NIET mee. What could it be?

De EvoHome hangt met een OpenTherm module aan een Remeha Tzerra. Waar ik aan gedacht heb, is de tapwater temperatuur, omdat deze 'WUT' groep in eerste instantie op 65 graden stond. Maar de ketel heeft slechts twee draaiwieltjes (met vermoedelijk pot-metertjes erachter) om de aanvoer temperatuur van cv-water en sww te regelen. Ook is het sww op het moment zeker ver boven de 35 graden en de cv-water temperatuur óók.

[ Voor 41% gewijzigd door JayPe op 16-12-2022 09:22 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

• bert56
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-10 11:27
Heb jij hier ooit een oplossing voor gevonden? Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij heeft de groep alleen geen naam

[ Voor 21% gewijzigd door bert56 op 14-05-2023 15:34 ]

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Topicstarter
Nee, spul doet t prima. Alleen raar die groep. Wat ie doet?? En waarom hij zo anders reageert

Had ook bij mij géén naam maar kreeg ik (op een of andere manier) wel veranderd. ( Heb 'm WUT genoemd)

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:54
Helaas heeft de EvoHome hier sporadisch last van, maar dat lijkt mogelijk alleen met oudere firmwares te gebeuren.

Welke firmware versie heb je? Dat kun je vinden via:

Resideo Support: Firmware controleren

Als je een oudere firmware hebt, kun je die laten bijwerken door Resideo, je hebt dan het MAC adres en de CRC code nodig. Die kun je ook in de TCC Webapp vinden via de knop "Systeem weergeven".

Dat is waarschijnlijk de lange-termijn oplossing. Om de "spookzone" nu te verwijderen, kun je de MAC/CRC gegevens even veiligstellen/kopieren, want je gaat de thermostaat verwijderen, en daarna weer opnieuw toevoegen in je TCC account/lokatie. Dan is de spookzone ook weg als het goed is.

6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Topicstarter
Application Software Version: 02.00.19.33
WiFi Software Version: 02.00.17.00

Geen idee of dat oud of recent is eigenlijk?

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:54
JayPe schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:07:
Application Software Version: 02.00.19.33
WiFi Software Version: 02.00.17.00

Geen idee of dat oud of recent is eigenlijk?
Volgens mij is dat dat al de meest recente firmware:

Resideo Support: Firmware check (het staat blijkbaar wel op de Engelstalige site, niet op de Nederlandstalige, slordig ;)

6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh

• dolf1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 10:55
Ook hier een spookzone.

Oplossing

I had problems with the error unknown/invalid zone type. In my app I could see a zone with the temperature from the Opentherm module (water boiler temperature). After removing the system from Locations via [https://international.mytotalconnectcomfort.com/Locations] and adding it again with the MAC and CRC this "Opentherm" zone was gone.

After restarting Home Assistant everything started working with the climate entities.
Pagina: 1