heb ik een mooie winroute pro bak op win98se voor adsl basic met PI. Alleen af en toe gaat hij met het opstarten geeft ie een udp packet door(de sever) over zijn ip adres :53 naar een extern ip adres :53. Als ik dat ip adres trace kom ik op een of andere route die via kpnqwuest loopt en eindigt hierbij ns.EU.et. Heb nog geen zin om het ip adres prijs te geven want dan weet ik niet of ik mijzelf indirect prijsgeef. Het is iig niet mijn ip adres. Kan iemand heteea uit de doeken doen? Ik heb geen idee waar ik mee te maken heb. THNX
Hij doet het niet altijd, het is moeilijk te zien in het logvenster van winroute. Die pakt nml alleen het eerste ip adres van het eerste verzoek van een client. Dus tcp of ip. Ga het een paar proberen door te connecten en diconnetcten. Kijken wat ie doet
lijkt erop dat het idd een dns is, maar dat zie ik niet in de instellingen omdat het zo'n default adres is van de modem. Net zoals je modem 10.0.0.138 is in je instellingen. Omdat het geforward is zie je dat waarschijnlijk niet. Dus ik denk dat het is. Btw als ik startte met onbekende ip adtressen voor de server ging hij dat via udp packets versturen, anders werden er gelijk tcp packets gevraagd van het bewuste internet site die als startpagina ingesteld stond in IE.Mochten iemand er nog anders over denken dan hoor ik dat graag
Pagina: 1