Printer (all-in-one) voor weinig heel weinig gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:15

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Ik zoek een?
Printer/scanner all-in-one voor thuisgebruik.

Wat is je budget?
Niet meer dan €544, maar het liefst flink minder.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een merk, al neig ik wel een beetje naar de ouderwetse merken (Canon, Brother, HP etc) maar goede alternatieven zijn zeker welkom.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een Canon inkjet all in one printer. Al jaren lees je overal dat je een inkjet printer moet nemen als je weinig print en voor een laser/led printer moet gaan als je veel print.

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik zo weinig print dat de cartridges eigenlijk elke keer als ik de printer wil gebruiken uitgedroogd zijn. Dan moet je eerst een pagina extra printen voor je echte print kunt starten. Als dat niet voldoende is kun je de cartridges dan een keer schoonmaken en dan doen ze het na een paar pagina's weer. Dat schoonmaken kun je een keer of 3 doen maar daarna krijg je ze niet echt lekker meer aan de praat en kun je de cartridges, die volgens de printer nog half vol zijn vervangen door verse. Omdat ik zo weinig print gebruik ik de originele merk cartridges maar ik heb ook getest met huismerk cartridges en die hebben hetzelfde probleem. Daarnaast heb ik het idee dat de cartridges veel te snel leeg gaan voor hoeveel er met de printer geprint wordt.

Op dit moment zijn beide cartridges (kleur en zwart) weer verdroogd en daar is bij gekomen dat de printer een foutmelding (5200) geeft die verband houdt met een lege cartridge. Grote kans dat het te maken heeft met de verdroogde zwarte cartridge maar het zou ook aan de printer zelf kunnen liggen. Dus ik sta nu op het punt dat ik of weer voor €40-50 nieuwe cartridges kan kopen (risico dat de foutmelding aan de printer ligt) of ik kan op zoek naar een andere printer.

Stel ik ga voor een nieuwe printer dan vraag ik mij sterk af of het wel verstandig is om weer voor een inkjet te gaan ondanks dat je dit wel overal aangeraden wordt bij weinig gebruik. Ik wil vooral een printer die het gewoon doet, ook als hij 2 maanden niets geprint heeft. Kan ik dan misschien beter toch voor een laser/led printer gaan? Of loop ik dan weer tegen andere problemen aan.

Eisen die ik heb aan een nieuwe printer zijn:
- Zowel zwart als kleur kunnen printen
- Wifi! De printer staat in een andere ruimte en daar is geen netwerk aansluiting aanwezig
- Scannen met automatische document invoer (automatisch dubbelzijdig kunnen scannen is een plus)
- Te gebruiken vanaf android tablet/telefoon
- Dubbelzijdig kunnen printen is een hele grote plus
- Max afmetingen zijn 46 cm breed, 60 cm diep en als het kan max 46 cm hoog maar dat is geen harde eis
- Liefst een laag standby verbruik, daar mag tegen overstaan dat het best een paar seconden mag duren voor de eerste pagina uit de printer komt.
- Moet het gewoon doen, geen verdroogde inkt, geen gedoe met papier wat vastloopt of bij voorbeeld een papierlade die je er eerst 2 keer uit moet halen en er weer in moet doen voor die herkend wordt. En ook geen geëmmer van de gele inkt op is en daarom ook een pagina met alleen zwart niet willen printen.

Concreet is mijn vraag: wel of geen nieuwe printer aanschaffen, indien wel en nieuwe printer aanschaffen welke print techniek? En welke printer zouden jullie mij adviseren?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
Zonder enige twijfel: Laser of Led. Ik heb zelf een inktjet-mfc die ik eigenlijk alleen maar gebruik om A3 te printen (inderdaad, zelfde probleem als bij jou: Als je een keer wilt printen is de cartridge uitgedroogd of leeg door reinigingscycli), en een Samsung kleuren-mfc. Dat ding doet het altijd als het nodig is. En met wat ik tegenwoordig nog print doe ik jaaaaaren met een toner.

Leuke van die laser-mfc's is dat ze vaak gemaakt worden voor klein zakelijk gebruik. En dus hebben ze vaak een behoorlijke automatische documentinvoer op de scanner. 50 pagina's of zo, niet die lullige 10 pagina's die die low budget inktjets hebben.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de Brother DCP-L3550CDW. Die valt met een vanaf-prijs van 360 euro ruim binnen je budget. Is dubbelzijdig scannen echt een eis, dan kom je bij de Brother MFC-L3770CDW. Staat in de pricewatch vanaf 500 euro.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:05

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb een jaar geleden een HP Color Laser MFP 178nw gekocht (https://www.hp.com/nl-nl/...id=4ZB96A&opt=B19&sel=PRN) die volgens mij alles wel heeft wat je zoekt. Ik ben toen juist bewust voor laser gegaan omdat je dan geen last hebt van uitgedroogde cartridges bij weinig printen. Mijn zoektocht was toen de goedkoopste multifunctional kleurenlaser die ik kon vinden. Nog geen spijt van en heb nog de originele toners in gebruik.

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 17:26

Jrz

––––––––––––

Ik heb zelf een hp led. Color duplex, AirPrint en zeer compacte. Beste printer aankoop ooit. Ca 250 of zo eur. Zal morgen het type sturen.

Daarnaast heb ik een document scanner, duplex en autofeeder. Deze was tweedehands 100 eur. Voor het scannen gebruik ik vuescan, maar had het liefst een direct scan to cloud gehad

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 17:22
Laser of LED!
Ik heb jaren geleden dezelfde stap gemaakt, steeds cartridges weggooien omdat het uitgedroogd is. Hoop gedoe telkens. Laserprinter was natuurlijk een pak duurder maar werkt al jaren prima met af en toe een afdruk.
Foto's minder mooi maar dat is geen punt voor mij. Waterbestendige afdrukken is mij wel iets waard, en ook dat is beter met Laser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 17:26

Jrz

––––––––––––

Ik heb uitvoering: HP M255dw , maar hij was toen 250 :-)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Dank voor de reacties. Ik haal uit jullie berichten dat laser/led in mijn geval waarschijnlijk toch de betere keus is. Ik ga jullie suggesties doornemen en daarnaast nog eens met de filters in de pricewatch aan de gang.

Het dubbelzijdig printen vind ik zo handig dat ik dit maar als eis ga stellen. Dubbelzijdig scannen blijft een plus maar geen eis. Mochten jullie nog specifieke printers kunnen aanbevelen die nog niet genoemd zijn dan lees ik die natuurlijk graag.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 17:22
sjirafje schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:32:
Dank voor de reacties. Ik haal uit jullie berichten dat laser/led in mijn geval waarschijnlijk toch de betere keus is. Ik ga jullie suggesties doornemen en daarnaast nog eens met de filters in de pricewatch aan de gang.

Het dubbelzijdig printen vind ik zo handig dat ik dit maar als eis ga stellen. Dubbelzijdig scannen blijft een plus maar geen eis. Mochten jullie nog specifieke printers kunnen aanbevelen die nog niet genoemd zijn dan lees ik die natuurlijk graag.
Dubbelzijdig printen maakte de printer destijds erg veel duurder, was iets van 30% duurder. En ik heb het niet nodig, is voor mij alleen besparing van papier. Voor dat enkele afdrukje dat ik maak zet het geen zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Na wat spelen met de filters in de pricewatch was dit mijn shortlist geworden: https://tweakers.net/pric...;1863474;1730246;1800888/

Allemaal hebben ze zo hun voor en nadelen. Alleen van de Canon kon ik geen reviews vinden (waarschijnlijk om dat die nog vrij recent is? Maar ik verwacht dat het uiteindelijk allemaal prima printers zullen zijn dus heb maar de gok genomen en de Canon besteld (was met €404 het goedkoopst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:57

XallaX

Meow

sjirafje schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:16:
Na wat spelen met de filters in de pricewatch was dit mijn shortlist geworden: https://tweakers.net/pric...;1863474;1730246;1800888/

Allemaal hebben ze zo hun voor en nadelen. Alleen van de Canon kon ik geen reviews vinden (waarschijnlijk om dat die nog vrij recent is? Maar ik verwacht dat het uiteindelijk allemaal prima printers zullen zijn dus heb maar de gok genomen en de Canon besteld (was met €404 het goedkoopst).
Heb je de prijzen van de diverse toners bekeken en zijn deze acceptabel voor je?

346 euro voor een standaard tonerset (1900 afdrukken)
755 euro voor een high capacity set (5500 afdrukken)

https://www.123inkt.nl/To...YS-MF752Cdw-p2305300.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
XallaX schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:35:
[...]

Heb je de prijzen van de diverse toners bekeken en zijn deze acceptabel voor je?

346 euro voor een standaard tonerset (1900 afdrukken)
755 euro voor een high capacity set (5500 afdrukken)

https://www.123inkt.nl/To...YS-MF752Cdw-p2305300.html
Voor de Canon zijn nog geen huismerk toners te krijgen. Het is voor @sjirafje te hopen dat die er wel zijn tegen de tijd dat zijn toner leeg is. Ter vergelijking, voor de Brother in de shortlist is één losse toner rond de 30 euro, en een complete set van 4 125 euro (1150 afdrukken)

Toen ik mijn laser-MFC kocht, was de prijs van de toners een van de belangrijkste criteria. Mijn shortlist bestond destijds uit Epson en Samsung, maar toen ik de prijzen van de Epson-toners zag, heb ik de Samsung genomen (toners zijn zelfde prijsklasse als de Brother hier boven).

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07-2024
Onderzoek eerst is hoeveel en wat je print. 100 a4, 10 a4 per jaar? En doe je ook foto's?

Ik heb er voor gekozen om niet meer te printen en dus geen printer meer aan te schaffen. Betaalde me echt blauw aan cartridges, de prijs per print zat op een euro oid. Scannen doe ik via telefoon en als ik echt moet printen vraag ik iemand te printen. Foto's gaan via het kruidvat of Hema. Ben nog steeds blij met mij keuze.

Dus wat mij betreft geen printer aanschaffen tenzij je geld te veel hebt, voor je werk odig hebt etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Let op dat wifi printen nog niet automatisch wifi scannen betekent. Die brother DCP 3550 kan dat bijvoorbeeld niet.

Automatisch uploaden naar bv sharepoint kan wel maar dat is toch niet helemaal hetzelfde. En het is trouwens tergend langzaam.

[ Voor 35% gewijzigd door Yucon op 17-12-2022 18:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
"Al jaren lees je overal dat je een inkjet printer moet nemen als je weinig print en voor een laser/led printer moet gaan als je veel print.'

Eh? Als je weinig print moet je juist GEEN inkjet kopen, want dat kost je een vermogen aan inkt en cartridges.
Als je weinig print ga dan voor laser, dat is goedkoper per print.
Als je regelmatig print kan inkjet ook prima, zolang je tussendoor de cartridges maar niet laat uitdrogen.
Als je erg veel print dan is laser goedkoper per print.

Ik koop zelf af en toe een laser printer in de aanbieding, en dan een nieuwe zodra de toners op zijn en er weer een goede aanbieding voorbij komt.

Bv een Lexmark MB2236ADW zwart wit all in one voor 55 euro (amazon.de), en daarvoor een Lexmark CS417dn - Printer kleur - Dubbelzijdig voor 65 euro (azerty).
Gaan bij mijn gebruik eeuwig mee en mocht de toner ooit opgaan dan kijk ik of 123inkt wat betaalbaars heeft, zo niet gaan ze op mp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-05 12:14
sjirafje schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:16:

Ik heb zelf een canon uit de vorige serie:
uitvoering: Canon MF643Cdw

2 jaar geleden gekocht voor €191,45
Die lijkt qua functies redelijk overeen te komen, op de duplex scanner-invoer na.

Het scheelde toen volgens mij €120,- met de mfc645, die wel duplex invoer had. Voor dat bedrag kan ik een hoop blaadjes omdraaien, dus dat heb ik toen niet gedaan.

De toners waarmee de printer geleverd wordt, zijn kleiner dan de navulcassettes, dat dan weer wel.

Ik zie dat ik 204 pagina's geprint heb, waarvan 133 full-colour. (Zitten niet of nauwelijks foto's bij, gaat om documenten). En mijn toners geven nu 70% aan. Dus in dit tempo zou ik over een jaar of 3 aan een set nieuwe toners moeten gaan denken.

103 scans.

Ik ben er prima tevreden mee. Vooral het direct scannen naar e-mail en NAS is heerlijk. Had alleen wel wat voet in aarde om de mailserver ingesteld te krijgen, me suf gezocht hoe ik een alternatieve poort voor SMTP kon invoeren :X Dat stond dus bij de netwerkinstellingen, kwam ik achter nadat ik behoorlijk had zitten kutten met poortnummers achter de servernaam en zo...

EDIT:
Rondje toners is voor die van mij €224,- origineel of €152,50 voor huismerk 123inkt.nl. Zoals bij alle printers, dus duurder dan de aanschafprijs :X Aangezien die flink meer vulling hebben, zou ik daar dan 8-10 jaar mee vooruit kunnen. (Kleurencartridges in ieder geval, 680 paginas tegen 1200 pagina's... zwart zou wel een volledige zijn). Ik zie op de site van Canon dat deze printer wordt aanbevolen voor 250-2500 prints per maand :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Wild Chocolate op 17-12-2022 19:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ja, ik heb de prijzen van de toners bekeken, die van de Kyocera zijn (origineel) het goedkoopst. Zoals aangegeven print ik heel weinig dus het gaat me vooral om gemak en een printer die het gewoon doet, prijs per print is in mijn geval ondergeschikt. Daarom heb ik ook bewust gekozen voor zowel dubbelzijdig kunnen printen als scannen.

Ik verwacht met de bijgeleverde halfvolle toners makkelijk 5-6 jaar te kunnen doen. Mogelijk zijn er tegen die tijd wel huismerk toner cartridges beschikbaar (de canon is pas een klein halfjaar beschikbaar) en misschien ook niet. Dat zie ik tegen die tijd wel. En stel tegen die tijd is een het goedkoper om een nieuwe printer te kopen dan heeft hij me per jaar maar 50 euro gekost. Dat ben ik nu ook makkelijk kwijt aan verdroogde cartridges.

Helaas is de prijs van laser/led printers de afgelopen 2-3 jaar (door corona/chiptekorten) flink gestegen (zie ook de prijsgrafieken in de pricewatch) dus de prijzen van printers nu zijn eigenlijk niet te vergelijken met de prijzen van een paar jaar terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb 2 jaar geleden voor 25 euro een zwart/wit brother laser printer/scanner gekocht via marktplaats. Doet het altijd, zouden volgens het ding zelf nog honderden prints uit moeten komen. Ventilator maakt wel een hoop herrie. Kleur is alleen bij foto's nodig, maar dat doet de Hema beter. Ik print een paar velletjes per maand, meestal een kleurplaat voor m'n dochter :)
Pagina: 1